Hvad står aftensmaden på hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2008

Louise S.

vi skal have citron-kylling og hjemmelavet oven-kartofler - Der til skal vi så have hvidløgssmør og brød. Dejlig nemt, det hele skulle bare i ovnen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2008

Skovurt

Her tror jeg at den står på svensk pølseret i aften. Og til lillemanden er der kartoffelmos med gulerod i :)

Anmeld

8. april 2008

Villa

Jeg fik lavet ruskomsnusk, som jeg selv kalder det :)

Det er hvis jeg ikke lige har noget at lave aftensmad af, så sker det at jeg finder på noget.

Lige denne her ret består af: Kogte kartofler, pastaskruer, hvid opbagt sovs og lidt kød. Enten i form af skinke i tern, eller bacon i tern.

Jeg koger nogle kartofler. Og koger nogle pastaskruer. Så laver jeg en opbagt hvid sovs. Så skærer jeg de kogte kartofler i mindre stykker og dumper dem ned i sovsen, og de kogte pastaskruer ligeså. Så dumper jeg også lige en pakke skinke i tern ned i. Sovsen krydre jeg lidt forskelligt, men ofteste er All Round krydderi et must. Enten i sovsen, eller drysset hen over maden efter den er øst op på tallerknen :) Det ser ikke særligt indbydende ud, men det smager nu helt ok. Er billigt nok at lave. Jeg laver altid nok til 2 dage, og så mætter det rigtig dejligt :D

V.

Anmeld

8. april 2008

H+S Skjolgborg.

i dag var det mega lækkert mad culottesteg med fløde kartofler med monesous/ost i og grønsager ærter.gullerøder og blomkål...

Anmeld

10. april 2008

Monica

Hej alle sammen
Jeg er ny på denne site men synes at den ser spændende ud.

Vores aftensmad idag afhænger meget af om jeg får positivt svar på et job jeg var til samtale på igår:0)
Hvis det er positivt laver jeg en festmiddag og hvis det bliver negativt så bliver det nok bare rugbrød ( hjemmebagt igår da jeg fik min nye køkkenmaskine:)

Hilsner

Monica

Anmeld

10. april 2008

SaNiNa

hej Monica

velkommen til siden.

her står den du hjemmelavet burger (hjemmebagt burgerboller) og danskvand

Anmeld

10. april 2008

Pia.

Sanne Andersen skriver:

hej Monica

velkommen til siden.

Har du en god opskrift på de hjemmebagte burger boller - og kunne man være så heldige at det var en sund opskrift ?

Knus Pia

Anmeld

10. april 2008

Pia.

Monica Pedersen skriver:

Hej alle sammen
Jeg er ny på denne site men synes at den ser spændende ud.

Vores aftensmad idag afhænger meget af om jeg får positivt svar på et job jeg var til samtale på igår:0)
Hvis det er positivt laver jeg en festmiddag og hvis det bliver negativt så bliver det nok bare rugbrød ( hjemmebagt igår da jeg fik min nye køkkenmaskine:)

Hilsner

Monica

Krydser fingre for du får det nye job... og velkommen til siden...

Knus fra Pia.

Anmeld

10. april 2008

Balderson

Hej

Idag står den hos os på Pita med masser af lækkert fyld :)

Imorgen skal vi have god gammel daws frikadeller med gulerødder, kartofler, og sovs..

Er der evt, nogle der har en god opskrift på kylling?

Mvh

Anmeld

10. april 2008

SaNiNa

PiaR skriver:

Sanne Andersen skriver:

hej Monica

velkommen til siden.

Har du en god opskrift på de hjemmebagte burger boller - og kunne man være så heldige at det var en sund opskrift ?

Knus Pia

Ingredienser: 16 stk
25 g smør (bruger olie)
3 dl skummetmælk
25 g gær
1 spsk sukker (bruger sødemidel)
2 tsk groft salt
200 g Cheasy hytteost naturel 3%
150 g fuldkornshvedemel (Ca. 2½ dl)
Ca. 400 g hvedemel (Ca. 6½ dl)
Sammenpisket æg til pensling

Smelt smørret i en gryde og tilsæt mælken. Hæld blandingen i en skål og rør gæren ud heri. Tilsæt de de øvrige ingredienser (hold lidt hvedemel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen med fx et låg og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 45 min. Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet (måske skal du bruge mere mel, dejen skal slippe fingrene). Del dejen i 16 stykker og form dem til boller. Bank bollerne flade (ca. 10 cm i diameter). Læg dem på 2 plader med bagepapir og lad dem efterhæve tildækket i ca. 15 min. Pensl med sammenpiskede æg og bag burgerbollerne midt i ovnen. Bagetid: Sæt den første plade med burgerboller ind i en kold ovn. Indstil på 225 grader og bag i ca. 20 min. Bag derefter den anden plade i ca. 15 min. Sluk ovnen og lad bollerne stå ved eftervarmen i ca. 5 min.

jo mere de ældes jo bedre bliver de...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.