Kagemand/dame...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2008

Rasmine

En kagemand er en kage bagt i facon som en pige med kjole eller som en dreng. Den bruges specielt til børnefødselsdage og pyntes ofte med farvet glasur, marcipan og slik, så der fremkommer ansigt, hår og knapper. Lakridssnørebånd bruges ofte til hår i sort, brun eller rød, og kan få kagemanden til at ligne ethvert glad fødselsdagsbarn. Der er tradition for at man starter med at skære halsen på kagemanden over, mens hele selskabet skriger højt. Kagemanden kan bages af wienerbrøds-dej, vandbakkelses-dej eller som en brunsviger.

Sakset fra Wikipedia.

Det var den dej jeg mente.

Men andre ord, never mind, fandt det selv.
Tak for hjælpen...eh...sludderen for sladderen...
:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

ivfmarie

Christ, Bacon... du dater da snart mere med Wiki'en end du gør med Babyen... Elsker du os ikke mere. Du behøver ikke gå over åen efter lort og lagkage - det kan vi sagtens gi dig her! Marie - overvejer om Bacon "har en anden"

Anmeld

31. juli 2008

linemus

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Men andre ord, never mind, fandt det selv. Tak for hjælpen...eh...sludderen for sladderen... :D[/citat] Fandt du opskriften? Gi'r du den ikke videre? Nu er jeg nemlig nysgerrig, og det ku' jo være den kunne bruges til næste fødselsdag...

Anmeld

31. juli 2008

Rasmine

[citat][f][småt]linemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Men andre ord, never mind, fandt det selv. Tak for hjælpen...eh...sludderen for sladderen... :D[/citat] Fandt du opskriften? Gi'r du den ikke videre? Nu er jeg nemlig nysgerrig, og det ku' jo være den kunne bruges til næste fødselsdag... [/citat] Hej Line. Nej, har ikke ledt efter en opskrift med den der dej. Men det gør jeg i aften. Stnes bare jeg læste på Wikipedia at det kunne være en sej kamp at lave sådan en dej. Og nu er jeg jo ikke sårn den totale kårnflækker jo. :'( Men vender lige tilbage, hvis jeg finder en opskrift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.