Pædagogisk dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Siber

Der er også noget der hedder omsorgsdage!!!

Men det bliver da godt når du skal til at gå hjemme, så slipper du da for de problemer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

BellaT

BetinaTrold skriver:

Nu kan jeg ikke lige se hvad en diskution af "spare planer" har at gøre med at fremme børnenes vilkår.

Lene de 976 kr er hvad jeg får mindre i løn, da jeg er nød til at holde fri for egen regning. Det kan godt være det ikke meget, for mig er det et princip, da jeg ikke kan se hvorfor andre skal bestemme hvornår jeg skal holde fri og ikke holde fri.

Det er ligesom min dp'er. hun kom den ene dag og sagde at hun havde fri tirsdag og fredag ugen efter (hvilket er fair nok), men hun behøver dælme ikke at spørge dumt om jeg skal have min søn passet... jeg tænkte øh hvad tror du selv, jeg har et fuldtidsarbejde at passe... Selfølgelig har jeg da tid til at blive hjemme, bare fordi du skal have fri...

Altså det skal din dp'er spørge om.. Det gør jeg da også altid, når jeg skal have fri. Det skal vi. Det er jo lidt dumt at arrangere gæstepleje til et barn der så alligevel bliver hjemme. For det er der nogle der gør.

Synes du skal nyde fridagen sammen med Laura. Og ellers er der vel nogle andre forældre der vil passe hende. Er det ikke sådan det hænger sammen eller hvad? Jeg ville ikke have det godt med at aflevere mit barn til en helt fremmed forælder, men man kender vel altid et par stykker..

Kan godt lide ideen om pædagogisk dag. Har ikke selv prøvet det.

Anmeld

26. september 2010

Siber

BetinaTrold skriver:

Nu kan jeg ikke lige se hvad en diskution af "spare planer" har at gøre med at fremme børnenes vilkår.

Lene de 976 kr er hvad jeg får mindre i løn, da jeg er nød til at holde fri for egen regning. Det kan godt være det ikke meget, for mig er det et princip, da jeg ikke kan se hvorfor andre skal bestemme hvornår jeg skal holde fri og ikke holde fri.

Det er ligesom min dp'er. hun kom den ene dag og sagde at hun havde fri tirsdag og fredag ugen efter (hvilket er fair nok), men hun behøver dælme ikke at spørge dumt om jeg skal have min søn passet... jeg tænkte øh hvad tror du selv, jeg har et fuldtidsarbejde at passe... Selfølgelig har jeg da tid til at blive hjemme, bare fordi du skal have fri...

når pædagoger og ansatte skal holde fri pga pædagogiske dage og der ikke bliver sat vikar på, så er der jo det mindre ansatte til at lave pædagogiske aktivteter med børnen, også bliver det ren opbevaring også kan en gruppe forældre jo lige så godt passe dem!!!

Anmeld

26. september 2010

Plysbjørnen

Siber skriver:

Der er også noget der hedder omsorgsdage!!!

Men det bliver da godt når du skal til at gå hjemme, så slipper du da for de problemer!

Ikke der hvor jeg er ansat, da jeg er på fabrik. Men jo det bliver skønt når jeg skal til at gå hjemme...

Anmeld

26. september 2010

ka li ja

ja og hvis penge er problemet, kan man vel ta barnets 1. sygedag.

Anmeld

26. september 2010

Plysbjørnen

ka li ja skriver:

ja og hvis penge er problemet, kan man vel ta barnets 1. sygedag.

Pengene er ikke noget problem KaLiJa.

Som jeg skriver et andet sted er det mere det at jeg ikke kan se logikken i de der "pædagogiske dage". For måden det er skrevet på, føler jeg mig tvunget til at bruge en fridag på en eller anden måde, enten som "barnepige" for andre folks børn, eller i børnehaven eller alene sammen med min datter... OG nej det er ikke noget problem at have en fridag sammen med Laura, jeg sætter bare pris på selv at bestemme hvornår...

Anmeld

26. september 2010

Lene76

ellers kan Kaj vel holde fri med hende.... det jo osse hans barn ik det behøver jo ik altid at være mor der holder fri

Anmeld

26. september 2010

linemus

Hvorfor er du tvunget til at holde fri? Du sætter vel bare kryds i det sidste punkt.

Line

Anmeld

27. september 2010

Plysbjørnen

linemus skriver:

Hvorfor er du tvunget til at holde fri? Du sætter vel bare kryds i det sidste punkt.

Line

Altså ud fra måden det er skrevet på, så kan jeg først aflevere Laura kl 8:00 (så vidt jeg forstår) ud fra punkt 2, det kan jeg ikke af hensyn til min arbejde...

Anmeld

29. september 2010

linemus

1) Kan holde fri, og kan tilbyde at passe én eller 2 af mit barns kammerater fra Børnehaven
2) Kan hjælpe 3 medhjælpere med at passe børn fra kl 8-15:30
3) Kan hente mit barn tidligt
4) Mit barn holder fri.
5) Jeg kan ikke hente mit barn tidligt!

Nu fik jeg ikke lige svaret, så måske har du fundet ud af det. Sådan som jeg forstår det, så kan du aflevere dit barn, som du plejer, men der er så nogle forældre dernede til at hjælpe med at holde øje med børnene mellem 8-15.30. Før og efter det tidspunkt er det ikke nødvendigt med så mange voksne, så der har de nok selv mandskab til det. Sådan ville det være her hos os. Det smarteste er da at spørge en af pædagogerne, inden du brænder helt sammen over det.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.