kan jeg selv bestemme navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

nvm

Bebsen skriver:

Ja, medmindre I begge har skrevet under på en omsorgs og ansvars erklæring?

Ved mig har faren bare anderkendt faderskabet via papirer fra statsamtet, men vi har ikke udfyldt o&a erklæring, så jeg har stadig den fulde forældremyndighed.

super så tror jeg den er i vinkel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Skouboe

nvm skriver:

jamen det kan jeg vel ikke før hun er født?

Nej, men det kan du så snart hun ER født Hospitalet registrerer at du har født og når du logger ind på personregistrering.dk skal du bare bekræfte fødslen og der kan du også navngive hende med det samme.

Det tager 5 minutter

Anmeld

5. oktober 2010

Bebsen

Skouboe skriver:

Nej, men det kan du så snart hun ER født Hospitalet registrerer at du har født og når du logger ind på personregistrering.dk skal du bare bekræfte fødslen og der kan du også navngive hende med det samme.

Det tager 5 minutter

Og har du ikke digital signatur kan du bare printe papirene ud på forhånd og have dem klar til afsendelse

Anmeld

5. oktober 2010

nvm

Skouboe skriver:

Det tager 5 minutter

lyder super, må jeg se om jeg kan finde ud af. altså vi var ellers enig om navnet, men nu har han fået ny dame og vi har ikke snakket sammen eller set hinanden 1 mdr. han viser slet ingen intresse for gravidten efter han har fået dame. og jeg hader hans efternavn bla fordi jeg ikke kan udtale det, så ville helst undgå det

Anmeld

5. oktober 2010

Skouboe

nvm skriver:

lyder super, må jeg se om jeg kan finde ud af. altså vi var ellers enig om navnet, men nu har han fået ny dame og vi har ikke snakket sammen eller set hinanden 1 mdr. han viser slet ingen intresse for gravidten efter han har fået dame. og jeg hader hans efternavn bla fordi jeg ikke kan udtale det, så ville helst undgå det

Jamen så er det klart bare at få navngivet babyen sammen med fødselsanmeldelsen og før han når at få nogle ideer.

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

nvm skriver:

kan jeg selv styrre hvad baby's fulde navn skal være? altså uden faren kan blande sig...

og mit spørgsmål er ikke hvad i synes, men om MAN KAN 

for ved der mange der synes man skal være 2 om det. men jeg står i en helt anden situation.. så behøver ikk svar på det...

Ja, det kan du sagtens Jeg bestemte alene, hvad Laura skulle hedde, og der skulle ikke underskrives noget...

Anmeld

5. oktober 2010

nvm

der bare kommet så mange nye egler siden jeg fik min 1.. så synes det svært at følge med hehe

Anmeld

6. oktober 2010

Bebsen

nvm skriver:

der bare kommet så mange nye egler siden jeg fik min 1.. så synes det svært at følge med hehe

Det er det os, det er en ren jungle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.