hvad skal jeg bruge - dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.706 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

henh01

Hejsa..

Nu står debatterne herinde lidt i dåbens tegn, så jeg vil da lige fortsætte.

Skal holde dåb for 50 personer og har besluttet mig for selv at lave maden bestående af frikadeller, skinke, roastbeef, flødekartofler og salat. (Tunmusse til forret og kage til dessert)

Hvormange kg skinke og roastbeef skal man påregne til 50 personer? Og hvor mange kg kartofler ville I lave til så mange mennesker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Na-Wi

henh01 skriver:

Hejsa..

Skal holde dåb for 50 personer og har besluttet mig for selv at lave maden bestående af frikadeller, skinke, roastbeef, flødekartofler og salat. (Tunmusse til forret og kage til dessert)

Hvormange kg skinke og roastbeef skal man påregne til 50 personer? Og hvor mange kg kartofler ville I lave til så mange mennesker?

Årh jeg mener det er noget med 150-200 g. kød pr person men er ikke 100% sikker.. Kartofler ja det er utroligt, hr selv holdt dåb i april og kan ikke huske noget som helst .. men ja vi var nok oppe på 5-6 kilo hvis ikke mere..

Anmeld

11. oktober 2010

henh01

Naannaa87 skriver:

Årh jeg mener det er noget med 150-200 g. kød pr person men er ikke 100% sikker.. Kartofler ja det er utroligt, hr selv holdt dåb i april og kan ikke huske noget som helst .. men ja vi var nok oppe på 5-6 kilo hvis ikke mere..

Griner.. jeg tænker 15 kg kartofler.. hahaha er jeg helt ved siden af??

Anmeld

11. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Hejsa..

Hejsa.. Jeg arbejder selv som køkkencehf, så håber jeg kan hjælpe

Når vi har en buffet, hvos man skal have disse ting så påregner vi 125g kød af hver slags pr. person.. så i dit tilfælde... 125g. skinke - 125g roastbeef - 3 frikadeller pr.person, vil skyde på jeg får 120 frikadeller af 3 kg svinefars der er blandet op.. Også siger vi der er 15 personer om et stort fad flødekartofler, ovalt fad bruger vi her, der er 2,5kg skrællede kartofler i hver fad, og ½liter mælk og ½ liter fløde...

Salat... ja der er det svært at hjælpe, da jeg ikke ved hvor store skåle du har Men vil skyde på du skal bruge 4 iceberghoveder, 20 agurker, 40 tomater.. 4 poser ærter og majs.. Også 2 poser gulerødder.. alt efter hvad du self vil have på dit salat bord...

Spørg endelig, vil meget gerne hjælpe

Anmeld

11. oktober 2010

MarieMor

henh01 skriver:

Hejsa..

her er en hjemmeside hvor du kan ændre lidt i antallet af personer retten er til dog kun op til 10 prs. men så kan jo gange op derfra   http://www.opskrifter.dk/Opskrift_492.100.10.html?g_load_recipie=1&g_alpha=F&g_sort=rating&page=1&g_num_persons=10

Anmeld

11. oktober 2010

henh01

forældre-til-Asta skriver:

Hejsa.. Jeg arbejder selv som køkkencehf, så håber jeg kan hjælpe

Når vi har en buffet, hvos man skal have disse ting så påregner vi 125g kød af hver slags pr. person.. så i dit tilfælde... 125g. skinke - 125g roastbeef - 3 frikadeller.. Også siger vi der er 15 personer om et stort fad flødekartofler, ovalt fad bruger vi her, der er 2,5kg skrællede kartofler i hver fad, og ½liter mælk og ½ liter fløde...

Salat... ja der er det svært at hjælpe, da jeg ikke ved hvor store skåle du har Men vil skyde på du skal bruge 4 iceberghoveder, 20 agurker, 40 tomater.. 4 poser ærter og majs.. Også 2 poser gulerødder.. alt efter hvad du self vil have på dit salat bord...

Spørg endelig, vil meget gerne hjælpe

Okay tusind tak for hjælpen det bliver så ca 6 kg skinke og 6 kg roastbeef og 10 kg kartofler.. en en bunkevis deller..

Ved du så noget om hvordan flødekartoflerne bliver med frost kartoffelskiver?

Anmeld

11. oktober 2010

henh01 skriver:

Hejsa..

Hejsa!

Jeg ved godt det ik har noget med mad at gøre, men det er stadigvæk et godt råd..

Vi havde lavet en gæstebog til Lisa's dåb.. Så havde vi selv skrevet noget til hende på den første side, og så sagde vi til alle gæsterne at de godt måtte smide et par ord i den, til hende.. Vi havde lagt lidt forskellig farvet kuglepenne og en masse små klistermærker! Folk synes det var en sød idé, og den bliver taget frem til hendes konfirmation, og skrevet videre i dér!!

Jeg var helt rørt til tårer da jeg satte mig ned og læste i den, et par dage efter!!

Stine & Lisa.

Anmeld

11. oktober 2010

Mor-til-asta-09

henh01 skriver:

Okay tusind tak for hjælpen det bliver så ca 6 kg skinke og 6 kg roastbeef og 10 kg kartofler.. en en bunkevis deller..

Jeg vil da klart anbefale rigtige kartofler, da det giver bedre smag... Vil tro det bliver for vandet med frost kartofler, da der er en del vand i dem... Det du kan gøre er at lave flødekartoflerne færdige i en gryde istedet, men dog stadig med rigtige kartofler..

Anmeld

11. oktober 2010

henh01

Tilmeldt skriver:

Hejsa!

Jeg ved godt det ik har noget med mad at gøre, men det er stadigvæk et godt råd..

Vi havde lavet en gæstebog til Lisa's dåb.. Så havde vi selv skrevet noget til hende på den første side, og så sagde vi til alle gæsterne at de godt måtte smide et par ord i den, til hende.. Vi havde lagt lidt forskellig farvet kuglepenne og en masse små klistermærker! Folk synes det var en sød idé, og den bliver taget frem til hendes konfirmation, og skrevet videre i dér!!

Jeg var helt rørt til tårer da jeg satte mig ned og læste i den, et par dage efter!!

Stine & Lisa.

Ej en god idé... Surt jeg ikke havde det med til min datters dåb, men kan jo nåes til hendes konfirmation og så kan den jo bringes med til bryllup.. hohoho vil klart gøre det til min søns dåb nu her. Tak for tippet.

Anmeld

11. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

henh01 skriver:

det bliver ikke vandet med kartoffelskiver fra frost... men de er lidt mere melede i det...

de friske kartofler er klart at foretrække

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.