hvad kalder i det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2008

Rasmine

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

heaven

Mebach skriver:

Ps:
Rsmus siger i øvrigt selv: Moar, jeg skal lave fæces.

;)

"Afføring (lat: faeces eller fæces, også kendt som lort (folkeligt), bæ og puha (barnesprog)) er betegnelsen dels for menneskers og dyrs udskillelse af faste affaldsstoffer og dels for disse stoffer. Når man "har afføring", udskiller man "afføring"; i sundhedsfaglig sammenhæng sondres mellem de to, da udskillelsen benævnes defækation, mens produktet er fæces. Da situationen er almenmenneskelig, men alligevel tabubelagt, har den fremkaldt en lang række finere omskrivninger, som mere eller mindre knytter sig til barnesprog. På den anden side findes der en mindst lige så lang række udtryk på slang og i vulgærsprog, som dels kan bruges om situationen, og dels kan bruges nedsættende om helt andre ting.

Det er værd at bemærke, at afføring i sig selv er én af de nævnte omskrivninger. På gammelt nordisk hed processen skita (= "udskille"), et ord som (i sin nutidige form, "skide") synes på vej til at blive god tone igen. Både børn og forældre går uden om barnesproget og kalder tingen ved dens oprindelige navn.
"
Kilde: Wikipedia

gooooodt så:D

Anmeld

30. juli 2008

Lise

+o(

Gider fandme ikke engang glo på mine egne!

Anmeld

30. juli 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
:)):)):))

Her bruger vi nok også mest "har du skidt?", men det er mest indenfor og vi forsøger lidt at drosle det ned (synes ikke det er specielt charmerende at en 3-årig kommer og siger "moar jeg skal skide:S"). Men hvad siger man så? Pølser spiser vi...

Hos DP hedder det at lave prut - men det er sådan lidt... hmmm... bare lidt sjovt i mine øre...

:)Pernille

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

Det er helt fint med mig... Så længe at det ikke bliver så "naturligt" at det skal diskuteres ved aftensbordet... Det gør min dejlige kæreste og hans den store datter (ikke særlig apetitligt)... Og ja har sagt det til ham op til flere gange... men det fiser ikke rigtigt ind...

Betina

Anmeld

30. juli 2008

Plysbjørnen

cmks2007 skriver:

:)):)):))

Her bruger vi nok også mest "har du skidt?", men det er mest indenfor og vi forsøger lidt at drosle det ned (synes ikke det er specielt charmerende at en 3-årig kommer og siger "moar jeg skal skide:S"). Men hvad siger man så? Pølser spiser vi...

Hos DP hedder det at lave prut - men det er sådan lidt... hmmm... bare lidt sjovt i mine øre...

:)Pernille

Det gjorde vores datter i dag... Det viste sig bare lige at der fulgte indhold med...

Anmeld

30. juli 2008

Mikkelmusen

Vi bruger mest "har du skidt"... Tja mere er der vist ikke at sige. :)

Anmeld

30. juli 2008

LouiseViola

Vi er på pøller eller pølser... uanset hvad men siger lyder det sgu ikke særlig fedt... det er bare at snuppe en fra listen... luk øjene og peg :)
Bortset fra at den med negerarmen måske kan komme til at støde nogen;)

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

LouiseViola skriver:

Bortset fra at den med negerarmen måske kan komme til at støde nogen;)

HAHAHA... Ja, muligvis!

Anmeld

30. juli 2008

MrsMartens

Pøller, pølser, prut & #2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.