Så har jeg endelig fået fortalt Idun, at vi ikke kommer til at se mormor...
Altså vi endte med at fortælle hende at mormor er syg på en sådan måde, at hun ikke kan se os. Ikke at hun ikke vil, men hun kan ikke. HVIS det ændrer sig en dag, så vil vi fortælle hende det.
Vi forklarede det sådan forholdsvis uddybet, uden at hun behøver at vide noget, hun ikke skal vide. Eller atlså - ja svært at forklare.
Men hun var først fuldstændig ubemærket nærmest... og jaja - det forstår jeg godt og legede lidt videre.
Her senere på aftenen har hun spurgt mere ind til det og også fortalt at hun er lidt ked af det og sådan. Jeg har fortalt hende, at jeg også er ked af det og det er OK at være ked af det i denneher situation... Men at selvom vi er kede af det, er der ikke rigtig noget at gøre ved det.
Hun spurgte også, hvorfor mormor var blevet syg og jeg forklarede hende om min mors opvækst osv. og at det var noget der gjorde at hun altid har været syg, men at det i perioder har været bedre og det er dårligere nu.
Så det var rigtig rart at vi er færdige med at lyve for hende...
Så håber jeg at jeg kan få lidt ro på der, så Idun ikke går og spørger hele tiden om vi ikke snart skal besøge mormor, men at vi kan snakke om det i stedet for, hvsi hun er ked af det, eller savner mormor. - ligesom jeg jo kan blive ked af det og savne min mor. Selvom det jo ikke nytter...
Så det var en lille update herfra...
Anmeld