Erfaringer med at få løsnet hinder - hjælper det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.354 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

misslea

Halløj de damer

Ja nu er jeg jo så gået 2 dage over tid (ikke alverden I know), og skal til jordemor på fredag...!!! Hun sagde sidst, at jeg muligvis ville få tilbudt at få løsnet hinder, hvis jeg er interesseret!!! Umiddelbart tænker jeg YES YES... jeg prøver lykken.... det er da i det mindste et forsøg værd!!!

Men vil meget gerne høre, om der er nogle af jer, som har gode erfaringer med det??? Satte det noget igang hos jer???

Mage hilsner fra Lea - som må indrømme, at hun er MEGA utålmodig, eftersom baby var på vej ellerede i uge 34, og nu sleeeet ikke er til at drive ud... heheh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

ML

Jeg fik løstnet hinder da jeg var til jm en uge over terminen. Da var jeg ca 2-3 cm åben og det var derfor muligt for hende at gøre det. Er man stadig helt lukket kan man jo ikke rigtig løsne noget desværre.

Min jm løsnede hinder om torsdagen, om aftenen gik slimproppen og jeg havde tegnblødning, om fredagen var jeg til akupunktur som med det samme satte gang i små, milde men regelmæssige veer. Min dreng kom endelig ud lørdag morgen kl 5. Så jo, en kombination af hindeløsning og alt mulig andet for at sætte skub i processen hjalp bestemt for mig!

Håber snart du får den lille ud. Held og lykke med det!

Anmeld

6. oktober 2010

hen86

godaften

jeg var til overtidsvurdering da jeg var gået 9 dage over. vågnede op med tegnblødning skal det lige siges. inde til overtidsvurderingen kl.10 lavede jordemoderen en hindeløsning på mig. kl 19 samme aften kom veerne og blev regelmæssige kort efter. klokken 7.03 næste morgen kom min lille prinsesse til verden. tror egentlig at fødslen var godt på vej men at den måske blev fremskyndet på grund af hindeløsning, så jo for mig virkede det.

held og lykke med din forhåbentlige snart forestående fødsel

Anmeld

6. oktober 2010

Lise

Jeg fik løsnet hinder under min sidste fødsel - men altså først da fødslen var gået igang. Var 3 eller 4 cm åben og havde fine veer, men jeg skal love for at Fanden tog ved mig, min krop og veerne da hinderne var løsnet, og halvanden time senere så Casper dagens lys

Go for it! Og held og lykke!

Anmeld

6. oktober 2010

Valle81

misslea skriver:

Halløj de damer

Ja nu er jeg jo så gået 2 dage over tid (ikke alverden I know), og skal til jordemor på fredag...!!! Hun sagde sidst, at jeg muligvis ville få tilbudt at få løsnet hinder, hvis jeg er interesseret!!! Umiddelbart tænker jeg YES YES... jeg prøver lykken.... det er da i det mindste et forsøg værd!!!

Men vil meget gerne høre, om der er nogle af jer, som har gode erfaringer med det??? Satte det noget igang hos jer???

Mage hilsner fra Lea - som må indrømme, at hun er MEGA utålmodig, eftersom baby var på vej ellerede i uge 34, og nu sleeeet ikke er til at drive ud... heheh

Hey.

med Anton gik jeg jo til 41+5

Da jeg var 41+3 var jeg til 10 dage overtid tjek på fødegangen og jordemoder løsnede hinder.

Hun sagde: Du er meget moden hernede - så vi ses inden for 24 timer:0)

Hun fik næsten ret og efter næsten præcis 24 timer gik veerne bang bare igang som lyn fra klar himmel, regelmæssigt fra start med 6 min. imellem:0)

Anmeld

6. oktober 2010

saxa

Jeg fik løsnet hinder om da jeg var 39+3 fordi jeg på det tidspunkt led meget af plukveer - det viste sig også at jeg var moden dernede (1½cm. åben) Så hun kunne nemt gøre det.. Om det hjalp.. Næææ.. Ikke andet end jeg fik endnu flere plukveer dagene efter og mens smerter.. Sådan gik det op og ned indtil jeg fødte 40+4..

Anmeld

6. oktober 2010

SussieThyssen

Jeg har også prøvet det med mine 2 første..og det virkede ikke nogen af gangene.
Men spøjs fornemmelse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. oktober 2010

Mullemus86

Hej.. Da jeg var 41+4 var jeg til overtids-tjek om formiddagen. Var 1 1/2 cm åben, og havde ca 1 1/2 cm livmoderhals tilbage. Tilbød mig hindeløsning, takkede ja.. Sagde at hinderne var meget spændte, så hun regnede ikke med at jeg ville nå til igangsættelsen 42+0. Hun fik ret. Gik i fødsel om aftenen, og kl 6.31 dagen efter kom min søn til verden (havde forresten hørt at hindeløsning skulle gøre ondt, men var slet ikke slemt -selvom jeg har en rigtig lav smertetærskel!) held og lykke

Anmeld

7. oktober 2010

misslea

ML skriver:

Jeg fik løstnet hinder da jeg var til jm en uge over terminen. Da var jeg ca 2-3 cm åben og det var derfor muligt for hende at gøre det. Er man stadig helt lukket kan man jo ikke rigtig løsne noget desværre.

Min jm løsnede hinder om torsdagen, om aftenen gik slimproppen og jeg havde tegnblødning, om fredagen var jeg til akupunktur som med det samme satte gang i små, milde men regelmæssige veer. Min dreng kom endelig ud lørdag morgen kl 5. Så jo, en kombination af hindeløsning og alt mulig andet for at sætte skub i processen hjalp bestemt for mig!

Håber snart du får den lille ud. Held og lykke med det!

Okay  tak for dit svar!!!

Jeg regner med at skulle en tur til akupunktur idag... Min veninde fødte for 2 uger siden, og hun fik akupunktur onsdag eftermiddag og fødte torsdag morgen.... såååee, håber det kan hjælpe mig lidt her...

Hvis det ikke sætter gang i det helt vilde, så må jeg se, om JM kan løsne mine hinder - og at kombinationen af de to ting kan sætte skub i lillepigen derinde... - ååhh det ville være så dejligt!!! Vil jo aller helst bare gå igang af mig selv, og undgå en medicinsk igangsættelse!!! Så det er helt sikkert forsøget værd!!!

lea

Anmeld

7. oktober 2010

misslea

hen86 skriver:

godaften

jeg var til overtidsvurdering da jeg var gået 9 dage over. vågnede op med tegnblødning skal det lige siges. inde til overtidsvurderingen kl.10 lavede jordemoderen en hindeløsning på mig. kl 19 samme aften kom veerne og blev regelmæssige kort efter. klokken 7.03 næste morgen kom min lille prinsesse til verden. tror egentlig at fødslen var godt på vej men at den måske blev fremskyndet på grund af hindeløsning, så jo for mig virkede det.

held og lykke med din forhåbentlige snart forestående fødsel

Dejligt at høre, at det virker for nogle... det giver da en smule håb!! Men ved selvfølgelig godt, at HVIS hun skal kunne løsne mine hinder, så krøver det en godt modnet livhals og at jeg erbegyndt at åbne mig!! Men eftersom at jeg var helt modnet og åben 1 cm, da jeg var 34+1 henne og var tæt på at gå i fødsel, så håååber jeg da, at det er muligt for hende!!!

Regner med at tage til akupunktur idag - og håber så, at kombinationen af de to ting, kan sætte skub i prinsessen

fra Lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.