kan jeg selv bestemme navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

nvm skriver:

hmm nej det tror jeg ikke vi kan, for jeg ringede til statsforvaltningen, og der sagde de, hvis ikke man havde haft adresse ellerværet gift 10 mdr inden barnets fødsel eller så noget, så har moren den..

super vil nødig i fængsel haha

ej jeg tror nu også højest du kunne få en bøde... hi hi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

nvm

Ni-ko-li-ne skriver:

ej jeg tror nu også højest du kunne få en bøde... hi hi

hehe tror mere det ender i en kæmpe krig mellem mig og faren, men jeg må bare være stærk

Anmeld

5. oktober 2010

Bebsen

Du kan helt selv bestemme når du har den fulde forældremyndighed

Min dreng blev født den 21. august, og jeg fik automatisk (og har stadig) den fulde forældre myndighed da faren og jeg  hverken har været gift, eller boet sammen, eller underskrevet en fælles omsorgs og ansvars erklæring.

Jeg havde bestemt mig for et navn, spurgte dog faren, og han sagde ok til navnet... Men ændrede så mening da han havde diskuteret det med hans nye kæreste

Men jeg udfyldte bare navngivnings papirene, og underskrev dem, og vupti, 3 dage senere havde jeg hans navneattest... Óg da faren på det tidspunkt ikke havde anderkendt faderskabet stod der kun mit navn på navneattesten, har dog lige idag modtaget en ny navneattest hvor farens navn også står på, da han nu har anderkendt faderskabet...

Så så længe forældre myndigheden kun er din, bestemmer DU, både for og efternavn, og hvorvidt barnet skal døbes eller "bare" navngives 

Anmeld

5. oktober 2010

Bebsen

nvm skriver:

hehe tror mere det ender i en kæmpe krig mellem mig og faren, men jeg må bare være stærk

Bare stå fast og få udfyldt papirene og sendt dem afsted, så er den prut slået og der er ikke mere at diskutere

Anmeld

5. oktober 2010

Skouboe

Bebsen skriver:

Bare stå fast og få udfyldt papirene og sendt dem afsted, så er den prut slået og der er ikke mere at diskutere

Hvis du har digital signatur, kan du gøre det online på personregistrering.dk

Det er super nemt

Anmeld

5. oktober 2010

nvm

Bebsen skriver:

Du kan helt selv bestemme når du har den fulde forældremyndighed

Min dreng blev født den 21. august, og jeg fik automatisk (og har stadig) den fulde forældre myndighed da faren og jeg  hverken har været gift, eller boet sammen, eller underskrevet en fælles omsorgs og ansvars erklæring.

Jeg havde bestemt mig for et navn, spurgte dog faren, og han sagde ok til navnet... Men ændrede så mening da han havde diskuteret det med hans nye kæreste

Men jeg udfyldte bare navngivnings papirene, og underskrev dem, og vupti, 3 dage senere havde jeg hans navneattest... Óg da faren på det tidspunkt ikke havde anderkendt faderskabet stod der kun mit navn på navneattesten, har dog lige idag modtaget en ny navneattest hvor farens navn også står på, da han nu har anderkendt faderskabet...

Så så længe forældre myndigheden kun er din, bestemmer DU, både for og efternavn, og hvorvidt barnet skal døbes eller "bare" navngives 

dvs jeg har den også selvom han har skrevet unde rpå han  er faren?

Anmeld

5. oktober 2010

Bebsen

Skouboe skriver:

Det er super nemt

Anmeld

5. oktober 2010

nvm

Skouboe skriver:

Det er super nemt

jamen det kan jeg vel ikke før hun er født?

Anmeld

5. oktober 2010

Bebsen

nvm skriver:

dvs jeg har den også selvom han har skrevet unde rpå han  er faren?

Ja, medmindre I begge har skrevet under på en omsorgs og ansvars erklæring?

Ved mig har faren bare anderkendt faderskabet via papirer fra statsamtet, men vi har ikke udfyldt o&a erklæring, så jeg har stadig den fulde forældremyndighed.

Anmeld

5. oktober 2010

Kløver

nvm skriver:

altså efter hvad jeg har forstået har jeg myndigheden, da vi hverken har haft adresse sammen eller gift

Man bestemmer vist om man har delt forældremyndighed, det har ikke betydning om man bor sammen eller er gift, det har vist noget at gøre med sammenkvemsret til barnet osv, og beslutninger i forhold til barnet. Har du den fulde forældremyndighed, hvad angår navn, ville jeg høre ad på kirkekontoret, for at være sikker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.