Kagemand/dame...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.679 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. juli 2008

Rasmine

Nogen som har sådan en opskrift?
Ikke brunsviger eller det der vandbakkelse.

Har googlet, men kan ikke rigtig finde noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Plysbjørnen

Jeg har en men det er så vidt jeg kan se brunsviger... der skal i hvert fald laves en Remonce af: smør puddersukker og kanel...

Anmeld

30. juli 2008

ivfmarie

Pålægs-kagemand?

Det er vel bare en semigrov franskbrødsdej. Den laves i et par bradepander og skæres til så det kommer til at ligne Hr eller Fru kødhoved.

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Hvad er remonce? Og det skal ikke være pålæg, der skal sgu "lidt" snold på. Det må gerne være sådan en a'la kringle-smørstang-lalala, sag. Sådan én man ellers køber ved bageren.

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Hvad er remonce? Og det skal ikke være pålæg, der skal sgu "lidt" snold på. Det må gerne være sådan en a'la kringle-smørstang-lalala, sag. Sådan én man ellers køber ved bageren.[/citat] Remonce: 100 gr smør el. margarine 100 gr mørk puddersukker ½ spsk kanel Smør el. margarine blødgøres (jeg ville nok smelte det) og røres sammen med puddersukker og kanel til en ensartet masse. Men stik mig din Mailadresse så kan jeg sende den til dig... Så kan du jo se om det er noget... Betina

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Men Betina, det skal ikke være brunsviger, er det det?

Hedder det i grunden sviger, eller svier?

Anmeld

30. juli 2008

Grynt

altså umildbart ville jeg nu sige; gør det nemt for dig selv!!!!!! Hvad med at lave en dej, som til en lækker bradepandekage, skære den ud som M/K kage og pynt den.

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Men Betina, det skal ikke være brunsviger, er det det?

Hedder det i grunden sviger, eller svier?

Det ligner brunsviger. Men er ikke sikker...

fandt en anden opskrift på netop brunsviger (sådan står det på opskriften) der skal remoncen laves af smør/margarine, puddersukker og sirup... Det var derfor jeg skrev at så vidt jeg kunne se var det brunsviger...

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Jammen, er det da så svært at lave Kagebørge?

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Ellers tak, betina, men dte skal være "rigtig" kagemand.

-Ender sgu nok med vi bestiller én hos bageren.
:$

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.