Børnepenge donor barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

dorthemus

N&J skriver:

Jeg var altså også sikker på at det var børnepengene fra faderen man ikke fik.. 

Præcis ...det hedder også det særlige børnebidrag, dem der ikke har en reg. far får.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

dorthemus

frksukkertop skriver:

Jeg har en veninde der står i samme situation, og vil bare lige høre om du har fået styr på reglerne?

Knus

Jeg har styr på reglerne, for jeg har selv et barn med donor...se svar længere oppe

Anmeld

1. februar 2011

Heidisbebs

dorthemus skriver:

Vi får børne- og familieydelsen, det ordinære- og det ekstraordinære tilskud...ialt ca. 6500 kr i kvartalet. Vi får IKKE det særlige børnebidrag som svarer til det beløb faren skal betale om måneden.

Tak for svaretSå er jeg fri for at ringe til komunen

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Det er det særige børnebidrag vi ikke får  vi får det ordinære og det ekstraordinære.

Nååå Sorry. Hvad er det særlige børnebidrag?

Anmeld

1. februar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Nååå Sorry. Hvad er det særlige børnebidrag?

Det er det beløb en kvinde får hvis hun ikke kan opgive navnet på barnets far...det gives vist som engangsbeløb én gang årligt og er på ca. 12000 kr. Det svarer vel nogenlunde til det beløb man får fra en far der er inde i billedet.

Donorfamilier og eneadoptanter får det ikke fordi vi selv har valgt, at få et barn selv/alene...hmmm

Anmeld

2. februar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Det er det beløb en kvinde får hvis hun ikke kan opgive navnet på barnets far...det gives vist som engangsbeløb én gang årligt og er på ca. 12000 kr. Det svarer vel nogenlunde til det beløb man får fra en far der er inde i billedet.

Donorfamilier og eneadoptanter får det ikke fordi vi selv har valgt, at få et barn selv/alene...hmmm

Nå, ok. Ja, det er pudsige regler

Anmeld

6. februar 2011

frksukkertop

dorthemus skriver:

Vi får børne- og familieydelsen, det ordinære- og det ekstraordinære tilskud...ialt ca. 6500 kr i kvartalet. Vi får IKKE det særlige børnebidrag som svarer til det beløb faren skal betale om måneden.

Okay takker. Beskeden er blevet givet videre, og så blev der samtidig lige givet lidt reklame for siden og alle de skønne personer herinde

Anmeld

6. februar 2011

mor2011

Jeg har undersøgt det. Der gives ikke børnepenge fra det off. til dig som kompensation for manglende børnepenge fra en evt. far. Og jeg kender slet ikke til det særligt børnetillæg som du omtaler. Og jeg er eller uddannet socialrådgiver.

Anmeld

6. februar 2011

dorthemus

mor2011 skriver:

Jeg har undersøgt det. Der gives ikke børnepenge fra det off. til dig som kompensation for manglende børnepenge fra en evt. far. Og jeg kender slet ikke til det særligt børnetillæg som du omtaler. Og jeg er eller uddannet socialrådgiver.

Jeg har et barn med en donor og jeg får i kvartalet: Børne- og Familieydelse, ordinært- og ekstraordinært tilskud. Jeg får ikke det særlige tilskud fordi jeg har valgt donorløsningen...hvis jeg var blevet gravid og ikke kunne opgive farens navn så havde jeg fået det.

http://www.frederiksberg.dk/Borgerservice/FamilieOgBoern/Familieydelser/Børnetilskud.aspx#TOCBookmark3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.