Hvor længe må baby sidde i bæreselen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

LISBETH:-)

dorthemus skriver:

Nej du var en hård nød at knække, Lisbeth!!!

Ha ha ja MEGET

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Ha ha ja MEGET

Jep man kan sgu ikke bare slynge (hahaha ) en påstand ud, uden at kunne bakke den op!!

Anmeld

26. september 2010

Bayze

dorthemus skriver:

Nej det kan de ikke...men det er heller ikke godt for de små poder. Alt for mange sanseindtryk.

Læs gerne:

http://www.berlingske.dk/kronikker/stress-i-baereselen

Ååhh for f..., er det nu også galt!!

Anthon gider overhovedet ikke sidde ind mod mig, og han gider SLET ikke sidde spændt fast i fx en slynge hvor han ingen bevægesesfrihed har.

Nu skal det siges at jeg ikke bruger min bæresele særlig meget. Jeg kan finde på at tage den på for at skåne min ryg når jeg ellers ville have haft ham på armen, jeg bruger den aldrig som decideret transportmiddel. Anthon elsker jo bare at komme ud og opleve og se ting, men jeg kunne aldrig drømme om at vandre rundt med ham i bæresele fx inde i byen i lang tid. Men han er sådan én der bare ikke gider ligge i sin barnevogn ret længe når han er vågen, han vil op, op ,op og kigge med:-)

Selvom noget af artiklens pointe er indlysende, så var den nu alligevel stof til eftertanke...

Anmeld

26. september 2010

Bayze

lisbeth2910 skriver:

Jeg er den lykkelige ejer af en manduca - fordi Dorthe hjernevaskede mig. Halleluja!!!!!!!

De kan ikke sidde med ansigtet udad - hvilket jeg også var nervøs for. Men så var der et link den anden dag til hvor dårligt det egentligt er for dem at få smækket verden lige op i ansigtet, og så blev jeg overbevist om en manduca. Elina eeeeelsker den og det gør hendes mor også De kan også sidde på ryggen af en, hvis man tør - jeg har ikke overvundet mig selv endnu, og så kan de jo kigge ud over skulderen hvis de gerne vil kigge lidt på verden.

Den ser faktisk rigtig lækker ud og det ser også ud som om den er god for ryggen fordi barnet sidder så tæt ind til én i modsætning til i bæreselen hvor de hænger mere ud fra kroppe. Og det er da superfint med at sidde på ryggen og kigge lidt derfra. Som jeg klige skrev til Dorthe, så vil min Anthon altså ud og se verden, han gider ikke sidde med ansigtet gemt væk og putte ved mor mange minutter ad gangen

Anmeld

26. september 2010

LISBETH:-)

Bayze skriver:

Den ser faktisk rigtig lækker ud og det ser også ud som om den er god for ryggen fordi barnet sidder så tæt ind til én i modsætning til i bæreselen hvor de hænger mere ud fra kroppe. Og det er da superfint med at sidde på ryggen og kigge lidt derfra. Som jeg klige skrev til Dorthe, så vil min Anthon altså ud og se verden, han gider ikke sidde med ansigtet gemt væk og putte ved mor mange minutter ad gangen

Elina ville også kun sidde udad i babybjörn selen, og hun græd hurtigt når hun sad i den - begge veje.

Men i manducaen siger hun ingenting. Hun er meget tilfreds og falder faktisk tit i søvn.

Anmeld

26. september 2010

dorthemus

Bayze skriver:

Ååhh for f..., er det nu også galt!!

Anthon gider overhovedet ikke sidde ind mod mig, og han gider SLET ikke sidde spændt fast i fx en slynge hvor han ingen bevægesesfrihed har.

Nu skal det siges at jeg ikke bruger min bæresele særlig meget. Jeg kan finde på at tage den på for at skåne min ryg når jeg ellers ville have haft ham på armen, jeg bruger den aldrig som decideret transportmiddel. Anthon elsker jo bare at komme ud og opleve og se ting, men jeg kunne aldrig drømme om at vandre rundt med ham i bæresele fx inde i byen i lang tid. Men han er sådan én der bare ikke gider ligge i sin barnevogn ret længe når han er vågen, han vil op, op ,op og kigge med:-)

Selvom noget af artiklens pointe er indlysende, så var den nu alligevel stof til eftertanke...

Runa gad heller ikke det bæreseleræs i starten..men det er kommet hen ad vejen og nu nyder hun det og bestemmer selv hvor meget hun vil se ud når hun sidder der.

Jeg synes det giver mig en enorm frihed at kunne bære hende...jeg ved hun sidder ordentligt og ikke synker sammen i ryggen og den er ydermere skånsom for min ryg

Og så er der en bonus: det er skidego træning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.