Tegn på fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

55.619 visninger
27 svar
2 synes godt om
20. september 2010

kristinards

Heysa.

Er pænt utålmodig, så ska lige høre jer...

Har sån en "huskeseddel" fra jordmoderen, hvor der står 'tegn på at kroppen gør sig klar til fødsel' bla.a. mere udflåd...

Nogen der har prøvet det?

Hvis og når det sker, hvor tæt er man så på?

Kan der stadig gå en uge så, eller ka man godt begynde at gøre sig klar?

-Kristina 40+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Kvindemin

Ja jeg følger med. Husker kun at min første fødsel startede med veer og intet andet end lidt murren i lænden  et par timer op til (havde derefter veer i 30 timer).
Men jeg har også ufattelig meget udflåd lige pt.

Anmeld

20. september 2010

kristinards

Chritinap skriver:

Ja jeg følger med. Husker kun at min første fødsel startede med veer og intet andet end lidt murren i lænden  et par timer op til (havde derefter veer i 30 timer).
Men jeg har også ufattelig meget udflåd lige pt.

Kan du forklare mig det der murren?

Vil jo gerne opfatte hvis der kommer lidt tegn på det er ved at være  

Hvor langt er du?

Anmeld

20. september 2010

Mia&Allan

kristinards skriver:

Heysa.

Er pænt utålmodig, så ska lige høre jer...

Har sån en "huskeseddel" fra jordmoderen, hvor der står 'tegn på at kroppen gør sig klar til fødsel' bla.a. mere udflåd...

Nogen der har prøvet det?

Hvis og når det sker, hvor tæt er man så på?

Kan der stadig gå en uge så, eller ka man godt begynde at gøre sig klar?

-Kristina 40+3

Jeg følger lige med her, da jeg selv er begyndt at ha ekstremt meget udflåd og har utrolig ondt i hele underlivet

Mia 37+1

Anmeld

20. september 2010

Frk. Himmelblå

Det med øget udflåd synes jeg kan forekomme under hele graviditeten. Men slimprop-afgang er noget andet. Sådan begyndte min fødsel. Eller dvs. det var det første tegn. Dagen efter kom der så også tegnblødning, og dagen efter igen startede veerne.

Havde også murren i underlivet. Denne "murren" satte sig ikke bare foran men også henover lænden, og den blev som timerne gik til veer...

Lidt ligesom, når man har ondt i ryggen faktisk.

Angående slimproppen, så kan jeg huske, at jeg i slutningen af min graviditet tænke "hvordan kan man vide, om det er slimproppen, og ikke bare meget udflåd??" Var derfor glad for min venindes råd: "Du er IKKE i tvivl, når det er slimproppen, der går!". Og jeg kunne jo efter selv at have oplevet det kun give hende ret! 

Sender ve-støv til alle jer, som går og venter i spænding 

Anmeld

20. september 2010

kristinards

SeptemberBaby skriver:

Det med øget udflåd synes jeg kan forekomme under hele graviditeten. Men slimprop-afgang er noget andet. Sådan begyndte min fødsel. Eller dvs. det var det første tegn. Dagen efter kom der så også tegnblødning, og dagen efter igen startede veerne.

Havde også murren i underlivet. Denne "murren" satte sig ikke bare foran men også henover lænden, og den blev som timerne gik til veer...

Lidt ligesom, når man har ondt i ryggen faktisk.

Angående slimproppen, så kan jeg huske, at jeg i slutningen af min graviditet tænke "hvordan kan man vide, om det er slimproppen, og ikke bare meget udflåd??" Var derfor glad for min venindes råd: "Du er IKKE i tvivl, når det er slimproppen, der går!". Og jeg kunne jo efter selv at have oplevet det kun give hende ret! 

Sender ve-støv til alle jer, som går og venter i spænding 

Der er vel blod i den prop der?

Jeg forstår altså ikk helt det med det murren?

Er jeg den eneste der ik ved hva det betyder?

Og er der nogen der ved om kvalme er normalt her sidst i graviditeten?

Anmeld

20. september 2010

Kvindemin

kristinards skriver:

Kan du forklare mig det der murren?

Vil jo gerne opfatte hvis der kommer lidt tegn på det er ved at være  

Hvor langt er du?

Uge 39.
Fuldstændig ligesom kraftig mens lænd smerter.

Anmeld

20. september 2010

Vingummien

kristinards skriver:

Der er vel blod i den prop der?

Jeg forstår altså ikk helt det med det murren?

Er jeg den eneste der ik ved hva det betyder?

Og er der nogen der ved om kvalme er normalt her sidst i graviditeten?

Murren er svært at forklare. Er sådan at du får lidt ondt/øm i lænden og maven. Tror det er sådan det bedst kan forklare

Anmeld

20. september 2010

Mariekjellerup

Min fødsel startede søndagen hvor jeg fik smerter om i lænden ligesom mens smerter, også om mandagen gik det om til underlivet, og mandag aften brandte det i underlivet, og det kom hver 5 min, det var så veer jeg havde, og jeg var meget i tvivl om det var veer.. Jeg kunne ikke sove hele natten, og om tirsdagen var det stadig bare meget mere kraftigere, og så gik min slimprop og der var jeg ikke i tvivl, den var helt gennemsigtig og der var lidt blod i, jeg kom ind på syghuset kl 15.00 og var 3 cm åben, og min dejlige datter blev født kl. 21.06 tirsdag aften, en super fødsel, og syntes ikke det var hårdt at have veer i tre dage ikke forhold til da min jm tog vandet på mig, så kom der ellers gang i veerne..

Held og lykke, håber snart at bebsen vil komme til verden

Knus marie

Anmeld

20. september 2010

kristinards

Mariekjellerup skriver:

Min fødsel startede søndagen hvor jeg fik smerter om i lænden ligesom mens smerter, også om mandagen gik det om til underlivet, og mandag aften brandte det i underlivet, og det kom hver 5 min, det var så veer jeg havde, og jeg var meget i tvivl om det var veer.. Jeg kunne ikke sove hele natten, og om tirsdagen var det stadig bare meget mere kraftigere, og så gik min slimprop og der var jeg ikke i tvivl, den var helt gennemsigtig og der var lidt blod i, jeg kom ind på syghuset kl 15.00 og var 3 cm åben, og min dejlige datter blev født kl. 21.06 tirsdag aften, en super fødsel, og syntes ikke det var hårdt at have veer i tre dage ikke forhold til da min jm tog vandet på mig, så kom der ellers gang i veerne..

Held og lykke, håber snart at bebsen vil komme til verden

Knus marie

Mange tak det håber jeg godt nok os.

Og tak for jeres forklaringer, det er rart at føle man er lidt med på hva der kommer til at ske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.