Missi skriver:
kan virkelig ikke være mere enig med dig
Jeg er selv resultat af et engangsknald, lige for at være meget præcis - min far ved ikke jeg er til, og damn hvor har jeg være bitter over at min mor ikke har fortalt mig sandheden om netop det som barn... jeg ved så hvad han hedder nu og alt det der nu skal til for finde ham - hvis han vægler ikke at ha plads til mig i sit liv ( forståligt hvis det er) jamen så er der intet at gøre ved det, men blot det at ha fået valget, og kende sandheden
Det er jo netop det.
Det at have haft muligheden for selv at tage stilling, uden at den ene forældre gør det for en.
Det er iorden at man som forældre tager hånd om de små valg i livet, men de store, de der virkeligt har betydning, dem må man overlade til barnet selv at afgøre som stor.
Da mine ungers far døde, var jeg den der tog mig af hans ting og hans hus. Jeg pakkede en kasse til mine yngste, med alt muligt af min x's personlige ting, og som jeg vidste havde en særlig betydning for ham. Bl. andet billeder, forskellige skriverier, nogle små dagbogsagtige bøger, ting som jeg kunne huske betød noget for ham, dengang vi var gift.
Kassen står nu i vores depotrum, og når tiden er inde, kan ungerne få det og sammen gå det igennem og deles om minderne om deres far. Vi har også taget hånd om harddisken på hans computer, og vores døtre bad os om at "rense" den ud for mandetingene...men resten ligger helt urørt sådan at de selv, når de føler at tiden er inde, kan kigge på små glimt af deres fars liv og har en chance for at lære ham at kende som voksne.
Nu var vores forhold også meget specielt, jeg ved det godt, vi var hinanden bedste venner, og han ville ikke have at andre tog hånd om hans ting, men alligevel. Jeg er glad for at jeg fik muligheden for at være den der gjorde det, sådan at jeg netop kunne tage alt det fra som havde betydning for både ham og mine børn.

Anmeld