Hjemmefødsel - spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.540 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Anonym trådstarter

Heej piger

Jeg er så lykkelig over at være gravid og tankerne kører jo allerede derudaf omkring fødslen

Jeg er VIRKELIG hooked på en hjemmefødsel (Ikke middt takket være Zafir) - men hvis jeg så nævner det for nogen, som ikke rigtig ved noget om det / kender nogen som har prøvet det, så begynder de jo:

- Der kommer til at være blod OVERALT
- Det er alt for farligt
- Hvis der går noget galt, kan I ikke få den rette hjælp
- Godt det ikke er mig som skulle gøre rent, da jeg havde født

Og så kører den ellers bare derudaf

Jeg er HELT overbevist om, at en hjemmefødsel er det HELT rigtige valg for mig, så jeg er faktisk ligeglad med kommentarerne, det irriterer mig bare grænseløst...!

Har læst en masse om det, og er slet ikke det mindste nervøs for sikkerheden, da jeg ved, at man bliver kørt på sygehuset, hvis der er det mindste

Så piger, kan I ikke lige fortælle lidt om jeres oplevelser mht. hjemmefødsler, så jeg lige får nogle positive historier indenbords i stedet for alt det negative

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

oo

nu har jeg ikke født endnu, men de kommentarer er jeg også blevet mødt med - af alle andre end lige netop jordemødrene og lægerne fra fødegangen, som allesammen er ELLEVILDE over hjemmefødsler

så hold endelig fast i din beslutning!! og så må du langsomt og hen ad vejen få forklaret folk, at der intet farligt er ved det, at der ikke kommer blod overalt - og at man jo desuden dækker af der hvor man føder (altså hallo!) og at det jo ikke er sådan at man er bandlyst fra hospitalet blot fordi man som udgangspunkt har valgt en hjemmefødsel

Anmeld

6. oktober 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

nu har jeg ikke født endnu, men de kommentarer er jeg også blevet mødt med - af alle andre end lige netop jordemødrene og lægerne fra fødegangen, som allesammen er ELLEVILDE over hjemmefødsler

så hold endelig fast i din beslutning!! og så må du langsomt og hen ad vejen få forklaret folk, at der intet farligt er ved det, at der ikke kommer blod overalt - og at man jo desuden dækker af der hvor man føder (altså hallo!) og at det jo ikke er sådan at man er bandlyst fra hospitalet blot fordi man som udgangspunkt har valgt en hjemmefødsel

Haha - logik for burhøns

Ja, det er da bare træls folk har den holdning i stedet for at støtte op om en...

Nu ved jeg min mor "bare" er nervøs for, om det nu er sikkert for os, da det jo er laaangt ude i forhold til hvordan tingene var da hun fødte, så hende skal jeg nok få beroliget

Men utroligt folk ytrer deres negative holdninger i stedet for at spørge ind til det og bakke op om det...

Dejligt at høre man ikke er helt alene om det

Ihh, hvor bliver det altså spændende for jer - forhåbentlig skal du kun gå højst en uge mere

Vil du gerne føde i vand, eller tager du det bare lidt som det kommer?

Anmeld

6. oktober 2010

oo

Anonym skriver:

Haha - logik for burhøns

Ja, det er da bare træls folk har den holdning i stedet for at støtte op om en...

Nu ved jeg min mor "bare" er nervøs for, om det nu er sikkert for os, da det jo er laaangt ude i forhold til hvordan tingene var da hun fødte, så hende skal jeg nok få beroliget

Men utroligt folk ytrer deres negative holdninger i stedet for at spørge ind til det og bakke op om det...

Dejligt at høre man ikke er helt alene om det

Ihh, hvor bliver det altså spændende for jer - forhåbentlig skal du kun gå højst en uge mere

Vil du gerne føde i vand, eller tager du det bare lidt som det kommer?

da jeg ringede til min mor og spurgte om hun ville være praktisk gris til min hjemmefødsel stejlede hun helt vildt - hun kunne absolut ikke lide tanken om, at jeg skulle føde hjemme. men så fordi jeg bad hende deltage, satte hun sig ned og googlede hjemmefødsler og lige pludselig vidste hun næsten mere end mig. hun var så med til hjemmebesøget med jordemoder for nogle uger siden og bagefter sagde hun, at nu følte hun sig HELT tryg, for hun kunne jo høre at jordemoderen vidste hvad hun lavede

jeg skal ikke føde i vand, jeg er ikke ret glad for den slags, så jeg tror bare det blir noget bøvl, så jeg har tænkt mig at bruge bruseren hvis jeg synes det hjælper og så ellers bare prøve at arbejde godt med veerne, så det hele glider  vil du føde i vand?

Anmeld

6. oktober 2010

Slettet

Anonym skriver:

Så piger, kan I ikke lige fortælle lidt om jeres oplevelser mht. hjemmefødsler, så jeg lige får nogle positive historier indenbords i stedet for alt det negative

Jeg har født én gang på sygehuset og én gang hjemme - nu hvor jeg står overfor, at skulle føde tredje gang er der bare ikke noget valg ... Selvfølgelig skal jeg føde hjemme igen!

Det var så dejlig og tryg en oplevelse sidste gang, at jeg kunne skrive i timevis, men hvis jeg skal stille det op lidt sort/hvidt ... Hvor ville du helst opleve dit livs største smerter + lykkeligste øjeblik?

På en hvid klinisk hospitalsstue, med skiftende personale, bag en svingdør hvor ansatte kan komme og gå som det passer dem, på 100 % udebane, et fremmed sted uden hygge og stemning

eller

Hjemme hvor du er tryg, du er på hjemmebane, det er dig der er bossen, sterinlys - musik osv. osv. til at berolige dig med er indenfor rækkevidde hvis du har lyst til det, du bestemmer selv hvem og hvor mange som bliver en del af fødslen, du bliver ikke forstyrret af fremmede mennesker som liiiige skal stille din jm. et sp....

Anmeld

6. oktober 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

da jeg ringede til min mor og spurgte om hun ville være praktisk gris til min hjemmefødsel stejlede hun helt vildt - hun kunne absolut ikke lide tanken om, at jeg skulle føde hjemme. men så fordi jeg bad hende deltage, satte hun sig ned og googlede hjemmefødsler og lige pludselig vidste hun næsten mere end mig. hun var så med til hjemmebesøget med jordemoder for nogle uger siden og bagefter sagde hun, at nu følte hun sig HELT tryg, for hun kunne jo høre at jordemoderen vidste hvad hun lavede

jeg skal ikke føde i vand, jeg er ikke ret glad for den slags, så jeg tror bare det blir noget bøvl, så jeg har tænkt mig at bruge bruseren hvis jeg synes det hjælper og så ellers bare prøve at arbejde godt med veerne, så det hele glider  vil du føde i vand?

Uhh, vil også rigtig gerne have min mor med som praktisk gris, så det er jo vigtigt at hun også føler sig 100% tryg

Hehe... Dejligt at høre med din mor - så er der jo håb forude

Ja, det kan jeg godt følge dig i...

Vand er heller ikke min aller bedste ven, men vil nok synes det er rart at have muligheden, for det kan jo være, at det bare er det helt optimale for mig

Håber snart I får baby Juhl til verden - jeg glæder mig ihvertfald til billeder og FB - alt det bedste skal I ihvertfald have herfra

Anmeld

6. oktober 2010

Corn

JEg linker da lige til min FB fra mit tredje barn, som er født hjemme i sommer

https://www.baby.dk/debat/54780pi1/hjemmefoedsel/aslans-foedsel-hjemme-min-laengste-foedsel.aspx

Anmeld

6. oktober 2010

Anonym trådstarter

Swips.. skriver:

Jeg har født én gang på sygehuset og én gang hjemme - nu hvor jeg står overfor, at skulle føde tredje gang er der bare ikke noget valg ... Selvfølgelig skal jeg føde hjemme igen!

Det var så dejlig og tryg en oplevelse sidste gang, at jeg kunne skrive i timevis, men hvis jeg skal stille det op lidt sort/hvidt ... Hvor ville du helst opleve dit livs største smerter + lykkeligste øjeblik?

På en hvid klinisk hospitalsstue, med skiftende personale, bag en svingdør hvor ansatte kan komme og gå som det passer dem, på 100 % udebane, et fremmed sted uden hygge og stemning

eller

Hjemme hvor du er tryg, du er på hjemmebane, det er dig der er bossen, sterinlys - musik osv. osv. til at berolige dig med er indenfor rækkevidde hvis du har lyst til det, du bestemmer selv hvem og hvor mange som bliver en del af fødslen, du bliver ikke forstyrret af fremmede mennesker som liiiige skal stille din jm. et sp....

Hold da op - sikke en fantastisk måde at stille det op på

Og du har jo FULDKOMMEN ret...! Jeg er slet ikke i tvivl om, at med lys, musik og hjemlig hygge, så er det bare dømt til at blive en fantastisk oplevelse

Det er nok den allerbedste måde at beskrive det på, kunne slet ikke overskue, hvis der konstant kom fremmede folk rendende, jordemoderen blev skiftet midt i det hele osv...

Det er simpelthen den mest fantastiske mulighed, og jeg er bare SÅ klar - selvom der er maaange måneder endnu

Dejligt at høre du har haft en dejlig oplevelse - I ønskes alt det bedste med den lille ny

Anmeld

6. oktober 2010

ML

Swips.. skriver:

eller

Helt enig. Jeg har også haft min første fødsel på hospital og den anden hjemme og hvis og når vi skal have et tredje barn bliver det bestemt også hjemme. Meget positiv oplevelse og jeg følte mig meget mere deltagende og aktiv end under min første fødsel. Jeg havde ikke badekar, men et varmt brusebad hjalp godt for mig.

Held og lykke med det!

Anmeld

7. oktober 2010

Slettet

ML skriver:

Helt enig. Jeg har også haft min første fødsel på hospital og den anden hjemme og hvis og når vi skal have et tredje barn bliver det bestemt også hjemme. Meget positiv oplevelse og jeg følte mig meget mere deltagende og aktiv end under min første fødsel. Jeg havde ikke badekar, men et varmt brusebad hjalp godt for mig.

Held og lykke med det!

Tusinde tak

...Jeg havde heller ikke bagekar sidste gang, men fødte i min seng - men denne gang har jeg et fint oppusteligt fødekar som jeg håber at få stor glæde af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.