Hvor gør det ondt at høre.
Desværre får man ofte meget dårlige råd hos forvirrede og bekymrede forældre. Og hvis man ikke er god til at lytte til sin mave fornemmelse, så kan man komme til at træffe nogen forkerte beslutninger tidligt i sit liv.
Du har truffet en beslutning på et forkert grundlag og fået en stor livs erfaring der har modnet dig.
Fremover i dit liv vil du blive meget bedre til at vælge selv, stole på dig selv.
Det kan have smadret noget i dig og din mors forhold. Kender det, da jeg selv har oplevet de uheldige kommentarer. Min fars kommentar ved min første graviditet - jamen du kan jo få en fødsels psykose...?!?
Det gør så ondt og skaber en mistillid og usikkerhed. Er det virkelig sådan mine nærmeste ser mig i rollen som mor ?
På samme måde som dig der får at vide du bliver kasse dame. Hold kæft hvor bliver jeg bare ked af det. Total svigt og manglende tillid.
Omvendt har jeg fået ubetinget støtte af min mor, selvom jeg valgte at være enlig mor med nr 1.
Min mor har fået mange aborter og har en afsindig dårlig samvittighed. Hun siger altid til mig at jeg aldrig kan fortryde de børn der kommer, kun dem jeg bevidst har fravalgt. Og hun støtter mig når jeg siger at nr 3 er på vej. Og jeg er ikke færdig med uddannelse eller noget som helst, børn er bare mit livsprojekt.
Det kan være du får brug for hjælp til proffesionel forsoning med din mor, hvis ikke du skal bære nag i mange år fremover.
Og hvor har din kæreste dog været sød og moden.
Selvfølgelig får du et ønskebarn - måske snart.
Anmeld