18år, gravid, skal fortælle mine forældre det??? Arg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.221 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

annec

Hej Jeg er 18år og gravid er 9 uger henne

Jeg er bare bange for hvordan min far reagere, når jeg skal fortælle ham det. Jeg har været sammen med min kæreste i halvandet år, vi var kærester første gang da jeg var 13 . Vi elsker hinanden og ønsker begge to det her barn! For næsten et år siden fik jeg en abort. Overhovedet ikke efter mit eget ønske, men faktisk mere pga. min far.

Jeg elsker min far rigtig højt, men jeg ved bare at han i hvert fald ikke syntes det med at jeg skal have et barn er nogen god ide. Jeg har ingen uddannelse, men skulle begynde til sommer. (som jeg så ikke kan nu jo.) Min far sætter stor pris på at man har en uddannelse og et godt job hvor man tjener mange penge. Han er selv direktør for 7 firmaer. Jeg ved at selvom jeg skal have et barn nu, skal jeg nok få den uddannelse som jeg ønsker og et godt job! Altså jeg bor i en rigtig fin familie, og der er ingen andre der har fået et barn hvor de er under 26år.

Er der nogen der har nogle gode råd om hvordan jeg skal fortælle ham det? Jeg aner virkelig bare ikke hvordan jeg skal gøre det. Og har bestemt ikke lyst til at gøre det når der er andre hjemme end ham!

please hjælp mig!

evt. nogen der har stået i samme sted?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

morethanperfect

annec skriver:

Jeg er bare bange for hvordan min far reagere, når jeg skal fortælle ham det. Jeg har været sammen med min kæreste i halvandet år, vi var kærester første gang da jeg var 13 . Vi elsker hinanden og ønsker begge to det her barn! For næsten et år siden fik jeg en abort. Overhovedet ikke efter mit eget ønske, men faktisk mere pga. min far.

Jeg elsker min far rigtig højt, men jeg ved bare at han i hvert fald ikke syntes det med at jeg skal have et barn er nogen god ide. Jeg har ingen uddannelse, men skulle begynde til sommer. (som jeg så ikke kan nu jo.) Min far sætter stor pris på at man har en uddannelse og et godt job hvor man tjener mange penge. Han er selv direktør for 7 firmaer. Jeg ved at selvom jeg skal have et barn nu, skal jeg nok få den uddannelse som jeg ønsker og et godt job! Altså jeg bor i en rigtig fin familie, og der er ingen andre der har fået et barn hvor de er under 26år.

Er der nogen der har nogle gode råd om hvordan jeg skal fortælle ham det? Jeg aner virkelig bare ikke hvordan jeg skal gøre det. Og har bestemt ikke lyst til at gøre det når der er andre hjemme end ham!

please hjælp mig!

Min far har også været meget imod jeg skulle blive ung mor , men har altid vidst det var det jeg ville , hvis jeg selvf fandt den rigtige ...

Jeg syns bare du skal fortælle ham det stille og roligt .. Du er 18 , det er dit valg ... Han kan da sige hvad han vil , men i sidste ende er det din  og kun din beslutning .. 

Held og Lykke 

Anmeld

7. oktober 2010

B&J

annec skriver:

please hjælp mig!

Stort tillykke med du er gravid...

og jeg ville også sige du er 18 du bestemmer selv om mange får arbejde og uddannelse bagefter de har fået børn men som sagt alle kan jo ikke blive lige så dygtige som din far selv om han måske ønsker det... og især du skal blive det men måske vil livet dig noget andet fortæl ham det stille og roligt...

Anmeld

7. oktober 2010

SaNiNa

Først og fremmest STORT TILLYKKE med den kommende lille nye

Som de andre også skriver syntes jeg du skal fortælle din far stille og rolig at du venter han et barnebarn og at du ønsker at beholde det.

Det med uddannelse og børn er der jo mange mange flere som har kunne klare før dig så hvorfor skulle du ås ikke kunne det.

og du er 18 år og bestemmer selv

Håber din far vil tage godt imod din graviditet.

Anmeld

8. oktober 2010

heisamig

Kære du.

Stort tillykke med din graviditet - hvor er det dejligt.

Selvfølgelig skal du fortælle din far det. Han skal jo vide det på et eller andet tidspunkt alligevel, så hvis jeg var dig ville jeg vente til de 12 første uger var overstået

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

annec skriver:

please hjælp mig!

Stort tillykke søde ven.
Jeg var også 18 år, da jeg var på vej med den første, og skulle fortælle mine forældre det.
Ikke spor morsomt.
De havde alle mulige og umulige visioner om hvordan jeg skulle være og leve op til deres forventninger.
Men jeg blev aldrig helt som især min far ville have eller havde set mig, men jeg er MIG og det er jeg stolt af.

Der er ikke så meget andet at gøre end at krybe til korset og komme ud af busken med det.
Kan din mor ikke klare det og så tæmme løven....eller måske en søster/bror/svigerinde eller et andet nært familiemedlem eller veninde af jer, som plejer at kunne klø farmand på ryggen på den rigtige måde?
Ellers må du jo ganske enkelt sætte dig ned med ham og fortælle det stille og roligt over en hyggesnak.
Men husk at bevare roen og viljen til at vise, at det er hvad DU vil.
Lad være med at diskutere.
Og skulle han ryge helt i flint, så gå stille og roligt og lad ham så køle ned...han skal nok blive god igen.
Nu ved jeg ikke om du bor hjemme, men hvis du gør, så må du og din kæreste jo se at få etableret jer på bedste vis, og der kan I forhåbentligt få lidt hjælp af din far, når han har sundet sig lidt.

De fleste fædre er lidt specielle når det handler om deres døtre og vil helst mure dem inde i et højt forgyldt tårn, hvor ingen væmmelige verile prinser kan komme til dem, men sådan er livet heldigvis ikke.
Jeg vil bestemt ikke vente med at fortælle ham det til du er over 12 uge, for det kan han føle som et loyalitetsbrud, så er det langt bedre at få taget tyren ved hornene og få det sagt.
Held og lykke med det.
Og så håber jeg da på en update for hvordan det er gået.

Kærligst og med knus
Sussie

Anmeld

8. oktober 2010

millesofie

husk at fortælle ham at han skal være morfar det hjælper måske, så er det ikke kun dig det handler om men også en lille snut der kommer til at elske ham

stort Tillykke med babs og lige et to go

Anmeld

8. oktober 2010

Tystys14

STORT TILLYKKE

Jeg er selv 18 og gravid i uge 20+0, (var 17 da vi fandt ud af det) min far kunne ikke snakke rigtigt med mig eller kæresten i op til to uger efter, men da jeg endelig fik mod til at få talt det ordenligt igennem med ham, viste det sig at han havde sine betænkeligheder ved det, da jeg studere på HTx og skulle havde været færdig i år, og han var ked af at det skulle forhindres nu.  Jeg havde før vi tog den endelige beslutning snakket med min skole, og var blevet enig med dem om at jeg tog det på fire år i stedet for de normale tre, så der derfor ikke var nogle problemer med min udannelse. Nu er min far vist den der glæder sig mest hihi.

Endnu engang stort tillykke, håber du får vist din far at man godt kan få en udannelse selvom man har et barn, eller er gravid

Knuss her fra

Anmeld

8. oktober 2010

NessaXenia

min 'far' var heller ikke så glad for jeg er gravid, men han sku bare lige vænne sig til det.. nu er han glad for det og glæder sig..

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

Stort tillykke med den kommende baby Jeg ville fortælle fortælle ham det på en lidt sød måde evt. med en bog og/eller et billede fra scanning. Se evt. her for inspiration

https://www.baby.dk/debat/61975pi1/graviditet/hvordan-fortalte-i-de-kommende-bedsteforaeldre-nyheden.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.