forbudt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
28 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

NatasjaL

godaften i dejlige tøser!

jeg har lidt af et mærkeligt spørgsmål, nok fordi jeg er træt

men kom sådan til at tænke på, og der er nogle ting jeres børn bare IKKE må få, tænker på slik, chips, sodavand, mad, osv?

ja, et mærkeligt spørgsmål, men jeg er ikke selv så sippet med sådan nogle ting, jeg har det sådan, hvad jeg spiser, hvor skulle min datter ikke have lov til det. men sodavand det drikker hun dog ikke

- undskyld det mærkelige indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Svei

Alkohol og røg....det være sig fulde mennesker og mennesker der ryger omkring dem...og så må de selvfølgelig heller ikke ryge og drikke selv, endnu.

ellers er der ikke noget...min den ældste har en sygdom der gør han ikke må få gluten og så prøver jeg da at begrænse sukkerindtaget, men er meget afslappet men mine børn er også store...4,7 og 13 år,...

Anmeld

3. oktober 2010

pusling30

NatasjaL skriver:

men kom sådan til at tænke på, og der er nogle ting jeres børn bare IKKE må få, tænker på slik, chips, sodavand, mad, osv?

ja, et mærkeligt spørgsmål, men jeg er ikke selv så sippet med sådan nogle ting, jeg har det sådan, hvad jeg spiser, hvor skulle min datter ikke have lov til det. men sodavand det drikker hun dog ikke

Hejsa. mine børn får ikke sodavand, for det hverken drikker jeg eller køber. De får det når de er til fødselsdag eller hos mormor og morfar, men herhjemme ved de at de ikke får. Mht slik, så spiser de meget lidt, de vil hellere have saltstænger, flæskesvær eller kiks, de kan dog godt spise vingummier, de har en pose i flere uger, da de kun spiser et par stykker. De er tilgængæld helt vilde med abemad (frugt skåret i stykker) Og her i den kolde tid får de en kop varm kakao at lune sig på!

Mvh Anja

Anmeld

3. oktober 2010

SussieThyssen

Hjemme hos os er slik i dagligdagen forbudt og det er kun tilladt om fredagen.
Det er mine unger vokset op med, og de hævdholder det stadig, nu hvor de 2 store er flyttet hjemmefra forlængst.
Min ældste har den samme regel mht mine børnebørn.
Det samme gælder sodavand og chips.
Selvfølgelig kan vi da godt somme tiger gnaske lidt om aftenen, men så er det som regel hvis jeg har nogle kiks, som jeg så smører med ost. Og ellers så ryger der frugt ned i læssevis. Også tørret frugt og lign.

Vedr. fødevarer, så prøver jeg at undgå alt med kunstige søde- og farvestoffer. Naturligt sukker og farve er bedre.
I det hele taget bruger vi meget lidt sukker i huset. Vi kan have en 2 kgs pose i månedsvis, og der bliver kun brugt noget til havregryn (max en teske pr portion) eller hvis vi skal bage eller får gæster.

Og alkohol bliver ikke indtaget i vores hjem.

Og så er mælk bandlyst i dagligdagen.
Min søn bruger mælk, den ene gang om ugen han spiser havregryn, og jeg bruger lidt i kaffen, og resten kan blive brugt til sovs.
Ellsers så spiser vi næsten alt under hensyntagen til diverse allegier og andre skavanker.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså jeg var ret så HYS med Idun og mad, slik og dne slags, fordi hun jo er potentielt allergi barn. Det samme bliver jeg med Frigg. Nogen ting som fx Hvede fik Idun ikke før hun var 2 år gammel. Vi introducerede kun 1 fødevare af gangen og ventede og så om der var noge reaktion.

Mht slik osv. var hun også næsten 2 år. Hun elskede vindruer og cherrytomater, så de kunne bruges i stedet for slik

Sodavand, fik hun en lille bitte smule i vand og det var særligt for hende. Den måde drikker hun stadig sodavand på, det vil vi gerne holde så længe vi kan. Dog får hun engang imellem lov til at drikke ufortyndet sodavand nu om dage.

Røg vil jeg ikke have hende i nærheden af... Det er IKKE noget for børn.

Anmeld

3. oktober 2010

Carina1977

Det eneste min søn ikke må få er cigaretter, øl og spiritus  men det er jo ligesom oplagt

Han må godt få usunde ting, men da han har meget nemt ved at tage på, styrer mor her mængden

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

SussieThyssen skriver:

Hjemme hos os er slik i dagligdagen forbudt og det er kun tilladt om fredagen.
Det er mine unger vokset op med, og de hævdholder det stadig, nu hvor de 2 store er flyttet hjemmefra forlængst.
Min ældste har den samme regel mht mine børnebørn.
Det samme gælder sodavand og chips.
Selvfølgelig kan vi da godt somme tiger gnaske lidt om aftenen, men så er det som regel hvis jeg har nogle kiks, som jeg så smører med ost. Og ellers så ryger der frugt ned i læssevis. Også tørret frugt og lign.

Vedr. fødevarer, så prøver jeg at undgå alt med kunstige søde- og farvestoffer. Naturligt sukker og farve er bedre.
I det hele taget bruger vi meget lidt sukker i huset. Vi kan have en 2 kgs pose i månedsvis, og der bliver kun brugt noget til havregryn (max en teske pr portion) eller hvis vi skal bage eller får gæster.

Og alkohol bliver ikke indtaget i vores hjem.

Og så er mælk bandlyst i dagligdagen.
Min søn bruger mælk, den ene gang om ugen han spiser havregryn, og jeg bruger lidt i kaffen, og resten kan blive brugt til sovs.
Ellsers så spiser vi næsten alt under hensyntagen til diverse allegier og andre skavanker.

Kærligst
Sussie

troede der blev anbefalet at børn skal have et glas mælk hver dag? Til deres knogler så vidt jeg husker??

Anmeld

3. oktober 2010

Magsen

nu ved jeg ikke hvilken alder du snakker om, men altså jeg har ikke født endnu og har for længst bestemt mig for at vores baby ikke skal få slik osv. før h*n selv har styr på hvad det er da jeg synes det er total unødvendigt at give dem noget de ikke engang ved er for noget (: .. heh

Anmeld

3. oktober 2010

SussieThyssen

Amso skriver:

troede der blev anbefalet at børn skal have et glas mælk hver dag? Til deres knogler så vidt jeg husker??

Ikke når man er mælkeallergiker
Så vi får tyggekalktabs i stedet.

Anmeld

4. oktober 2010

Amso

SussieThyssen skriver:

Ikke når man er mælkeallergiker
Så vi får tyggekalktabs i stedet.

nåååår, det forklarer jo det hele..  men så er det da heldigvis ikke mig der er helt gal på den. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.