Samværd Baby 5 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

NatasjaL skriver:

da vores datter var 6 måneder, kunne hendes far få et par timers samvær med vores datter et par gange om ugen på MIN bopæl

selvom vi havde haft adresse sammen siden hun blev født.

derefter hed det, 1 år = 1 overnatning.

2 år = en hel weekend

det blev aftalt i statsamtet.

Herligt  Det er osse sådan jeg gerne vil have det. Jeg er endda villig til at smide lidt ekstra tid oveni.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

NatasjaL

Anonym skriver:

Herligt  Det er osse sådan jeg gerne vil have det. Jeg er endda villig til at smide lidt ekstra tid oveni.

så kunne det jo ikke være bedre

vi fandt så sammen igen første gang han skulle have samvær med hende, vi kunne ganske enkelt ikke undvære hinanden

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

NatasjaL skriver:

så kunne det jo ikke være bedre

vi fandt så sammen igen første gang han skulle have samvær med hende, vi kunne ganske enkelt ikke undvære hinanden

Det er da osse bare super, at i ikke kunne det
Sådan går det dog ikke med os. Vi har aldrig været kærester og bli´r det heller aldrig.

Anmeld

4. oktober 2010

NatasjaL

Anonym skriver:

Det er da osse bare super, at i ikke kunne det
Sådan går det dog ikke med os. Vi har aldrig været kærester og bli´r det heller aldrig.

ja det fantastisk, og siden hen er der kommet en lillebror til verden

nå okay, ja så kan jeg godt se det ):

Anmeld

4. oktober 2010

pussepige

Anonym skriver:

Hej. Jeg er i den uheldige situation at faren til min 5 måneder gamle søn har fået en blødning  og derfor ikke gider snakke med mig mere. Han vil dog gerne ha´kontakt til sin søn.

Mit spørgsmål er så. Hvor meget kan jeg regne med at han skal have ham? Jeg så jo helst at al kontakt de næste par måneder foregik hos mig.. I hvert fald så længe jeg ammer (9-10 måneder ca.)

Skal lige siges at jeg boede hos ham den første 1½måneds tid af baby´s liv (adresseløst dog FY! i know.)
Derefter har jeg boet alene og far kommer så et par gange om ugen og ser til sin søn et par timer.

Vi har pt. fælles forældremyndighed, hvilket jeg ønsker ophævet, da jeg ikke stoler på at han er i stand til at tackle ansvaret der følger med. Han har osse tidligere døjet med svære psykiske problemer af forskellig art.

Jeg vil bare lige sige at for at få den fuldeforældremyndighed så skal der være noget meget konkret.. Altså psykisk ustabil ( altså ikke bare depression og sådan men virkelig slemt) Éller skal tidligere misbruger eller for den sags skyld misbruger alle sådan nogle ting.. Ellers er det ikke nemt at få den fulde..

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

pussepige skriver:

Jeg vil bare lige sige at for at få den fuldeforældremyndighed så skal der være noget meget konkret.. Altså psykisk ustabil ( altså ikke bare depression og sådan men virkelig slemt) Éller skal tidligere misbruger eller for den sags skyld misbruger alle sådan nogle ting.. Ellers er det ikke nemt at få den fulde..

Det er osse noget konkret. -Det er så konkret at han har fået tildelt førtidspension pga. det. Men det er ikke noget jeg vil nærmere ind på, da jeg ikke er ude på at svine ham til, eller udstille ham som en dårlig far.
Jeg mener bare at han har meget at lære og at det er virkelig meget ansvar når man i forvejen har haft (og til dels stadig har) så meget at rode med.

-og når vi alligevel ikke kan finde ud af det sammen, da han hele tiden ændrer mening, så har jeg bare ikke lyst til at jeg skal være afhængig af hans accept af alting. Ved godt det lyder meget rodet alt sammen, og det er sgu osse en rodet affære, men trods alt ønsker jeg bare det bedste for vores fælles søn, og det mener jeg er hvis jeg har den fulde forældremyndighed.

Anmeld

5. oktober 2010

Kamilla-m

jeg ved ikke hvordan reglerne er da vi aldrig har skulle bruge dem til noget s;.

men jeg tænkte sådan lidt, hvad hvis det var dig der skulle undvære dit barn? ville du så ikke have det lidt på samme måde som faren har? hvis vi evt skulle gå fra hinanden ville jeg da også have SÅ svært ved kun at se mine børn Lucas 3år og Mathilde 3mdr på halvtid, men jeg ved da med 120%sikkerhed at daniel har det på samme måde? dog skal det lige siges at han selvf ikke kan få mathilde på halvtid nu når han går i skole og jeg er på barsel, så han må jo selvf vente med hende til hun kommer i vuggestue, men indtil da er det jo hveranden weekend?!

- det aller bedste var hvis i to kunne finde en løsning, der viser man også ansvarlighed!

skriver det ikke som muderkast!s;

Anmeld

5. oktober 2010

thildemus

jeg ved ikke hvordan reglerne er da vi aldrig har skulle bruge dem til noget s;.

men jeg tænkte sådan lidt, hvad hvis det var dig der skulle undvære dit barn? ville du så ikke have det lidt på samme måde som faren har? hvis vi evt skulle gå fra hinanden ville jeg da også have SÅ svært ved kun at se mine børn Lucas 3år og Mathilde 3mdr på halvtid, men jeg ved da med 120%sikkerhed at daniel har det på samme måde? dog skal det lige siges at han selvf ikke kan få mathilde på halvtid nu når han går i skole og jeg er på barsel, så han må jo selvf vente med hende til hun kommer i vuggestue, men indtil da er det jo hveranden weekend?!

- det aller bedste var hvis i to kunne finde en løsning, der viser man også ansvarlighed!

Dette er heller ikke mudderkast

Nu skriver TS jo at der er en konkret grund til at hun spørger. Jeg antager, at du som udgangspunkt mener, at Daniel er en god og omsorgsfuld far. Vi kender ikke historien bag, men af en eller anden grund mener TS ikke at faderen i dette tilfælde kan tage vare på et barn.

Jeg er med på at i langt de fleste tilfælde, så er faderen fuldt ud forsvarlig til at tage sig af barnet. Og det dermed ville være det bedste at tage ansvar og finde ud af tingene sammen - som du skriver.

Bare for at stille den på spidsen: Som du selv skriver, så prøv at vende den om. Hvis du skulle afgive Mathilde eller Lucas til en mand/kvinde hvor du af en eller anden grund var fuldt overbevist om kunne skade dit barn? Der er ekstreme tilfælde derude og man kan ikke altid tage udgangspunkt i sin egen situation

Anmeld

5. oktober 2010

Anonym trådstarter

MortilMogL skriver:

Jeg tvivler virkelig på at du har læst de andre indlæg.

Men jooo selfølgelig ville det være rarest hvis vi kunne finde ud af det. Det har vi osse kunnet hidtil, men nu er det altså faren der har meddelt mig at han ikke gider se mig. kun sin søn.
Havde du så ærlig tænkt dig at jeg bare skulle overdrage en 5mrd´s baby til ham hver anden weekend + ?? Bare fordi han får lyst til at nu skal det være sådan, og ikke sådan som vi indtil nu har gjort, med at han kom og gik som han havde lyst. (hvilket i øvrigt osse var hans plan)
Jeg er simpelthen blevet F****** træt af at han laver reglerne om hele tiden, og nu vil jeg ha´noget på skrift. Er det så forkert?
Jeg er endda villig til at give ham mere tid end han havde fået tildelt i amtet, hvis vi nåede dertil.

Anmeld

5. oktober 2010

henh01

MortilMogL skriver:

Man skal bare altid huske på at en 50-50 ordning ikke altid er den bedste løsning for barnet - dermed ikke sagt at det altid er moderen der bør have barnet størstedelen af tiden,.

Barnet har brug for en fast base/et hjem, hvilket kan blive meget flydende, utydeligt, hvis barnet er en uge hos mor og en uge hos far. Hverdagen hos mor er aldrig magen til hverdagen hos far uanset hvor godt man taler sammen og barnet har brug for trygge omgivelser hvor hverdagen er struktureret.

Jeg ved godt at det er set ud fra et fiktivt eksempel, men jeg ville alligevel lige pointerer vigtigheden i den struktueret hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.