hvad kalder i det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2008

Susan1978

pølser eller puha.. totalt upædagogisk.. men jeg kan bare ikke have at Ea render rundt oppe i netto og siger "moar jeg skal lave LORT!" :$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

heaven

her hedder det også pølser......
har hørt nogen omtale det som "adder"....

Jannie

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Ja, jeg forstår ikke hvorfor nogen kalder det adder, eller siger: Puha, du har lavet.
Ungen bliver da flov, og vil måske ikke "skide" ;) fremover, har hørt om nogle børn som gemmer sig når de ska lave.

Anmeld

30. juli 2008

Lise

Nej, jeg synes heller ikke det skal være noget adder eller puha - for det er jo helt legalt og normalt og ikke noget at gemme eller være flov over. Vil bare gerne kunne tale pænt om det - i hvert fald sammen med Simon... Er ikke sikker på at jeg kan sige: Har du lavet pølser? syns sgu den er svær :P

Anmeld

30. juli 2008

heaven

Lise skriver:

Nej, jeg synes heller ikke det skal være noget adder eller puha - for det er jo helt legalt og normalt og ikke noget at gemme eller være flov over. Vil bare gerne kunne tale pænt om det - i hvert fald sammen med Simon... Er ikke sikker på at jeg kan sige: Har du lavet pølser? syns sgu den er svær :P

hvad med "har du noget i bleen"???

Jannie

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Vi siger det herhjemme.
:)

Lars siger lige i mon hørebollesnegl:

Ud at dreje en vase.
Lægge en arm.
Følge Bruno i svømmehallen.
Ud at mudre.
Tømme ryggen.

8D

Han er jo os sårn lidt primistiv!

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

Mebach skriver:

Ud at mudre.
Tømme ryggen.

HAHAHAHAHHHHAHAHA!!! I love you, Bacon...

Anmeld

30. juli 2008

Lise

Mebach skriver:

Ud at dreje en vase.
Tømme ryggen.

8D
/citat]

HAHA - det siger vi også her! det er fandme så ulækkert :))

Ud at mudre - YAIKS! 8D

Anmeld

30. juli 2008

Tynen

Her siger vi bare: Har du skidt?!

Virkelig nasty, men synes bare pølse er så.. Ja.. :$

Anmeld

30. juli 2008

Rasmine

Ps:
Rsmus siger i øvrigt selv: Moar, jeg skal lave fæces.

;)

"Afføring (lat: faeces eller fæces, også kendt som lort (folkeligt), bæ og puha (barnesprog)) er betegnelsen dels for menneskers og dyrs udskillelse af faste affaldsstoffer og dels for disse stoffer. Når man "har afføring", udskiller man "afføring"; i sundhedsfaglig sammenhæng sondres mellem de to, da udskillelsen benævnes defækation, mens produktet er fæces. Da situationen er almenmenneskelig, men alligevel tabubelagt, har den fremkaldt en lang række finere omskrivninger, som mere eller mindre knytter sig til barnesprog. På den anden side findes der en mindst lige så lang række udtryk på slang og i vulgærsprog, som dels kan bruges om situationen, og dels kan bruges nedsættende om helt andre ting.

Det er værd at bemærke, at afføring i sig selv er én af de nævnte omskrivninger. På gammelt nordisk hed processen skita (= "udskille"), et ord som (i sin nutidige form, "skide") synes på vej til at blive god tone igen. Både børn og forældre går uden om barnesproget og kalder tingen ved dens oprindelige navn.
"
Kilde: Wikipedia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.