Hjemmefødsel - spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

Slettet

Anonym skriver:

Hold da op - sikke en fantastisk måde at stille det op på

Og du har jo FULDKOMMEN ret...! Jeg er slet ikke i tvivl om, at med lys, musik og hjemlig hygge, så er det bare dømt til at blive en fantastisk oplevelse

Det er nok den allerbedste måde at beskrive det på, kunne slet ikke overskue, hvis der konstant kom fremmede folk rendende, jordemoderen blev skiftet midt i det hele osv...

Det er simpelthen den mest fantastiske mulighed, og jeg er bare SÅ klar - selvom der er maaange måneder endnu

Dejligt at høre du har haft en dejlig oplevelse - I ønskes alt det bedste med den lille ny

Jeg er sikker på at det bliver rigtig skønt for dig også - Du skal bare lukke ørene for folks fordomme, de ved som regel ikke hvad de snakker om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Corn

Swips.. skriver:

Jeg er sikker på at det bliver rigtig skønt for dig også - Du skal bare lukke ørene for folks fordomme, de ved som regel ikke hvad de snakker om

Det er helt rigtigt... Alle har en mening, luk af for dem, der kun har negativt at sige.

Af mine tre fødsler er hjemmefødslen, til trods for at det var min længste fødsel, den jeg helst gjorde igen.

Anmeld

7. oktober 2010

Mi

Tjuhl skriver:

nu har jeg ikke født endnu, men de kommentarer er jeg også blevet mødt med - af alle andre end lige netop jordemødrene og lægerne fra fødegangen, som allesammen er ELLEVILDE over hjemmefødsler

så hold endelig fast i din beslutning!! og så må du langsomt og hen ad vejen få forklaret folk, at der intet farligt er ved det, at der ikke kommer blod overalt - og at man jo desuden dækker af der hvor man føder (altså hallo!) og at det jo ikke er sådan at man er bandlyst fra hospitalet blot fordi man som udgangspunkt har valgt en hjemmefødsel

Jeg fødte hjemme for snart to år siden. Det svinede overhovedet ikke. Og jeg mener virkelig ikke det mindste. Det eneste som skulle gøres rent bagefter var det kar jeg fødte i, og det var betrukket med plastik som bare blev smidt ud, så rengøringen af det var endda minimalt. Alle håndklæder og lagner smed vi bare ud, var alligevel købt på genbrug til ingen penge.

Jeg mødte heldigvis næsten kun positive holdninger til min beslutning. De som var bekymrede var mine forældre, sviger forældre og farmor. De forbinder jo hjemmefødsel med en anden tid og de risiko der var forbundet med det dengang.

Jeg fødte i vand. Det var helt fantastisk. Jordemoderen var ganske enkelt enestående, hun havde selv født fire børn hjemme og strålede som en sol. Hun bad mig om selv at undersøge hvor udvidet jeg var og bedømme hvordan fødslen skred frem, så jeg var selv herre over hele forløbet. Det var altså fantastisk at få følelsen af at jeg havde styr på det og at det var MIN fødsel. Tog også selv imod Maja da hun kom ud. Jordemoderen havde ikke hænderne i vandet en eneste gang!

Hvis din mand også kunne tænke sig en hjemmefødsel så held og lykke med det. Ville helt sikkert aldrig føde på hospital hvis det blev aktuelt igen.

Mvh Mariane

www.stjerneleg.dk

Anmeld

23. oktober 2010

Tina2

Anonym skriver:

Heej piger

Jeg er så lykkelig over at være gravid og tankerne kører jo allerede derudaf omkring fødslen

Jeg er VIRKELIG hooked på en hjemmefødsel (Ikke middt takket være Zafir) - men hvis jeg så nævner det for nogen, som ikke rigtig ved noget om det / kender nogen som har prøvet det, så begynder de jo:

- Der kommer til at være blod OVERALT
- Det er alt for farligt
- Hvis der går noget galt, kan I ikke få den rette hjælp
- Godt det ikke er mig som skulle gøre rent, da jeg havde født

Og så kører den ellers bare derudaf

Jeg er HELT overbevist om, at en hjemmefødsel er det HELT rigtige valg for mig, så jeg er faktisk ligeglad med kommentarerne, det irriterer mig bare grænseløst...!

Har læst en masse om det, og er slet ikke det mindste nervøs for sikkerheden, da jeg ved, at man bliver kørt på sygehuset, hvis der er det mindste

Så piger, kan I ikke lige fortælle lidt om jeres oplevelser mht. hjemmefødsler, så jeg lige får nogle positive historier indenbords i stedet for alt det negative

Tillykke med graviditeten  Kan ikke sige andet end at hjemmefødsel er det BEDSTE!!!! Jeg fødte for snart 7 uger siden mit 3. barn hjemme.... De andre to er født på sygehuset, men intet slår denne 3. fantastiske fødsel! Er SÅÅÅ glad for jeg gjorde det!

Du kan læse min beretning her: https://www.baby.dk/debat/63549pi1/foedselsberetninger/min-fantastiske-hjemmefoedsel-.aspx

Jeg har også fået masser af spørgsmål og kommentarer- også fra folk der ikke fattede jeg ville/turde og masser af svineri og bla bla! Min mand var faktisk meget overrasket over hvor LIDT blod osv der var  Han havde en ligeså stor oplevelsesom jeg havde

Anmeld

23. oktober 2010

Mumto3

Jeg har 3 'hjemmefødsler' bag mig, det vil sige at vi 3 gange har planlagt hjemmefødsel, men det er kun en gang jeg rent faktisk fødte hjemme. De andre gange blev jeg overflyttet.

Da den første fødsel blev til en hospitaltsfødsel blev jeg virkelig mødt med den der: Jamen, hvor var det godt at du fødte på hospitaltet, det var ALDRIG gået der hjemme!!!

-ØH????? JO????? Min fødsel viste NETOP for sikkert det er at føde hjemme!!!! Jordemoderen holdt vildt meget øje med mig!!! -og ingen jordemoder vil tage nogen som helst chance, for de står helt alene med det. På hospitalet har de altid det sikkerhedsnet at de kan trykke på 'den store røde knap' og så er der akut kejsersnit, -og derfor lader de fødslerne gå meget meget længere ud, end de nogen siden ville der hjemme.

Derudover så var min første fødsel fuld af alle mulige komplikationer, barnet lå i dyb tværstand, jeg fik et hæmatom som krævede fuld narkos og operation for blot at nævne de to værste komplikationer. Igen siger folk fuldstændig uvidende: hvor var det godt du ikke fødte hjemme...ØHHHH; NEJ!!!! ALLE mine komplikationer skyldes indgreb de foretog på hospitalet!!! INTET af mine komplikationer ville være sket, hvis jeg havde gennemført fødslen hjemme!!! Det skal man bare være rigtig godt inde i fødsler, indgreb, udvikling af fødsler for at kunne forstå.

Da jeg skulle føde 2. gang blev jeg igen mødt med: Nu har du da lært at det er bedst og mest sikkert at føde hjemme. NEJ, min første fødsel viste jo netop at man bliver overflyttet bare der er det mindste OG at det er først når man kommer på hospitatlet at problemerne opstår.

2.gang blev jeg også overflyttet, men 3.gang lykkedes det endelig at føde hjemme.

JEg kan kun sige, at jeg/vi blev mødt med en mur af uvidenheden og skræk-historier, og INGEN opbakning eller forståelse for vores valg.

med hensyn til oprydning, var der INTET at rydde op efter min fødsel. På forhånd havde jeg fået nogle sugende underlag med plastik på bagsiden. De lå i sengen og to den smule blod der kom ud.

JEg ved ikke hvad folk forestiller sig, men de fleste bløder altså MAX 1-3 dl blod og det er ikke mere end hvad en gammelt håndklæde kan suge.

Vi havde mængder af gamle håndklæder og sengetøj, som vi bare kunne smide ud bagefter, emn der var slet slet ikke brug for at det vi havde gjort klar.

GOD HJEMMEFØDSEL TIL DIG!!!

Anmeld

23. oktober 2010

Skouboe

Swips.. skriver:

Jeg har født én gang på sygehuset og én gang hjemme - nu hvor jeg står overfor, at skulle føde tredje gang er der bare ikke noget valg ... Selvfølgelig skal jeg føde hjemme igen!

Det var så dejlig og tryg en oplevelse sidste gang, at jeg kunne skrive i timevis, men hvis jeg skal stille det op lidt sort/hvidt ... Hvor ville du helst opleve dit livs største smerter + lykkeligste øjeblik?

På en hvid klinisk hospitalsstue, med skiftende personale, bag en svingdør hvor ansatte kan komme og gå som det passer dem, på 100 % udebane, et fremmed sted uden hygge og stemning

eller

Hjemme hvor du er tryg, du er på hjemmebane, det er dig der er bossen, sterinlys - musik osv. osv. til at berolige dig med er indenfor rækkevidde hvis du har lyst til det, du bestemmer selv hvem og hvor mange som bliver en del af fødslen, du bliver ikke forstyrret af fremmede mennesker som liiiige skal stille din jm. et sp....

Hvor ER det en dejlig måde at stille det op på. Jeg har desværre ikke haft muligheden for at føde hjemme, så nu sidder jeg og er helt misundelig.. især fordi jeg ved at jeg heller aldrig kommer til det.

Anmeld

24. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror ikke jeg har så meget mere at fortælle, end jeg allerede har gjort
MEN - jeg vil sige, at jeg bliver glad hver eneste gang, der er folk der kommer og fortæller mig at de er blevet inspireret af Friggs fødsel.

Jeg håber du får en dejlig fødsel, når du når så langt

Og måske vil inspirere folk selv bagefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.