Hej herinde på baby.dk!
Min eks gik fra mig for nogle måneder siden, og har snart termin. Jeg har valgt, at han ikke skal med til selve fødslen, men at han kan komme ind bagefter og se den lille - selvfølgelig. Jeg har dog sagt til ham, at jeg ikke vil se ham, da det bliver for hårdt for mig. Han har ene og alene taget beslutningen om, at vi ikke skal være sammen, og føler mig trådt på, ligegyldig og ført bag lyset i hele dette misk mask.
Efter fødslen skal han have samvær med sin søn, og det vil blive hos mig. Vi bor langt fra hinanden nu, da jeg så mig nødsaget til at flytte tættere på min familie, da jeg ikke kan regne med hans støtte, som med min families. Men jeg ved allerede nu, at jeg vil få meget svært ved at se ham til samværet med vores søn, og jeg har egentlig ikke lyst til at skulle se ham igen nogensinde. Hvis ikke det var for vores søn, så så jeg ham helst aldrig!
Nu ligger landet bare sådan, at vi har en søn sammen snart, og vi skal have samvær etc. til at fungere. Men er der nogen der har erfaring med samvær de helt første spæde måneder af barnets liv? Hvordan kan man gøre det, hvis ikke jeg har lyst til at være i nærheden af min eks eller snakke med ham? Han har gjort mig så ondt, og ødelagt den største oplevelse i mit liv. Jeg føler min fremtid er blevet bestemt for mig af ham, og jeg kan intet gøre. Han er svært depressiv, tidligere misbruger/alkoholiker og har meget svært ved at afslutte ting som fx uddannelse, projekter i hjemmet etc. Det gør ham ustabil, men han vil (heldigvis) gerne se sit barn så ofte som muligt. Jeg ved bare, at jeg stadig har en del følelser i klemme for ham, da han bare stoppede vores forhold så brat, og vil aldrig kunne tilgive ham for selv at have taget dette valg, og ikke snakket med mig før.
Anmeld