Børnepenge donor barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.765 visninger
28 svar
0 synes godt om
25. september 2010

Heidisbebs

Er der nogen der ved om og hvad man får i tilskud/børnepenge når man har donorbarn og er alene ?

Har en søn i forvejen ,men han har en far , så der får man jo det almindelige tilskud fra ham og dem hver kvartal fra staten / kommunen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Pige2009

HeidiTobiasen skriver:

Er der nogen der ved om og hvad man får i tilskud/børnepenge når man har donorbarn og er alene ?

Har en søn i forvejen ,men han har en far , så der får man jo det almindelige tilskud fra ham og dem hver kvartal fra staten / kommunen

Selvfølgelig gør du det!  De udbetales bare af kommunen i stedet

Anmeld

26. september 2010

Heidisbebs

Mange tak  for svaret, syntes det er en jungle og finde ud af

Kh Heidi

Anmeld

26. september 2010

Pige2009

HeidiTobiasen skriver:

Mange tak  for svaret, syntes det er en jungle og finde ud af

Kh Heidi

Velbekomme Det eneste du ikke kan få er det ekstra tilskud ifm. børnefamilieydelsen. Men jeg synes klart du skal henvende dig på din kommune, så du helt konkret kan få at vide, hvor meget du har krav på

Anmeld

26. september 2010

thildemus

Det er jeg ikke sikker på at du gør - er det børnebidraget du taler om? (de ca 1100,- per måned). Dem får du ikke af kommunen for donorbørn (det er jeg i hvert fald ret sikker på, at jeg har læst herinde). Du ville få børnepengene hvert kvartal. Men ja, foreslår også du hører på kommunen hvis du er i tvivl

Anmeld

26. september 2010

Pige2009

thildemus skriver:

Det er jeg ikke sikker på at du gør - er det børnebidraget du taler om? (de ca 1100,- per måned). Dem får du ikke af kommunen for donorbørn (det er jeg i hvert fald ret sikker på, at jeg har læst herinde). Du ville få børnepengene hvert kvartal. Men ja, foreslår også du hører på kommunen hvis du er i tvivl

Jo jo. Bidraget får man - det er det ekstra tilskud ifm. børnefamilieydelse, man ikke får

Anmeld

26. september 2010

thildemus

Jo jo. Bidraget får man - det er det ekstra tilskud ifm. børnefamilieydelse, man ikke får

Er bare helt sikker på, at jeg har set donor-mødrene herinde sige, at de ikke fik dem. Men du lyder ret sikker, så jeg må næsten huske forkert

Det ekstraordinære børnetilskud vil TS ikke få, idet hun har et barn i forvejen (og man kun får det for et barn). Børnepengene (der afhænger af alder og uddeles per kvartal) ville hun naturligvis få for begge børn

Anmeld

26. september 2010

Pige2009

thildemus skriver:

Er bare helt sikker på, at jeg har set donor-mødrene herinde sige, at de ikke fik dem. Men du lyder ret sikker, så jeg må næsten huske forkert

Det ekstraordinære børnetilskud vil TS ikke få, idet hun har et barn i forvejen (og man kun får det for et barn). Børnepengene (der afhænger af alder og uddeles per kvartal) ville hun naturligvis få for begge børn

Ja, men det var omvendt, Dorthe nævnte....

Anmeld

26. september 2010

N&J

Jeg var altså også sikker på at det var børnepengene fra faderen man ikke fik.. 

Anmeld

26. september 2010

thildemus

Baagøe skriver:

Ja, men det var omvendt, Dorthe nævnte....

Ok, my bad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.