Hvad står aftensmaden på hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2008

SaNiNa

Balderson skriver:

Hej

Idag står den hos os på Pita med masser af lækkert fyld :)

Imorgen skal vi have god gammel daws frikadeller med gulerødder, kartofler, og sovs..

Er der evt, nogle der har en god opskrift på kylling?

Mvh

karry kylling:

altså laves lige som ristaffel kyllingen kogen i en fond og så laver man den der karry sovs og kommer perberfrugter i kommer det i et fad (gem lidt af sovsen) lægger banan stykker over og så resten af sovsen over og så i ovnen en 30min tid. serveres med ris og en lækker salat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2008

Pia.

Sanne Andersen skriver:

PiaR skriver:

Sanne Andersen skriver:

hej Monica

velkommen til siden.

her står den du hjemmelavet burger (hjemmebagt burgerboller) og danskvand

Har du en god opskrift på de hjemmebagte burger boller - og kunne man være så heldige at det var en sund opskrift ?

Knus Pia

Ingredienser: 16 stk
25 g smør (bruger olie)
3 dl skummetmælk
25 g gær
1 spsk sukker (bruger sødemidel)
2 tsk groft salt
200 g Cheasy hytteost naturel 3%
150 g fuldkornshvedemel (Ca. 2½ dl)
Ca. 400 g hvedemel (Ca. 6½ dl)
Sammenpisket æg til pensling

Smelt smørret i en gryde og tilsæt mælken. Hæld blandingen i en skål og rør gæren ud heri. Tilsæt de de øvrige ingredienser (hold lidt hvedemel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen med fx et låg og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 45 min. Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet (måske skal du bruge mere mel, dejen skal slippe fingrene). Del dejen i 16 stykker og form dem til boller. Bank bollerne flade (ca. 10 cm i diameter). Læg dem på 2 plader med bagepapir og lad dem efterhæve tildækket i ca. 15 min. Pensl med sammenpiskede æg og bag burgerbollerne midt i ovnen. Bagetid: Sæt den første plade med burgerboller ind i en kold ovn. Indstil på 225 grader og bag i ca. 20 min. Bag derefter den anden plade i ca. 15 min. Sluk ovnen og lad bollerne stå ved eftervarmen i ca. 5 min.

jo mere de ældes jo bedre bliver de...

TUSIND TAK ..... (H)

Anmeld

10. april 2008

Charlotte_82

åhh jeg ved ikke hvad vi skal ha idag...noget nemt tror jeg det bliver. har alt for mange lektier for til imorgen så ja det skal være nemt idag...

Anmeld

10. april 2008

SaNiNa

PiaR skriver:

Sanne Andersen skriver:

PiaR skriver:

Sanne Andersen skriver:

hej Monica

velkommen til siden.

her står den du hjemmelavet burger (hjemmebagt burgerboller) og danskvand

Har du en god opskrift på de hjemmebagte burger boller - og kunne man være så heldige at det var en sund opskrift ?

Knus Pia

Ingredienser: 16 stk
25 g smør (bruger olie)
3 dl skummetmælk
25 g gær
1 spsk sukker (bruger sødemidel)
2 tsk groft salt
200 g Cheasy hytteost naturel 3%
150 g fuldkornshvedemel (Ca. 2½ dl)
Ca. 400 g hvedemel (Ca. 6½ dl)
Sammenpisket æg til pensling

Smelt smørret i en gryde og tilsæt mælken. Hæld blandingen i en skål og rør gæren ud heri. Tilsæt de de øvrige ingredienser (hold lidt hvedemel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen med fx et låg og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 45 min. Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet (måske skal du bruge mere mel, dejen skal slippe fingrene). Del dejen i 16 stykker og form dem til boller. Bank bollerne flade (ca. 10 cm i diameter). Læg dem på 2 plader med bagepapir og lad dem efterhæve tildækket i ca. 15 min. Pensl med sammenpiskede æg og bag burgerbollerne midt i ovnen. Bagetid: Sæt den første plade med burgerboller ind i en kold ovn. Indstil på 225 grader og bag i ca. 20 min. Bag derefter den anden plade i ca. 15 min. Sluk ovnen og lad bollerne stå ved eftervarmen i ca. 5 min.

jo mere de ældes jo bedre bliver de...

TUSIND TAK ..... (H)

skulle det være en anden gang (elsker ji at bage) har lige bagt boller til kæresten nu vil jeg gå ned med dem til ham...

Anmeld

10. april 2008

Monica

Hurraaaaa ja det blev så til festmiddagen. Har fået jobbet og skal starte den 1 juli. Har samtidigt fået plads til lilletrunten den 1 juni i samme institution som storesøster går i så det er bare så perfekt. Det er nok en af de fedeste dage jeg har oplevet:0)

Anmeld

10. april 2008

Pia.

Monica Pedersen skriver:

Hurraaaaa ja det blev så til festmiddagen. Har fået jobbet og skal starte den 1 juli. Har samtidigt fået plads til lilletrunten den 1 juni i samme institution som storesøster går i så det er bare så perfekt. Det er nok en af de fedeste dage jeg har oplevet:0)

Stort tillykke med jobbet.... super dejligt for dig.... TILLYKKE.....

Anmeld

10. april 2008

Monica

Takker er også helt ekstatisk:0)

Pia R kan se du kommer nede fra Falster/lolland. er selv fra Møns land... der er dejligt dernede:0)

Knus Monica

Anmeld

10. april 2008

Pia.

Monica Pedersen skriver:

Takker er også helt ekstatisk:0)

Pia R kan se du kommer nede fra Falster/lolland. er selv fra Møns land... der er dejligt dernede:0)

Knus Monica

Hej igen

Ja det er der bestemt - vi er tilflyttere - flyttede her til for 2½ år siden fra Solrød strand - så det var et stort spring... men nu her efter et par år og vi har lært en masse skønne mennesker at kende her nede, så er det bare skønt... vi bor I Guldbord... - over på Lolland siden...

Knus Pia.

Anmeld

10. april 2008

Monica

Ok. Jeg er oprindeligt mønbo men fandt min dejlige mand heroppe mod nord for 11 år siden....... Nu bor vi i Gundsølille uden for Roskilde, dejligt;0)

Anmeld

10. april 2008

Pia.

Monica Pedersen skriver:

Ok. Jeg er oprindeligt mønbo men fandt min dejlige mand heroppe mod nord for 11 år siden....... Nu bor vi i Gundsølille uden for Roskilde, dejligt;0)

Lyder da rigtig skønt... så er vi lige flyttet i hver vores ende ;)....

Kommer stadig meget der oppe af pga. familien... Og går ind imellem i byen med nogle gode veninder I Roskilde... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.