Råd og erfaringer med modermælkserstatning søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.143 visninger
25 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Lunae

Hej tøser!

Min lille pige på 3 uger er flaskebarn! Vi har indtil nu givet hende blå beauvais og det har egentlig fungeret fint - dog har hun gylpet en del af dette produkt!

Sundhedsplejesken foreslog derfor at vi skiftede mærke!

Igår startede vi så på NAN1, men lillepigen har haft oppustet mave og virkelig ondt efter hvert måltid og hun har ikke haft afførring siden skiftet!

Nu tænker Jeg så at gå Tilbage til blå beauvais, for det er bedre at hun gylper lidt end at hun er ulykkelig pga mavesmerter! Alligevel tænker jeg, om maven har brug for et par dage til at vænne sig til det nye produkt!

Hvad tænker i? Ville i gå tilbage til beauvais eller give nan1 en chance? Har i erfaringer med mavekneb af nan1?

Håber meget at nogle kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Tdittmann

Jeg ville gå tilbage til Beauvais den blå igen - jeg synes også det er bedre at hun gylper lidt end at hun får ondt i maven.

Her har vi det samme problem at hvis han får NAN eller allomin så får han ondt i maven - mens at Beauvais MME fungerer han fint med.

Held og lykke med det håber du finder den rigtige løsning

Tanja & Anders 4½ mdr. (også flaskebarn!)

Anmeld

30. september 2010

AnnetteG

Jeg havde samme problem med NAN1 - at han blev lidt forstoppet af det, men så talte jeg med SP som anbefalede at supplere med Allomin syrnet, og det fungerer fint. Han får Allomin 2-3 gange per dag, og resten af dagen NAN1 som jeg synes mætter bedre. Han er i øvrigt 6 uger.

Anmeld

30. september 2010

Lunae

Tusind tak for svar! Jeg tænker også at gå tilbage til Beauvais.. Jeg kan ikke holde ud at se min datter have det skidt, så tror ikke jeg har tålmodighed og nerver til at give Nan1 en chance!

er der nogen som har haft opstartsproblemer med NAN1, hvor det har vendt efter et par dage?

Anmeld

5. oktober 2010

Lunae

AnnetteG skriver:

Jeg havde samme problem med NAN1 - at han blev lidt forstoppet af det, men så talte jeg med SP som anbefalede at supplere med Allomin syrnet, og det fungerer fint. Han får Allomin 2-3 gange per dag, og resten af dagen NAN1 som jeg synes mætter bedre. Han er i øvrigt 6 uger.

Jeg har nu besluttet at prøve grøn allomin! Hvordan fordeler du flaskerne.. 3 af hver eller hvordan?

Må jeg spørge hvordan det føltes, når der var hård mave hjemme hos jer!? Her kommer hun af med afførring en gang dagligt - aldrig mere! Det er ikke sådan hård afførring, men det er tydeligt, at det er virkelig hårdt og smertefuldt for hende at komme af med det!

Anmeld

5. oktober 2010

LouiseNielsen

Jeg ville prøve grøn alomin...

Den er lidt syrnet og rigtig god mod oppustet mave og/eller forstoppelse.....

Begge mine har kun kunne tåle grøn alomin indtil de har været 4 mdr gamle. Og har derefter ku gå over til Nan...

Anmeld

5. oktober 2010

Koen.

Vi havde MANGE problemer med nan 1, men så begyndte vi at give hende 2-3 flasker om dagen med allomin syrnet og så nan for resten og hun har ikke haft problemer siden nu kan hun dog nøjes med 1 flaske allomin syrnet om dagen (snart 6 mdr)

Anmeld

5. oktober 2010

Lunae

lillespurv20 skriver:

Vi havde MANGE problemer med nan 1, men så begyndte vi at give hende 2-3 flasker om dagen med allomin syrnet og så nan for resten og hun har ikke haft problemer siden nu kan hun dog nøjes med 1 flaske allomin syrnet om dagen (snart 6 mdr)

Jeg har nemlig også overvejet bare at give halv halv! Synes NAN1 er god fordi den mætter hende godt! Hun græder ikke i løbet af dagen, men er virkelig veltilpas! Om aftenen derimod er hun helt ulykkelig. Det er ikke fordi afførringen er hård, men det virker bare hårdt for hende at få det igennem tarmsystemet!

Jeg sender manden ned og købe en omgang grøn allomin! Min lille pige skal have det bedre - det er ikke til at holde ud

Anmeld

5. oktober 2010

Lunae

LouiseNielsen skriver:

Jeg ville prøve grøn alomin...

Den er lidt syrnet og rigtig god mod oppustet mave og/eller forstoppelse.....

Begge mine har kun kunne tåle grøn alomin indtil de har været 4 mdr gamle. Og har derefter ku gå over til Nan...

tusind tak for svar! I første omgang vil jeg forsøge at give 50/50 af Nan1 og grøn allomin, men det kan jo være at jeg ender med at skifte helt over til den anden!

Anmeld

5. oktober 2010

LouiseNielsen

Lunae skriver:

tusind tak for svar! I første omgang vil jeg forsøge at give 50/50 af Nan1 og grøn allomin, men det kan jo være at jeg ender med at skifte helt over til den anden!

Har jeg læst et sted man helst ikke må... Man skal holde sig til et mærke af gangen for ikke at "drille"maven på babyen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.