Som at vinde i lotto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. juli 2008

Helle30

Min mands fætter og hans kone er flyttet fra Kbh. til lige rundt om hjørnet. De har to piger på 3,5 og 6 år.
For 5 mdr siden fik vi en kæmpe flyttekasse med børnetøj af dem, og jeg var selvfølgelig glad.
Forleden ringede hun så igen og tilbød noget mere tøj + nogle sko, som deres piger ikke længere kan passe. Jeg kørte forbi og hentede sagerne, og nu er jeg gået i gang med at pakke ud. Orv mand8D Det er som at vinde i lotto. Der er så meget fedt tøj, der kun er brugt få gange. Og det allerbedste, fodtøj: 3 par Elefanten (støvler), 3 par Ekko(sko), 4 par viking(gummistøvler) og 1 par Addidas(badesandaler). Og det er altså størrelser, der vil række, til Sofie er min. 5 år.
Jeg er selvfølgelig glad for alt det fede tøj, men det er bare guld værd for min modersamvittighed, at hun nu får noget rigtig godt til fødderne, som jeg skulle have revet en månedsløn på dankortet for - næsten - hvis jeg skulle have købt det selv. Lotto Go Home!
Er der andre, der har det sådan - eller køber I udelukkende nyt?

- Helle, som er løbet tør for eftertekster...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

Susan1978

Hej Helle

det må bare være så skønt at have nogen at kunne arve kasser fra.

jeg tager også gerne imod alt det jeg kan. Til Ea har vi blandt andet fået super meget tøsetøj af en af jannik RT-kammerater.

Har desværre ik arvet så meget til Emil..

Men ik for at være rigtig nedern eller noget, så skal du altså passe på med at give sofie arvesko på, for det er noget med at du kan ødelægge hendes fødder hvis hun ikke selv kan få lov at danne "aftryk" i skoen i stedet for at gå i andres..

forstår du hvad jeg mener... men hvis de ikke rigtig er brugt, går det vel..

tillykke med alt det nye..

vi har også stadig en masse liggende til Ea til hun blir 6 år mener jeg.. men den pige har sååå meget tøj.

Susan som burde arbejde.. hihi

Anmeld

28. juli 2008

Mie A

Der er ikke noget bedre end at arve tøj til ungerne... så kan vi istedet bruge vores penge på ferie og diverse oplevelser...

Knus

Anmeld

28. juli 2008

Helle30

Ved godt, hvad du mener Susan. Der er kun ét par (gummistøvler) der er slidt lidt. Ellers er de fuldstændig som nye allesammen. Tror de to piger er vokset så hurtigt, at de ikke har nået at bruge noget rigtigt.
Nu mangler vi så bare, at Sofie kunne gide at gå lidt og ikke bare teste, hvilke møbler man bedst kan rejse sig ved... Ellers er der jo lissom ikke nogen idé i lækre gummirøjsere:S

- Helle

Anmeld

28. juli 2008

ann-kristina

Hej
Ja vi arver også det meste af tøjet og det er dejligt. Jeg har hørt fra en eller anden "ekspert" (han var vist nok børne ortopæd.kir) at det er ok at arve fodtøj. Det skal selvfølgelig ikke være slidt helt skævt, men hvis det bare er alm slidt, så kan man bare lægge en ny sål i.

Anmeld

28. juli 2008

Tynen

Behøver jeg at sige at jeg er vildt misundelig ;)
Lækkert at få helt ny garderobe!

Anmeld

28. juli 2008

Loggidut

vi har faktisk udelukket arvet, og er først begyndt at købe små ting nu her, mest fordi jeg også selv bare vil have sat en lille smule præg på min datter....

men det er så fedt, og hver gang vi har lånt/arvet, så har vi sparet en masse penge...så hvor er du bare heldig!

det er så fedt når man får noget virkelig lækkert!

Anmeld

28. juli 2008

ivfmarie

Jeg kratter simpelthen alt det brugt ind jeg kan få fingre i... og det er sgu lige meget om tøsen går i blåt, og Malte i lyserødt - bare røven er dækket, og pengene er sparet!

marie

Anmeld

28. juli 2008

linemus

Ih, hvor lækkert Helle. Kan godt forstå du helt svæver over det.

Jeg har lånt en kæmpe kasse pigetøj af en fra min gl. mødregruppe. Det er simpelthen guld værd. Og så har vi jo også noget tøj fra Sebastian, som sagtens kan bruges.

Anmeld

28. juli 2008

Rasmine

Vi har ikke nogen at arve fra. :'( Mht. fodtøj bruger Mille kun nyt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.