Hmmm... Tynen, så er du sgu helt normal alligevel.
Selvfølgelig kommer der en masse tanker for og imod - uanset hvad du har planlagt.
Jeg ved faktisk ikke helt hvad der gjorde at vi gik igang med nr to i sin tid... Det gik bare godt med den første - og så skal "man" jo have to børn. Jeg var ikke skruk, men alligevel kunne jeg ikke vente med at komme igang med projektet da vi først var besluttet på det. MEN jeg havde jo også alderen imod mig - jeg ville have nr to inden jeg blev 35 for ikke at komme i risikogruppe.
Jeg blev jo gravid i første forsøg med Malte - og det var jeg bare slet, slet ikke indstillet på, og jeg blev faktisk meget ked af at jeg ikke nåede at ønske graviditeten sådan rigtig brændende - den var der bare - BANG!
Og så var det nemlig at jeg fik den der fornemmelse af at nu ville vi jo "ødelægge" det gode liv vi havde. Vi havde det virkelig SÅ godt, og lille Freja var bare den mest nutte lille skat - oghvordan kunne jeg dog byde hende at hun skulle dele mor og far med en ny baby!!
Jeg var virkelig langt ude, så slemt at jeg faktisk tænkte at hvis der skulle gå noget galt og graviditeten ikke blev til noget, så ville det være godt, og så ville jeg ikke prøve igen!! Tænk at jeg kunne tænke sådan - jeg har skammet mig tit siden!!
Men det er vores reaktion - vi ved hvad vi har, vi ved ikke hvad vi får. Vi er vanemennesker, vi er trygge ved det kendte, det kendte er det sikre, og vi kan ikke lide at være usikre... Sådan er vi mennesker bare indrettet - og det er enormt grænseoverskridende og brække ud af tryghedskassen og stræbe efter noget vi ikke aner hvad er, fx barn nr to.
MEN Tynen - klø på. Selvfølgelig skal I ha flere børn. Du vil komme i tvivl mange gange endnu, men det skal ikke holde dig tilbage.
Arrrh fuck det blev langt, og jeg aner ikke hvad det er jeg har fyret af.. Tynen, lad være med at lade dig afskrække af dine tanker - de kan ikke undgåes og de er normale nok, men du må tage chancen og gå efter det "usikre og fremmede"
Marie - det her kunne være noget jeg kunne have sagt i en brændert for at lyde klog...
Anmeld