nu melder jeg mig her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2010

louise8723

Astasmor skriver:

tænker også på asta. og ved hun elsker sin far.

skal jeg nok hvis der er noget søde.

Godt nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Carina1977

Hmm i mine ører virker det altså som om at den eneste grund til at faderen vil have at hun har bopælsadresse hos ham, er at så modtager han nemlig børnepengene. Det kan da aldrig have noget at gøre med at jeres datter har det bedst, hvis adressen er hos ham. Synes bare det lyder som en lidt plat undskyldning fra hans side. Hvis jeg var dig ville jeg passe meget på og stå fast ved at hun skal have bopælsadresse ved dig.

Jeg går personligt ikke ind for 7/7 ordningen, og specielt ikke når de er så små. Men jeg mener så samtidig at det må være folks eget valg.

Det mest oplagte er at din datter får bopælsadresse ved dig, for så sidder du bedre økonomisk, når du skal på su. Altså din x er på pension, og vil overhovedet ikke blive mærket økonomisk af det, selvom jeres datter for bopælsadresse hos dig. Han vil stadig få det samme udbetalt. Jeg ved det, for jeg får selv førtidspension. Det eneste der kan ske er at boligsikringen vil falde, hvis han bor til leje...måske det er der skoen trykker?

Synes måske hvis jeg var dig, at jeg ville tage op og snakke med en sagsbehandler uden ham...i hvert fald i første omgang.  Nu ved jeg ikke hvor godt et forhold dig og din x har, men det er nemmere at få svar på alle sine spørgsmål ved sagsbehandleren når man er der alene.

Jeg kender ikke jeres situation, og ved ikke hvordan din x er. Men pas nu på du ikke siger ja til noget, du senere vil komme til at fortryde.

pøj pøj med det hele

Anmeld

3. oktober 2010

mor-til-vanessa

Astasmor skriver:

og håber på at få en masse råd fra jer andre.

for mangler råd om hvordan og hvorledes hverdagen køre om enlig.
hvad gjorde i for at finde egen lejlighed. og hvad har man råd til som enlig mor på SU

hilsen nina (ny i faget som enlig mor)

du får ekstra børnepenge og bidrag fra faren. så får du højst sandsynlig friplads og bølig sikring.

du får dobbelt su som alene forsørger

Anmeld

3. oktober 2010

Pige2009

Jeg vil anbefale boligforening, da forholdene er ordnede og lejlighederne billige. Selv bor jeg på 65 km2 i Odense til 3400 inkl. vand og varme og så får jeg boligsikring så beløbet reelt er 2700 kr.

Desværre kan jeg ikke tale med om SU, da jeg for længst er færdiguddannet, men jeg er på DP, så beløbene er temmelig ens, hvis man har SU-lån.

Anmeld

3. oktober 2010

ekzunz

Undskyld hvis jeg støder dig - det er ikke min mening, men du kan da ikke overlade Asta til sin far en hel uge af gangen!!  I følge de ting du har fortalt om ham og om hvordan han ikke deltager, ikke tager sig af hende og slet ikke kan se hendes behov, så er det, i mine øjne, ikke forsvarligt at han har ansvaret for hende!

Jeg bryder mig heller ikke om 7/7 ordningen, den tror jeg ikke er god for andre en forældrene, og slet ikke til så lille et barn, men da slet ikke hvis den ene forælder ikke kan tage ordentligt vare på barnet.

Jeg synes du burde ringe på Statsforvaltningen og fortælle lidt om jeres familie, hans sygdom, at han har slået dig, at du står med det hele alene og så høre hvad de vil anbefale jer at gøre - og så følge den anbefaling. Han kan ikke tage hende fra dig! Hvis han har sagt det, så skal du ikke tro på ham.

Anmeld

3. oktober 2010

louise8723

Znuzke skriver:

Undskyld hvis jeg støder dig - det er ikke min mening, men du kan da ikke overlade Asta til sin far en hel uge af gangen!!  I følge de ting du har fortalt om ham og om hvordan han ikke deltager, ikke tager sig af hende og slet ikke kan se hendes behov, så er det, i mine øjne, ikke forsvarligt at han har ansvaret for hende!

Jeg bryder mig heller ikke om 7/7 ordningen, den tror jeg ikke er god for andre en forældrene, og slet ikke til så lille et barn, men da slet ikke hvis den ene forælder ikke kan tage ordentligt vare på barnet.

Jeg synes du burde ringe på Statsforvaltningen og fortælle lidt om jeres familie, hans sygdom, at han har slået dig, at du står med det hele alene og så høre hvad de vil anbefale jer at gøre - og så følge den anbefaling. Han kan ikke tage hende fra dig! Hvis han har sagt det, så skal du ikke tro på ham.

Er så enig med dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.