nu melder jeg mig her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.636 visninger
25 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

NinaNymannMadsen

og håber på at få en masse råd fra jer andre.

for mangler råd om hvordan og hvorledes hverdagen køre om enlig.
hvad gjorde i for at finde egen lejlighed. og hvad har man råd til som enlig mor på SU

hilsen nina (ny i faget som enlig mor)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

B&J

Astasmor skriver:

og håber på at få en masse råd fra jer andre.

for mangler råd om hvordan og hvorledes hverdagen køre om enlig.
hvad gjorde i for at finde egen lejlighed. og hvad har man råd til som enlig mor på SU

hilsen nina (ny i faget som enlig mor)

Jamen som endelig mor syntes jeg du skal gå på kommunden og få alt den hjælp du kan få via den vej også lejlighed der er boligforeninger og det kan kommunen også fortælle dig om nu ved jeg ikke hvad du har af udgifter men du kan sagten få råd til en 4000kr måske mere

Anmeld

2. oktober 2010

NinaNymannMadsen

B&J skriver:

Jamen som endelig mor syntes jeg du skal gå på kommunden og få alt den hjælp du kan få via den vej også lejlighed der er boligforeninger og det kan kommunen også fortælle dig om nu ved jeg ikke hvad du har af udgifter men du kan sagten få råd til en 4000kr måske mere

ja okay. det må så lige vente til mandag så med at gå på komunen. vil de også stadig hjælpe når hun skal have adresse ved sin far?

for det skal hun nemlig, siger hendes far hvertfald.

Anmeld

2. oktober 2010

louise8723

hej søde

Først lige et

Men til det økonomiske!

Du kan få kommunen til at hjælpe dig med bolig.. de har akut venteliste. der kan du søge indskudslån, samt få boligsikring.. Nu var du er under uddannelse kan du også søge ekstra børnepenge (dem der kommerhver 3 måned

Desuden kan du få enlig forsøger tillæg ved SU samt penge fra faderen

Anmeld

2. oktober 2010

louise8723

Astasmor skriver:

ja okay. det må så lige vente til mandag så med at gå på komunen. vil de også stadig hjælpe når hun skal have adresse ved sin far?

øhh hvorfor skal hun have adresse ved ham??

så har du ikke så mange rettigheder

Anmeld

2. oktober 2010

serinasmor

Astasmor skriver:

hvorfor skal hun det????

Anmeld

2. oktober 2010

sofie85

Har ikke nogle gode råd, da jeg ikke har erfaring som enlig mor, men vil bare sige at jeg er ked af at høre at i er gået fra hinanden, men det er jo nok for det bedste men det med adr lyder som en dum ide, er det for at han kan få flere penge eller? Hvis hun bor mest hos dig, så er det jo der hun skal have adr

Anmeld

2. oktober 2010

CamiRon

Hejsa.

Først vil jeg sige at jeg tror det er det helt rigtige for Asta og dig at I ikke skal bo sammen med Astas far længere. Har fulgt flere af dine tidligere indlæg og tror I har det bedre for jer selv. 

Jeg tror du skal overveje meget om ikke Asta bør have adresse hos dig - hun skal vel også BO hos dig!? Du mister mange rettigheder og økonomisk hjælp hvis hun har adresse hos sin far. Jeg kender ikke til livet som enlig mor men jeg syntes at du som hovedregel skal tænke på det bedste for dit barn og dig inden du tager hensyn til faderens ønsker. I to er de vigtigste lige nu!

Du får et kram med på vejen - ønsker jer det bedste!

Anmeld

2. oktober 2010

NinaNymannMadsen

serinasmor skriver:

hvorfor skal hun det????

Det mener han er nemmest for hende. Ikk for at han kan få flere penge eller noget som helst vi skal ha hende hver anden uge

Anmeld

2. oktober 2010

CamiRon

Astasmor skriver:

Det mener han er nemmest for hende. Ikk for at han kan få flere penge eller noget som helst vi skal ha hende hver anden uge

Hvorfor er det nemmest for hende. Asta er da ligeglad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.