Tegn på fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

pussepige

kristinards skriver:

Heysa.

Er pænt utålmodig, så ska lige høre jer...

Har sån en "huskeseddel" fra jordmoderen, hvor der står 'tegn på at kroppen gør sig klar til fødsel' bla.a. mere udflåd...

Nogen der har prøvet det?

Hvis og når det sker, hvor tæt er man så på?

Kan der stadig gå en uge så, eller ka man godt begynde at gøre sig klar?

-Kristina 40+3

Nu har jeg læst alle indlæg og fandt endelig ikke ud af hvordan det så var hvis man har øget udflåd.. Dette er min 4. graviditet og har først lagt mærke til det den her gang..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Frk. Himmelblå

kristinards skriver:

Der er vel blod i den prop der?

Jeg forstår altså ikk helt det med det murren?

Er jeg den eneste der ik ved hva det betyder?

Og er der nogen der ved om kvalme er normalt her sidst i graviditeten?

Halløj

Der behøver ikke været blod i slimproppen, men det kan der være. Men ofte er den bare klar.

Murren vil jeg beskrive som en art svage/moderate smerter, der føles som ømhed måske mere end direkte smerte.

Kvalme - også i relation til halsbrand - er meget normalt i slutningen af graviditeten. Eller måske man skulle sige, at det OGSÅ er normalt i slutningen af graviditeten. Har dog også hørt, at nogle føler sig lidt sløje (influenza-like) i dagene op til fødslen.

Anmeld

21. september 2010

kristinards

SeptemberBaby skriver:

Halløj

Der behøver ikke været blod i slimproppen, men det kan der være. Men ofte er den bare klar.

Murren vil jeg beskrive som en art svage/moderate smerter, der føles som ømhed måske mere end direkte smerte.

Kvalme - også i relation til halsbrand - er meget normalt i slutningen af graviditeten. Eller måske man skulle sige, at det OGSÅ er normalt i slutningen af graviditeten. Har dog også hørt, at nogle føler sig lidt sløje (influenza-like) i dagene op til fødslen.

Årh der reddede du lige min dag og mit humør  

Har nemlig haft det småskidt den sidste uges tid, og var bange for jeg sku til at ha noget influenza eller noget, ville jeg da ikk syns var særlig smart oveni eller forud for en fødsel.

Men hvis det er fordi det er snart, så er det da hjerteligt velkommen!  

Så tak for den oplysning, så krydser jeg fingre for det er det der foregår     

Anmeld

21. september 2010

3xM

Min slimprop gik flere uger før fødsel og tegnblødning relativ længe før også...

Men kan huske tirsdag hvor jeg havde det rigtig dårligt og måtte blive på sofaen, onsdag var mit temprament oppe i skyerne og jeg var virkelig mere end sur og havde nogle trælse bidende plukveer, tors vågnede jeg op idet jeg troede var tis-men var så vandet der var gået...

blev sat igang 12 timer senere med ve drop fødte på 25 min.

fødte i uge 37+4

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

kristinards skriver:

Heysa.

Er pænt utålmodig, så ska lige høre jer...

Har sån en "huskeseddel" fra jordmoderen, hvor der står 'tegn på at kroppen gør sig klar til fødsel' bla.a. mere udflåd...

Nogen der har prøvet det?

Hvis og når det sker, hvor tæt er man så på?

Kan der stadig gå en uge så, eller ka man godt begynde at gøre sig klar?

-Kristina 40+3

Det er meget forskelligt søde Helt individuelt fra person til person. I min krop var der ingen tegn på, at den gjorde sig klar til fødsel

K.h. Linda

Anmeld

22. september 2010

missie20

Da jeg var i uge 32 begyndte min mave og murre og gør lidt ondt, så ringede jeg til fødeafdelingen. Så ville de så lige se mig også fordi jeg ikke rigtig havde mærket liv i ½ døgns tid. Så trykkede jordmoderen rigtig hårdt på mit underliv, og det gjorde nas, så gik der 2 min. så begyndte jeg og få veer. Så var jeg begyndt og åbne mig 1 cm. men de stoppede den så og jeg blev udskrevet et par dage efter. Så kom jeg i uge 34+5, så gik vandet og jeg havde rigtig sat mig parat til at se sæson start på De danske hollywood fruer. 19.45 gik vandet og min kæreste troede ikke på det, intil mine bukser blev våde hehe. 2 min efter begyndte veerne. Så stressede mig kæreste og jeg med at pakke en taske til mig,tingene fløj rundt i soveværelset. Så ringede jeg til fødeafdelingen. De ville have mig derind. og 9½ time efter kom lille Frederik til verdenen på 2905 og 49 cm.

Anmeld

22. september 2010

kristinards

missie20 skriver:

Da jeg var i uge 32 begyndte min mave og murre og gør lidt ondt, så ringede jeg til fødeafdelingen. Så ville de så lige se mig også fordi jeg ikke rigtig havde mærket liv i ½ døgns tid. Så trykkede jordmoderen rigtig hårdt på mit underliv, og det gjorde nas, så gik der 2 min. så begyndte jeg og få veer. Så var jeg begyndt og åbne mig 1 cm. men de stoppede den så og jeg blev udskrevet et par dage efter. Så kom jeg i uge 34+5, så gik vandet og jeg havde rigtig sat mig parat til at se sæson start på De danske hollywood fruer. 19.45 gik vandet og min kæreste troede ikke på det, intil mine bukser blev våde hehe. 2 min efter begyndte veerne. Så stressede mig kæreste og jeg med at pakke en taske til mig,tingene fløj rundt i soveværelset. Så ringede jeg til fødeafdelingen. De ville have mig derind. og 9½ time efter kom lille Frederik til verdenen på 2905 og 49 cm.

Uhh det var da godt han allerede havde den størrelse så.

Min bebs vejer ca det nu, og jeg er da lige et par uger foran...

Men nøj hvor jeg bare håber hun snart kommeer ud og hilser på.

Syns det er ved at være træls at ha ondt, selvom jeg godt ved jeg nok kommer til at savne at være gravid...

Prøver at nyde de sidste par dage.

Anmeld

22. september 2010

missie20

kristinards skriver:

Uhh det var da godt han allerede havde den størrelse så.

Min bebs vejer ca det nu, og jeg er da lige et par uger foran...

Men nøj hvor jeg bare håber hun snart kommeer ud og hilser på.

Syns det er ved at være træls at ha ondt, selvom jeg godt ved jeg nok kommer til at savne at være gravid...

Prøver at nyde de sidste par dage.

En ting er sikker, at din bebs kommer ud, hi hi  Men jeg syntes også tiden var meget laaang. Nok også fordi vi prøvede 3 år og endelig hang den fast også fik jeg bækkenløsning, så det siger spar 2, og da han så endelig kom ud, fik han kolik, så det har været en ordenlig omgang. Meeen elsker ham overalt på jorden og vil aldrig undvære ham. 

Det bliver hårdt når bebsen kommer ud, så ja nyd du kan slappe af. Forkæl dig selv, for det får du ikke rigtig tid til når du bliver moar, hi hi. Held og lykke med det hele

Anmeld

22. september 2010

kristinards

missie20 skriver:

En ting er sikker, at din bebs kommer ud, hi hi  Men jeg syntes også tiden var meget laaang. Nok også fordi vi prøvede 3 år og endelig hang den fast også fik jeg bækkenløsning, så det siger spar 2, og da han så endelig kom ud, fik han kolik, så det har været en ordenlig omgang. Meeen elsker ham overalt på jorden og vil aldrig undvære ham. 

Det bliver hårdt når bebsen kommer ud, så ja nyd du kan slappe af. Forkæl dig selv, for det får du ikke rigtig tid til når du bliver moar, hi hi. Held og lykke med det hele

Uhh ja, så har i da os haft jeres prøvelser.

Men godt det lykkes da.

Mange tak, vil gøre mit bedste, det er jo kloge ord  

Anmeld

23. september 2010

Frk. Himmelblå

kristinards skriver:

Årh der reddede du lige min dag og mit humør  

Har nemlig haft det småskidt den sidste uges tid, og var bange for jeg sku til at ha noget influenza eller noget, ville jeg da ikk syns var særlig smart oveni eller forud for en fødsel.

Men hvis det er fordi det er snart, så er det da hjerteligt velkommen!  

Så tak for den oplysning, så krydser jeg fingre for det er det der foregår    

Dejligt at høre, du har fået det vendt til noget positivt .

Sender dig noget fortryllet ve-støv, - du ved, den slags som giver de allerbedste fødsler .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.