Ååååhhh, Gud, jeg keder mig noget så forfærdeligt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2008

Loggidut

Lise skriver:

ivfmarie skriver:

Du studerer til at blive go til tal, ikk? Så regn lige den her ud:

På vej hen til slikmutter diskuterede Brian og Conni deres øjeblikkelige finansielle situation. - Hvis jeg lægger 7 kr. til 3/5 af min formue, så giver det det sammer beløb, som du har, sagde Brian. - Det vil sige, at du har 3 kr. mere end mig, svarede Conni. Hvor mange penge havde børnene hver især ??

Marie - der syns Conni var meget hurtig til at regne den ud!!

Kvikke Conni...

De havde hhv. 22 og 25 kr.

og hvordan regnede du lige den ud?

sloggi nu blank

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2008

Lise

Jeg dividerede og gangede og lagde lidt til og trak lidt fra... ;)

Anmeld

31. juli 2008

ivfmarie

to ligninger med to ubekendte er som en pose slik for mig.. jeg kan simpelthen ikke lade være med at regne den ud!

Jeg er også ret vild med Pythagoras... Han hjalp mig lidt her:

Hvis man løfter en jernbaneskinne , der er 1 kilometer lang, 10 meter i vejret på midten, hvor meget tættere vil enderne så mindst komme til hinanden ??

Anmeld

31. juli 2008

Lise

ivfmarie skriver:

to ligninger med to ubekendte er som en pose slik for mig.. jeg kan simpelthen ikke lade være med at regne den ud!

Hvis man løfter en jernbaneskinne , der er 1 kilometer lang, 10 meter i vejret på midten, hvor meget tættere vil enderne så mindst komme til hinanden ??

Argh, savner sgu min gode lommeregner til den her... Er slet ikke sikker på den her, men kommer fra til 20 cm (?)

Anmeld

31. juli 2008

ka li ja

ivfmarie skriver:

Fisken skal selvfølgelig i kildevand! ;)

ja uden citrus:D

Anmeld

31. juli 2008

ivfmarie

Lise skriver:

ivfmarie skriver:

Argh, savner sgu min gode lommeregner til den her... Er slet ikke sikker på den her, men kommer fra til 20 cm (?)

Ja, nemli ja...

Anmeld

31. juli 2008

ivfmarie

Nu har du vel fyraften... men så kommer der en her, som du kan muntre dig med i morgen.

Medlemmerne af en cykelklub kører en træningstur i én lang kolonne, den ene efter den anden. De er omhyggelige med at holde den samme afstand, så de kører alle med den konstante fart 12 km/t. Formanden har taget sin hund med, og den løber langs med den 140 meter lange kolonne, også med en konstant fart. Hunden starter fra den bageste cyklist, løber frem til den forreste, hvor den vender og løber tilbage til den bageste igen. I løbet af den tid tilbagelægger kolonnen 480 meter. Men hvor hurtigt løber så hunden ??

Anmeld

1. august 2008

Helle30

Hvor længe har du tænkt dig at give hende Lise til at google den gåde?
Jeg er nysgerrig, - nu må vi have et svar på disken;)

- Helle

Anmeld

1. august 2008

Lise

Arrrrrgghhhh Helle - jeg grubler og grubler... (?)8(;)

Jeg har ikke googlet noget som helst, men tegnet på adskillige stykker papirer...

Men hvad om du selv regner den ud? :D

Anmeld

1. august 2008

ivfmarie

jeg har ikke svaret... jeg regner endnu!! men bliver konstant afbrudt af unger der ikke vil sove deres middagslur >(

Nu må vi se hvem der kommer med det første bud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.