hvad skal jeg bruge - dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

henh01

forældre-til-Asta skriver:

Jeg vil da klart anbefale rigtige kartofler, da det giver bedre smag... Vil tro det bliver for vandet med frost kartofler, da der er en del vand i dem... Det du kan gøre er at lave flødekartoflerne færdige i en gryde istedet, men dog stadig med rigtige kartofler..

okay det vidste jeg slet ikke man kunne.

Ved du tilfældigvis hvormeget vin, øl og vand man påregner pr person?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Mor-til-asta-09

henh01 skriver:

okay det vidste jeg slet ikke man kunne.

Ved du tilfældigvis hvormeget vin, øl og vand man påregner pr person?

uh det var straks værre.. Altså til en fest, beregner man ½ flaske hvidvin og ½ flaske rødvin pr. person... Også måske 2 øl og 2 sodavand.. Men du skal tænke på det er barnedåb, så der vil ikke blive drukket igennem som sådan...

Hvor har i tænke jer at skaffe vin fra??

Anmeld

11. oktober 2010

henh01

uh det var straks værre.. Altså til en fest, beregner man ½ flaske hvidvin og ½ flaske rødvin pr. person... Også måske 2 øl og 2 sodavand.. Men du skal tænke på det er barnedåb, så der vil ikke blive drukket igennem som sådan...

Hvor har i tænke jer at skaffe vin fra??

Fra Tyskland?? Altså tror vi skal påregne lidt mere end 2 øl til hver.. Det er lidt tørstige familier vi har.. griner

Tror 1 flaske per person (vin) er for meget for som sagt så er det en dåb. Måske man helt skulle droppe vinen og bare købe øl og vand?

Anmeld

11. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Fra Tyskland?? Altså tror vi skal påregne lidt mere end 2 øl til hver.. Det er lidt tørstige familier vi har.. griner

Tror 1 flaske per person (vin) er for meget for som sagt så er det en dåb. Måske man helt skulle droppe vinen og bare købe øl og vand?

Var det jeg ville sige.. Hvis i f.eks købte via supermarket eller noget, så kunne i levere resten af vinen tilbage...

Tror til asta`s dåb blev der drukket 4 fl.hvisvin og 8-10 flasker rødvin... 20 øl, og 30 sodavand.. Vi var 30 personer...

Anmeld

11. oktober 2010

Na-Wi

Hejsa.. Jeg arbejder selv som køkkencehf, så håber jeg kan hjælpe

Når vi har en buffet, hvos man skal have disse ting så påregner vi 125g kød af hver slags pr. person.. så i dit tilfælde... 125g. skinke - 125g roastbeef - 3 frikadeller pr.person, vil skyde på jeg får 120 frikadeller af 3 kg svinefars der er blandet op.. Også siger vi der er 15 personer om et stort fad flødekartofler, ovalt fad bruger vi her, der er 2,5kg skrællede kartofler i hver fad, og ½liter mælk og ½ liter fløde...

Salat... ja der er det svært at hjælpe, da jeg ikke ved hvor store skåle du har Men vil skyde på du skal bruge 4 iceberghoveder, 20 agurker, 40 tomater.. 4 poser ærter og majs.. Også 2 poser gulerødder.. alt efter hvad du self vil have på dit salat bord...

Spørg endelig, vil meget gerne hjælpe

Der må jeg lige komme med en tilføjelse..

Det du forslår til salat er alt for meget vi havde lidt over 65 gæster og vi købte 4 salat 10 agurker 1½ kg cocktail tomater (de der 500 g bakker) 2 poser ærter 4 dåser majs 1 net løg 4 peberfrugter osv .. OG DER VAR ALT ALT FOR MEGET .. puhaa vi levede af salat dagene efter

Anmeld

11. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Naannaa87 skriver:

Der må jeg lige komme med en tilføjelse..

Det du forslår til salat er alt for meget vi havde lidt over 65 gæster og vi købte 4 salat 10 agurker 1½ kg cocktail tomater (de der 500 g bakker) 2 poser ærter 4 dåser majs 1 net løg 4 peberfrugter osv .. OG DER VAR ALT ALT FOR MEGET .. puhaa vi levede af salat dagene efter

også som jeg skrev.. så kommer det meget an på familien også.. for f.eks er man ikke salat spisere, så er der ikke behov for så meget.. og kommer an på hvor meget tilbehør osv der er

Anmeld

13. oktober 2010

quar20

Tilmeldt skriver:

Hejsa!

Jeg ved godt det ik har noget med mad at gøre, men det er stadigvæk et godt råd..

Vi havde lavet en gæstebog til Lisa's dåb.. Så havde vi selv skrevet noget til hende på den første side, og så sagde vi til alle gæsterne at de godt måtte smide et par ord i den, til hende.. Vi havde lagt lidt forskellig farvet kuglepenne og en masse små klistermærker! Folk synes det var en sød idé, og den bliver taget frem til hendes konfirmation, og skrevet videre i dér!!

Jeg var helt rørt til tårer da jeg satte mig ned og læste i den, et par dage efter!!

Stine & Lisa.

Sjovt du lige skriver det med bogen for det havde vi til Tinos dåb også.. Der var "bare" en kuglepen og inden klistermærker - men hvor gæsterne selv skrev i bogen hvad de havde givet og hvorfor - også en sød hilsen..!

Den blev også taget op til hans 1års fødselsdag og den kommer til at fortsætte til han blir 18.. også til hans komfirmation..!! Har så selv deko.bogen uden på, og vedhæftet nogle billeder fra den dag..! Lidt ligesom en scrap-bog..!!

Anmeld

13. oktober 2010

Malonde1985

Uh synes godt nok det er friskt selv at lave maden til så mange mennesker, på en dag hvor man måske i forvejen er lidt stresset ..

Skal selv holde dåb engang i april/maj til næste år, og er lidt på herrens mark mht. hvordan det skal holdes - om det skal være ude eller hjemme.. Nu hvor du så selv skal lave det - kan man så lave det dagen før?? Er ikke den store madekspert.. smiler.. Men bliver måske lidt inspireret af dit indlæg her om selv at lave det og holde det hjemme..  eller evt. leje et lokale, men stadig selv lave maden... hmm.. følger lidt med her

Anmeld

13. oktober 2010

Malonde1985

quar20 skriver:

Sjovt du lige skriver det med bogen for det havde vi til Tinos dåb også.. Der var "bare" en kuglepen og inden klistermærker - men hvor gæsterne selv skrev i bogen hvad de havde givet og hvorfor - også en sød hilsen..!

Den blev også taget op til hans 1års fødselsdag og den kommer til at fortsætte til han blir 18.. også til hans komfirmation..!! Har så selv deko.bogen uden på, og vedhæftet nogle billeder fra den dag..! Lidt ligesom en scrap-bog..!!

Ej må man se et billede af den bog?? Lidt nyserrig  synes det er en vildt god idé!

Anmeld

13. oktober 2010

quar20

Malonde1985 skriver:

Ej må man se et billede af den bog?? Lidt nyserrig  synes det er en vildt god idé!

Arhh kan desværre ikke lægge billeder ind for mit kamera er væk - og har verdens dejligste telefon pt.. har lånetelefon fra telekæden i Randers..!!

Men kan lige prøve at forklarer hvordan jeg har gjort det

Har købt en TYK TYK bog bare hel sort udenpå i føtex faktisk til 79kr..!!

Så fandt jeg nogle motiver på nettet af et tog med tre vogne som jeg så tegnede på forsiden med en guldpen..!! Først med en kuglepen så jeg ku se trykket på omslaget - også tegnede jeg efter med den guldpen/spritpen.. I første vogn står der hans fødselsdato : 13/02- 2009 kl. 00.06   - i anden vogn står der vægt : 3020g    - i sidste vogn står der længde : 49 cm

I bunden står der hans fulde navn..!!

Så slår man op på første side i bogen og der har jeg skrevet hvordan jeg oplevede graviditeten på computer og revet papiret i stykker rundt om teksten også midt i teksten også samlet og limet det på den første side, som et slags puslespil..! også er det et billede af ham i min mave og et scanningsbillede..!! Altså et hvor jeg har scannet det ind på computeret og printet det ud, for vil ikke bruge "de rigtige billede" dem har han i et fotoalbum..!!

På anden side står der om fødslen hvornår, hvordan hvem der var med osv, og der har jeg tegnet en ballon som baggrund også er tekstet derinde i ballonen.. rundt om ballonen er der så de aller første billeder af Tino..!! der er 5 "små" billeder omkring som jeg også har revet i stykker hvis man kan sige det sådan.. også har jeg brændt det rundt i kantet for at det får sådan en fed effekt..!

Næste side har jeg så taget et billede af den kirke han blev købt i, og lagt ind på computeren - printet ud i stor så det passede med hele siden i bogen så det danner baggrunden for den side..!! På den side er der et billede af ham og os - også står der en lille tekst boble rundt om billedet med hvilken dag han blev døbt.

Endnu en tekst boble hvor han blev døbt. Endnu en boble med faddere.. Også på bagsiden af denne side er gæstelistet så skrevet ind..!!  Ud fra hver gæst er der så en forklaring på HVORFOR netop de var med til hans første store dag..!!  Altså hvorfor vi har valgt at inviterer dem..!!

Dernæst har alle gæster skrevet i bogen hvor vi har startet med at skrive hvad vi havde arrangere til dåben, hvad vi havde givet i gave, vores ønsker for ham resten af sit liv, og hvorfor vi havde valgt at han sku døbes..!! også Kærlig Hilsen fra Mor og far som ALTID vil elske og støtte dig..!! Så har vi sat et billede af os i hjørnet..!!

Så har alle gæsterne fået taget et billede med Tino den dag til dåben - så der hvor gæsterne har skrevet har vi så fået sat billedet ind hvor de har skrevet ..!!

Gæster blev bedt om at skrive en sød lille hilsen - hvad de havde givet til Tino i gave og hvorfor de havde tænkt at netop den gave ville de give til Tino..!!

Og vi har gjort det samme med hans fødselsdag.. Gæsterne fik lov at skrive osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.