Hvor længe må baby sidde i bæreselen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.700 visninger
35 svar
0 synes godt om
26. september 2010

heidi30

Hej alle,

jeg sad lige og læste nogle af de andre opslag og nu er jeg kommet helt i tvivl om det er ok at bruge den baby bjorn jeg har lånt. Han er glad for at sidde i den, men jeg kan læse at f.eks Manduca eller hvad den nu hed skulle være bedre for ham.

Under alle omstændigheder var mit oprindelig spørgsmål hvor længe han må sidde i en sele af gangen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

serinasmor

mener de siger max 20 min ad gangen i en babybjörn fordi den kun løfter baby i skridtet og ikke i knæhaserne ... og det er derfor den ved længere brug kan være belastende for ryggen

Anmeld

26. september 2010

Lucipher

Kigger lige med.

Anmeld

26. september 2010

heidi30

serinasmor skriver:

mener de siger max 20 min ad gangen i en babybjörn fordi den kun løfter baby i skridtet og ikke i knæhaserne ... og det er derfor den ved længere brug kan være belastende for ryggen

ok, tak for svar. 

Måske man skulle overveje en anden sele. Må de sidde længere tid i de andre, f.eks. Manduca?

Anmeld

26. september 2010

serinasmor

heidi30 skriver:

ok, tak for svar. 

Måske man skulle overveje en anden sele. Må de sidde længere tid i de andre, f.eks. Manduca?

er ikke helt sikker ... men mener at så længe den støtter i knæhaserne (som jeg kan se at en manduca gør) så må de sidde i den meget længere ... så fungerer det jo som en slynge hvor de små pus også må sidde og sove

Anmeld

26. september 2010

Thalia

Det er rigtigt nok 20 minutter i Babybjörn og lignende bæreseler.

I manduca, beco og ergoselerne er der ingen tidsbegrænsning fordi børnene sidder i det der hedder frøstilling, hvormed de ikke overbelaster deres rygsøjler og rygmuskulatur.

Det er i øvrigt samme fordel man har ved slyngerne. altså at børnene groft sagt må sidde i dem hele dagen

Anmeld

26. september 2010

heidi30

Thalia skriver:

Det er rigtigt nok 20 minutter i Babybjörn og lignende bæreseler.

I manduca, beco og ergoselerne er der ingen tidsbegrænsning fordi børnene sidder i det der hedder frøstilling, hvormed de ikke overbelaster deres rygsøjler og rygmuskulatur.

Det er i øvrigt samme fordel man har ved slyngerne. altså at børnene groft sagt må sidde i dem hele dagen

Tusind tak for svar 

Anmeld

26. september 2010

LISBETH:-)

Jeg har både babybjörn, manduca og en babyhawk mei tai.

Manducaen er den bedste. Babybjörn selen bruger jeg aldrig og fortryder så meget at jeg har købt den (for 3 år siden) at jeg nu har sat den til salg. Vil meget hellere bruge de 2 andre og Elina vil heller ikke sidde i babybjörn selen men meget gerne i de 2 andre

Anmeld

26. september 2010

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Jeg har både babybjörn, manduca og en babyhawk mei tai.

Manducaen er den bedste. Babybjörn selen bruger jeg aldrig og fortryder så meget at jeg har købt den (for 3 år siden) at jeg nu har sat den til salg. Vil meget hellere bruge de 2 andre og Elina vil heller ikke sidde i babybjörn selen men meget gerne i de 2 andre

Bæredimse-mor

Anmeld

26. september 2010

LISBETH:-)

dorthemus skriver:

Bæredimse-mor

ha ha det er fordi der er en der hedder Dorthe herinde på baby.dk der hjernevasker folk - PAS PÅ!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.