forbudt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

mor_sabina

Maggieh skriver:

nu ved jeg ikke hvilken alder du snakker om, men altså jeg har ikke født endnu og har for længst bestemt mig for at vores baby ikke skal få slik osv. før h*n selv har styr på hvad det er da jeg synes det er total unødvendigt at give dem noget de ikke engang ved er for noget (: .. heh

enig

Jeg er fuldstændig enig. Jeg har været strid med at maden ikke skulle tilsættes sukker og jeg har lavet alt selv. JEg har den holdning at så længe de ikke ved hvad det er så er der ingen grund til at lære dem det. Er selv en stor sukkergris og var meget kræsen som barn så derfor er det også vigtigt for mig t få etableret nogle gode madvaner inden de bliver præsenteret for de søde sager.

Nu er han 17 mrd og han får indimellem en kiks, rosiner eller en halv frugtstang. Men på trods af at det kun er en gang imellem så kan han selvfølgelig sige kiks som noget af det første Det bekræfter mig bare i at passe på synes jeg. Men når han bliver lidt større så bliver reglen fredagsslik og det bliver et par stykker vingummi, en kiks og lidt frugt. Jeg vil gerne kombinere sødt og sundt så det ikke bliver sådan en sukkerfest

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Magsen

mor_sabina skriver:

enig

Jeg er fuldstændig enig. Jeg har været strid med at maden ikke skulle tilsættes sukker og jeg har lavet alt selv. JEg har den holdning at så længe de ikke ved hvad det er så er der ingen grund til at lære dem det. Er selv en stor sukkergris og var meget kræsen som barn så derfor er det også vigtigt for mig t få etableret nogle gode madvaner inden de bliver præsenteret for de søde sager.

Nu er han 17 mrd og han får indimellem en kiks, rosiner eller en halv frugtstang. Men på trods af at det kun er en gang imellem så kan han selvfølgelig sige kiks som noget af det første Det bekræfter mig bare i at passe på synes jeg. Men når han bliver lidt større så bliver reglen fredagsslik og det bliver et par stykker vingummi, en kiks og lidt frugt. Jeg vil gerne kombinere sødt og sundt så det ikke bliver sådan en sukkerfest

..og det er nøjagtig det samme her hehe.. kæmper stadig lidt med det

precis det jeg også havde tænkt mig at gøre

Anmeld

4. oktober 2010

Diana...

Altså hmm nej det tror jeg faktisk ikke jo rå gulerødder og nødder må han ikke få før han er fyld 3 år men ellers er vi meget afslappet med det andet men det er også meget sjældent vi spiser slik osv når han er vågen det er aften hygge her hjemme når vi har det og han kommer jo i seng kl 19 og der det ikke kommet op bordet endnu. Sodavand drikker jeg meget af men han er lige glad han vil bare have sin mælk og nogen gange saftevand. 

Jeg havde det meget med at han ikke skulle smage noget slik osv før han fylde 2 men altså det sgu svært hvis man er ude og de andre børn får osv MEN det er virkelig begrænset hvad han har fået da det er så sjældent vi får noget når han er vågen :) 

Anmeld

4. oktober 2010

BabyStella!

NatasjaL skriver:

godaften i dejlige tøser!

jeg har lidt af et mærkeligt spørgsmål, nok fordi jeg er træt

men kom sådan til at tænke på, og der er nogle ting jeres børn bare IKKE må få, tænker på slik, chips, sodavand, mad, osv?

ja, et mærkeligt spørgsmål, men jeg er ikke selv så sippet med sådan nogle ting, jeg har det sådan, hvad jeg spiser, hvor skulle min datter ikke have lov til det. men sodavand det drikker hun dog ikke

- undskyld det mærkelige indlæg

Min datter er lidt over 1 år nu, så hun får lov og smage meget mere, selvfølgelig er der nogle ting, hun bare ikke vil ha´.

Hun har fået lov og smage sodavand, men det kan hun ikke lide - nok pga. brusen

Slik og andre søde sager får hun også lov og få, men i meget små mængder.

Anmeld

4. oktober 2010

Silas&Mille

Jeg har godt nok heller ikke født endnu, men har da en ret god ide om hvordan jeg gerne vil gøre det når den lille er kommet til verden.

Det første års tid, giver det lidt sig selv synes jeg og det samme gælder alkohol, smøger osv.
Men ellers vil jeg gerne hvis vi kan holde den lille fra slik, chips, kage, sodavand osv så vidt muligt. Vi har dog snakket om at det bliver sværere når h?n skal til at i børnehave (tænker her på fødselsdage osv), men det tager vi når den tid kommer

Når h?n bliver ældre skal der indføres fredags eller lørdags slik, men h?n skal selvfølgelig ikke tvinges. Hvis h?n hellere vil have frugt og grønt skal h?n selvfølgelig have det i stedet for

Anmeld

4. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Nu er min datter kun et år, så det er ikke rigtig aktuelt endnu... Men min holdning er og bliver, at jeg vil holde mig fra de produkter, der ligesom skriger til himlen, at de er syntetiske. Fx slik fyldt med farvestoffer og E-numre og al den slags herligheder. Og så lave regler for, at man godt må få fx for 5 kr slik om fredagen, men ellers spise frugt osv. for resten af lækkersulten :-) Sådan er jeg selv vokset op, og det bevirkede, at jeg virkelig nød det, når der var lidt ekstra hygge på bordet :-).

Ellers vil jeg mene, at den gyldne regel må være: Alt med måde!

Og så køber vi i øvrigt overvejende økologisk hvad angår dagligdags-fødevarer - ikke mindst de animalske produkter, men det er lige så meget et spørgsmål om dyrevelfærd, så egentlig en hel anden historie...

Røg, alkohol osv. hører selvfølgelig ikke sammen med børn, men det giver jo sig selv!

Anmeld

4. oktober 2010

NatasjaL

er enige i meget af det i siger!

den med slik sådan sagde jeg også DENGANG, men det er bare nemmere sagt end gjort feks når vi er ved familie osv, er det ikke altid lige nemt og sige nej, når de andre børn må, nogle gange giver vi efter, andre gange siger vi nej

Anmeld

4. oktober 2010

NatasjaL

Maggieh skriver:

..og det er nøjagtig det samme her hehe.. kæmper stadig lidt med det

precis det jeg også havde tænkt mig at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.