Hmm i mine ører virker det altså som om at den eneste grund til at faderen vil have at hun har bopælsadresse hos ham, er at så modtager han nemlig børnepengene. Det kan da aldrig have noget at gøre med at jeres datter har det bedst, hvis adressen er hos ham. Synes bare det lyder som en lidt plat undskyldning fra hans side. Hvis jeg var dig ville jeg passe meget på og stå fast ved at hun skal have bopælsadresse ved dig.
Jeg går personligt ikke ind for 7/7 ordningen, og specielt ikke når de er så små. Men jeg mener så samtidig at det må være folks eget valg.
Det mest oplagte er at din datter får bopælsadresse ved dig, for så sidder du bedre økonomisk, når du skal på su. Altså din x er på pension, og vil overhovedet ikke blive mærket økonomisk af det, selvom jeres datter for bopælsadresse hos dig. Han vil stadig få det samme udbetalt. Jeg ved det, for jeg får selv førtidspension. Det eneste der kan ske er at boligsikringen vil falde, hvis han bor til leje...måske det er der skoen trykker?
Synes måske hvis jeg var dig, at jeg ville tage op og snakke med en sagsbehandler uden ham...i hvert fald i første omgang. Nu ved jeg ikke hvor godt et forhold dig og din x har, men det er nemmere at få svar på alle sine spørgsmål ved sagsbehandleren når man er der alene.
Jeg kender ikke jeres situation, og ved ikke hvordan din x er. Men pas nu på du ikke siger ja til noget, du senere vil komme til at fortryde.
pøj pøj med det hele 
Anmeld