kan jeg selv bestemme navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.338 visninger
27 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

nvm

kan jeg selv styrre hvad baby's fulde navn skal være? altså uden faren kan blande sig...

og mit spørgsmål er ikke hvad i synes, men om MAN KAN 

for ved der mange der synes man skal være 2 om det. men jeg står i en helt anden situation.. så behøver ikk svar på det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

SoffiLine

jeg ved at hvis i deler forældre myndighed betyder det at barnet KAN få hans efternavn, men ved ikke om der er en regel for om du ene & alene kan bestemme

Anmeld

5. oktober 2010

Sisley

Hvis du har forældremyndigheden - hvad du som udgangspunkt har hvis ikke faderen har underskrevet den der ansvarserklæring eller I er gift - vil jeg tro, at du kan.

Prøv at spørge på kirkekontoret.

Anmeld

5. oktober 2010

afrobabies

nvm skriver:

kan jeg selv styrre hvad baby's fulde navn skal være? altså uden faren kan blande sig...

og mit spørgsmål er ikke hvad i synes, men om MAN KAN 

for ved der mange der synes man skal være 2 om det. men jeg står i en helt anden situation.. så behøver ikk svar på det...

Hvis du har den fulde forældremyndighed, så mener jeg godt at du selv kan bestemme, men er ikke helt inde i det. Du kan læse om det inde på statsforvaltningens hjemmeside

Anmeld

5. oktober 2010

nvm

altså efter hvad jeg har forstået har jeg myndigheden, da vi hverken har haft adresse sammen eller gift

Anmeld

5. oktober 2010

hyskystar

Ja i prencippet kan du vælge det hele selv

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

nvm skriver:

altså efter hvad jeg har forstået har jeg myndigheden, da vi hverken har haft adresse sammen eller gift

nej men derfor kan i godt have fælles...

men jeg tror nu godt du bare kan bestemme uden at det er "ulovligt"

Anmeld

5. oktober 2010

nvm

super så behøver hun ikke hans efternavn

Anmeld

5. oktober 2010

Sees

nvm skriver:

Da jeg fik Emil havde jeg ikke haft kontakt til faren i et stykke tid, og han havde ikke skrevet under på noget, så jeg fik ham "bare" døbt, og jeg bestemte helt selv navnet

Anmeld

5. oktober 2010

nvm

Ni-ko-li-ne skriver:

nej men derfor kan i godt have fælles...

men jeg tror nu godt du bare kan bestemme uden at det er "ulovligt"

hmm nej det tror jeg ikke vi kan, for jeg ringede til statsforvaltningen, og der sagde de, hvis ikke man havde haft adresse ellerværet gift 10 mdr inden barnets fødsel eller så noget, så har moren den..

super vil nødig i fængsel haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.