hvordan fortalte i de kommende bedsteforældre nyheden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

51.298 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Anonym trådstarter

hvordan fortalte i de kommende bedsteforældre nyheden om at de skulle være mormor/morfar/farmor/farfar? alle idéer modtages gerne bortset fra den med ting hvor der står "Jeg skal være storebror/storesøster" på.... må jeg høre?  også gerne hvor langt henne I var da i fortalte dem nyheden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Mbk

Hej

Vi gav en ramme med denne tekst:

I kan ej lige med det samme
få fyldet til denne ramme.
Men til juni næste år
I et dugfrisk billed får,
for storken på besøg vil komme
før end sommeren er omme.....

- Den var rigtig god!!!!

Hilsen fra Marlene

Anmeld

29. august 2010

Mbk

Og jeg var 7 uger henne

Anmeld

29. august 2010

rk_07

Hejsa...

Vi var inviteret hjem til min mor for at spise fordi min storesøster havde fødselsdag...

Vi købte en stor buket blomster som jeg plejer at gøre engang imellem, men jeg havde skrevet et lille kort som hun først så da hun skulle sætte blomsterne i vand...

Vi havde lige været til NF så vi havde fået nogle finde billeder. Jeg havde så taget et kopi af en af billederne og foldet det så man ikke kunne se hvad det var og skrevet noget om bag billedet.

Da hun så læste kortet og så billedet blev hun helt paf og spurgte om det var rigtigt (hun har gået i flere år og sagt at vi bare skulle vente) Jeg havde regnet med en negativ respons så jeg var klar på det værste, men hun var helt posetiv og måtte ringe til min papfar med det samme og fortælle det... :p

Og de andre blev bare ringet op, min far bor på færøerne så kunne ikke fortælle det på andre måder og Søren kunne ikke vente med at fortælle det til sin far ;p

Anmeld

29. august 2010

Josesmor

Vi skrev dette.. minder lidt om den andet indlæg

Du kan ikke med det samme,
billedet få til denne ramme.
Men til oktober i år,
du et dugfrisk billede får.
For storken den vil komme,
inden året det er omme.

Så nu skal vi bare huske at give dem det dugfriske billede Tror jeg var ca 10 uger henne. ville have ventet til +12 men blev sygmeldt fra mit arbejde så valgte at side det..

Anmeld

29. august 2010

AnneBJ

Vi lavede en fødselsdagsinvitation til vores forældre og søskende.

Kære mormor og morfar,

Det vil glæde mig, og mine forældre, at se Jer til min fødselsdag, ca. d. 23 marts 2010.
Kærlig hilsen Jers første barnebarn

Jeg havde skrevet med venstrehånd så det lignede en barnehåndskrift.
Jeg var 5+4 da vi fortalte det, vi skulle holde ferie med begge hold lige efter hinanden, og jeg havde SÅ meget kvalme, så vi var nødt til at afsløre det..

Anmeld

29. august 2010

Dimse

Vi var til lillejuleaften hos min mormor og morfar (olderne) og det var meningen jeg ville vente med at fortælle det til jeg havde fået det bekræftiget hos lægen - men min mormor blev ved med at spørge om jeg ikke nok ville smage hendes gløk, haha og hun kan godt lide sprut den gamle, så det er heftige sager hos hende. Jeg rejste mig derfor op og sagde at jeg gerne lige ville forklare, hvorfor jeg ikke skulle have gløk og sådan blev den indledt :-) 

Hold kæft hvor de hylede.. (af glæde)

Anmeld

2. september 2010

FrkBjerre

Er der ikke flere, der vil fortælle deres histortie? Jeg synes det er så hyggeligt at læse

Anmeld

2. september 2010

Mutti2B

Når jeg forhåbentlig snart bliver gravid vil jeg fortælle min far det i et brev :

Kære Hr. XXX

Det er med stor glæde at vi kan informere om at Deres bestilling er blevet gennemført.

Faktura nr: DK- 246748930

Bestillingsdato: For læænge siden

Artikel nr: 01-24563-barnebarn

Lager status: Forarbejdet er lavet d. dato måned 20xx

Leveringsdato: Forventet ankomst ca. dato måned 20xx

Leveringsadresse: ”By” Sygehus

Leveringsbetingelser: Bestillingen kan ikke annulleres. Efter levering kan der ikke fortrydes, men vi forventer at De vil overøse det leverede med kærlighed, gaver og glæde.

Vi håber at De bliver glad for det leverede, på nuværende tidspunkt kan vi ikke sige noget om kønnet, men senere er der mulighed for uddybende informationer.

Vi håber at De vil gøre alt for at hjælpe den kommende mor.

Tillykke med deres 1. titel som bedsteforælder (morfar).

Venlig Hilsen

Storken A/S

ellers er der denne her:

Kære morfar
Nu er tiden kommet, og jeg begynder min rejse til den store verden.
Lige nu syntes jeg, at det er bedst at bo ved min mor. Her er det dejligt... Altid nok mad, varme og masser af kærlighed. Men om ca. XX dage, så vil jeg også lære dig at kende. Den dag har jeg tænkt mig at komme ud til jer alle sammen og se, hvordan det er i den store verden.
Jeg håber, du glæder dig lige så meget, som mor glæder sig.
Kæmpe knus fra dit 1. barnebarn

Håber der var noget der kunne bruges

Anmeld

2. september 2010

Pige2009

Jeg havde købt to eksemplarer af bogen "Til mit barnebarn" og indeni havde jeg lagt et billede fra MD scanningen. Begge bøger var pakket ind og så gav jeg ellers mine forældre en gave hver - et kæmpe hit Jeg var 29 uger henne, da jeg fortalte det

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.