Råd og erfaringer med modermælkserstatning søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Lunae

LouiseNielsen skriver:

Har jeg læst et sted man helst ikke må... Man skal holde sig til et mærke af gangen for ikke at "drille"maven på babyen....

ja det troede jeg faktisk også, men det var min sundhedsplejeske som foreslog mig at give halv halv! Synes det er så svært, for man får simpelthen så meget forskelligt af vide!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

LouiseNielsen

Lunae skriver:

ja det troede jeg faktisk også, men det var min sundhedsplejeske som foreslog mig at give halv halv! Synes det er så svært, for man får simpelthen så meget forskelligt af vide!

Min forslog det også  til Nicklas da han var lille... Men det gav endnu dårligere mave, så gik jeg på nettet og der så jeg flere steder at der står man helst ikke skal blande mme mærker med hinanden... Så det holdt jeg mig til, og væk var mave problemerne!

Anmeld

5. oktober 2010

AnnetteG

Lunae skriver:

Jeg har nu besluttet at prøve grøn allomin! Hvordan fordeler du flaskerne.. 3 af hver eller hvordan?

Må jeg spørge hvordan det føltes, når der var hård mave hjemme hos jer!? Her kommer hun af med afførring en gang dagligt - aldrig mere! Det er ikke sådan hård afførring, men det er tydeligt, at det er virkelig hårdt og smertefuldt for hende at komme af med det!

Jeg giver ham Allomin om morgenen og om eftermiddagen - han får lidt luft i maven af det, og kan godt blive lidt urolig - derfor får han det ikke ved natputtetid og om natten. Efter et par uger har han nu efterhånden fået daglig afføring, og uden at det gør ondt   Jeg har ikke oplevet problemer med at blande - tror desværre man er nødt til at prøve sig lidt frem.

Anmeld

6. oktober 2010

Lunae

lillespurv20 skriver:

Vi havde MANGE problemer med nan 1, men så begyndte vi at give hende 2-3 flasker om dagen med allomin syrnet og så nan for resten og hun har ikke haft problemer siden nu kan hun dog nøjes med 1 flaske allomin syrnet om dagen (snart 6 mdr)

Giver du hver anden som allomin eller hvordan fordeler du det? Hvor tit havde dit barn afføring før du begyndte med allominen?

Anmeld

6. oktober 2010

Lunae

AnnetteG skriver:

Jeg giver ham Allomin om morgenen og om eftermiddagen - han får lidt luft i maven af det, og kan godt blive lidt urolig - derfor får han det ikke ved natputtetid og om natten. Efter et par uger har han nu efterhånden fået daglig afføring, og uden at det gør ondt   Jeg har ikke oplevet problemer med at blande - tror desværre man er nødt til at prøve sig lidt frem.

Det vil jeg prøve! Hvor tit havde dit barn afføring før og hvad med nu?

Anmeld

6. oktober 2010

Koen.

Lunae skriver:

Giver du hver anden som allomin eller hvordan fordeler du det? Hvor tit havde dit barn afføring før du begyndte med allominen?

I starten fik hun ca hver anden eller tredje flaske med allomin og nu får hun den ene bare om eftermiddagen Før vi begyndte med grøn allomin kunne der sagtens gå 3-4 dage imellem aff. så vi har gråd døgnet rundt.. Når de er flaske børn skal de af med aff. min en gang om dagen

Anmeld

6. oktober 2010

Lunae

lillespurv20 skriver:

I starten fik hun ca hver anden eller tredje flaske med allomin og nu får hun den ene bare om eftermiddagen Før vi begyndte med grøn allomin kunne der sagtens gå 3-4 dage imellem aff. så vi har gråd døgnet rundt.. Når de er flaske børn skal de af med aff. min en gang om dagen

Tak for svar! Pt har lillepigeb kun afføring hver anden dag, så håber sgu at det sætter gang i tarmene! Idag har hun fået to af allominen, så nu må vi se! Hvor hurtigt gik det før i så resultater?

Anmeld

6. oktober 2010

Koen.

Lunae skriver:

Tak for svar! Pt har lillepigeb kun afføring hver anden dag, så håber sgu at det sætter gang i tarmene! Idag har hun fået to af allominen, så nu må vi se! Hvor hurtigt gik det før i så resultater?

Der gik en lille uge så var det hver dag hun kom af med noget

For at mavsen snart går i orden på hende, for det er SÅ synd for dem, for man ved selv hvor slemt sådan en forstoppelse kan være

Anmeld

6. oktober 2010

AnnePedersen

vi havde meget det saamme problem, Naja gylpede også meget, ja det gør hun nu endnu....

vi startee på nan 1, rådet derefter til allomin, og så enfamil a.r. efter ca en måned rundt i produkterne røg vi på sygehuset med en meget slem forstoppelse. Naja havde kun afføring hver anden dag. Det viste sig at hun var forstoppet meget slemt og at det havde hobet sig op i en måned. hvilket jeg ikke ku forstå n¨år hun havde afføring. men der kom kun rigtig tyndt ud, så det alm afføring havde dannet en kegleform og der kom kun det tynde ud.

Naj fik en olieskyldning og er nu på afføringsmiddel og allomin syrnet. vi fik af vide at man ikke skal skifte sådant i produkterne for det kand e små maver ikke holde til og de ku ikke forstå i vores tilfælde at vore sp rådede os til det.

Det jeg vil frem til er at du virkelig skal passe på med at skifte eller køre 50/50 for det er hård for de små. og at lactolose ikke er god hvis de allerede er forstoppet. for sygehuset er ikke et sted der er sjovt med en lille 

Anmeld

8. oktober 2010

Lunae

Nu har jeg prøvet at kombinere nan og grøn allomin i 3 dage og hun er kommet af med afførring en gang! Tilgengæld er det som om at lillepigen har utrolig meget luft i maven, som ikke vil ud

Har i erfaring med at grøn allomin kan give meget luft i maven?

Pt har jeg lyst til at smide håndklædet i ringen og starte på blå beauvais igen! Kan ikke holde ud, at lillepigen har ondt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.