Zafir skriver:
MIn mor er borderline. Jeg har skrevet en del om det herinde, da det er rigtig rart at dels få luft, når jeg har det svært og dels få andres betragtniinger på situationen.
1000 tak søde ven.
Ja, så er det jo mere til at forholde sig til, når der er sat den rigtige betegnelse på, og jeg vil kigge efter nogle af dine indlæg.
Ja, det er aldrig morsomt, når der er et nært familiemedlem, der skrider ud på overdrevet mentalt, om man så må sige.
Og jeg synes, det er en fin og følsom måde at indvi din lille datter i den første grundlæggende forståelse.
Mine forældre har heldigvis også altid været meget omhyggelige med at møde mig på mit plan, når ubehagelige eller svære ting skulle forklares, og jeg har brugt det samme til mine egne børn.
Det er jo netop meget typisk, som Idun reagerer som hun gør, går hen og leger, tygger på det, og så pludseligt stiller spørgsmål og vil snakke.
Det samme var det med min søn, da hans far døde. De leger, og pludseligt stopper de op og stiller et spørgsmål, og så er det bare med at være PÅ nu og her, og så leger de videre som om intet er hændt.
Børn har deres egen guddommelige måde at absorbere sorg og traumer på, hvis det bliver håndteret på den rigtige måde, og jeg tror du har valgt den helt rigtige.

Kærligst
Sussie
Anmeld