Er du en af dem der hvert 3. år får tjekket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

VIPpigen

Yep. Vil tage det i opløbet hvis det er. Fik faktisk brev lige efter vi fandt ud af jeg var gravid, og der stod man ikke kunne få det lavet under graviditet, fik så en "rykker" og kontaktede lægesekretæren fordi jeg ville være sikker på om jeg skulle vente. Kan få den lavet når vi skal til 8 ugers undersøgelse efter fødslen, så den hænger pænt på køøleskabet så jeg absolut ikke glemmer den.

Min morfar døde af lungekræft, min mormor blev helbredt for brystkræft, men døde nogen år senere af leverkræft som spredte sig med lynfart. Og min mor blev for 2 år siden helbredt for tyktarmskræft. Så generelt har vi bare kræft i familien, og jeg vil gerne være sikker på jeg har gjort mit for at formindske risikoen, eller at det er blevet opdaget så hurtigt muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Frk. Himmelblå

Muffi . skriver:

I fuld narkose ??  Det var da voldsomt , jeg blev lokalbedøvet ..

Ja, det var sgu også lidt hårdt, var så dårlig bagefter...

Ved ikke hvorfor, de valgte at gøre det sådan. Har veninde, der fik det foretaget ved lokalbedøvelse hos gyn.

Men der er vist noget med, at der er ret stor forskel på, hvor meget de fjerner og sådan...? 

Anmeld

19. september 2010

Lady Marion <3

SeptemberBaby skriver:

Ja, det var sgu også lidt hårdt, var så dårlig bagefter...

Ved ikke hvorfor, de valgte at gøre det sådan. Har veninde, der fik det foretaget ved lokalbedøvelse hos gyn.

Men der er vist noget med, at der er ret stor forskel på, hvor meget de fjerner og sådan...? 

Man skulle bare mene at et snit er et snit uanset hvor meget de fjerner ,, Puhaa rart er det sgu ikke

Anmeld

19. september 2010

pipsen

Jeg har haft celleforandringer og fået et keglesnit. Efterfølgende er jeg blevet tjekket en gang, hvor der ikke var noget. Siden fik jeg så at vide, at det kun var nødvendigt at blive tjekket hver 3. år fremover. Undrer mig, da jeg kan se, at flere af jer bliver tjekket noget oftere, når I har haft forandringer. Er/var lidt overrasket over ikke at blive holdt lidt øje med - er det normalt, eller ville I vælge en anden læge?

Anmeld

19. september 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Caroline86 skriver:

minimum hvert 2. år! Helst én gang om året! Jeg bliver tjekket hos min gyn og ikke hos praktiserende læge!

Jeg har haft hpv.

Har faktisk tit spekuleret på om man bare kan gå til en gyn. eller om man skal have en henvisning pga. et eller andet?Jeg får det nemlig aldrig gjort,både fordi jeg synes det er vildt ubehageligt at min læge,som jeg snakker med om mange andre ting,skal rode rundt der,men også fordi jeg faktisk synes det gør ubeskrivelig ondt når min læge gør det

Så hvis jeg kunne gå til en gyn. i stedet ville jeg gøre det...kan selvfølgelig bare prøve at ringe

Anmeld

19. september 2010

Mathilde

Ja!

Anmeld

19. september 2010

Plysbjørnen

Natte88 skriver:

har aldrig fået sådan et brev... men regner da med at blive undersøgt i hvertfald hver 3. år.. men tror jeg selv må henvende mig og få tid...

Nej du burde ikke selv skulle henvende dig... Men nogen regioner starter de først ved 23/25 års alderen... Det er forskelligt... Men tror godt du kan ringe til lægen og sige du vil have det gjort...

Anmeld

19. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

JA - selvfølgelig. Jeg fik konstateret celleforandringer i efteråret 2009 og fik lavet et keglesnit. Jeg har gået til kontrol hver 3. mdr igennem det sidste år. Nu skal jeg gå 1 gang om året de næste 10 år.

Jeg forstår ikke de kvinder som ikke vil tage imod tilbuddet om, at bliver undersøgt for celleforandringer - det kan være deres liv det handler om!

Kh. Katja

Anmeld

19. september 2010

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

JA - selvfølgelig. Jeg fik konstateret celleforandringer i efteråret 2009 og fik lavet et keglesnit. Jeg har gået til kontrol hver 3. mdr igennem det sidste år. Nu skal jeg gå 1 gang om året de næste 10 år.

Jeg forstår ikke de kvinder som ikke vil tage imod tilbuddet om, at bliver undersøgt for celleforandringer - det kan være deres liv det handler om!

Kh. Katja

Psst... Kom du i H & M ?

Anmeld

19. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
pipsen skriver:

Jeg har haft celleforandringer og fået et keglesnit. Efterfølgende er jeg blevet tjekket en gang, hvor der ikke var noget. Siden fik jeg så at vide, at det kun var nødvendigt at blive tjekket hver 3. år fremover. Undrer mig, da jeg kan se, at flere af jer bliver tjekket noget oftere, når I har haft forandringer. Er/var lidt overrasket over ikke at blive holdt lidt øje med - er det normalt, eller ville I vælge en anden læge?

Jeg fik lavet keglesnit i oktober 2009 og er blevet tjekket hver 3. mdr det sidste år. Nu skal jeg gå til kontrol 1 gang om året de næste 10 år. Dette foregår hos min gyn.

Jeg synes du skal kontakte din gyn og sige, at du VIL tjekkes min. 1 gang om året.

Kh. Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.