Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

SussieThyssen

Babyklar skriver:

- okey, jeg ville helst have kejsersnit, tanken om fødsels gør mig endnu mere bange, end jeg er i forvejen for alt det ens krop skal igennem :s - er hvis en kylling heh ..

Nu er du jo ikke så langt henne...men må jeg komme med et forslag!?!
Jeg synes du skal se at komme til fødselsforberedelse...det kan fjerne meget af skrækken for at føde selv.
Og så vil du også opdage at når først fødslen nærmer sig, så vil du blive mindre og mindre bange, fordi din krop ved hjælp af hormoner påvirker dig psykisk, sådan at du vil blive forberedt mentalt.
Jeg tror, det er vigtigt at du snakker med både jordemoder og læge om din angst, for jo mere du får snakket om hvad du reelt er bange for, jo bedre kan du få bearbejdet det.
Og hvis der ellers ikke er noget i vejen med dig, så vil selv jeg anbefale at du, om ikke andet forsøger, at føde selv, for det er faktisk en kæmpe oplevelse.
Men naturligvis skal angsten for fødslen ikke ødelægge din graviditet, så få en god seriøs snak med læge og jordemoder.

Du er også mere end velkommen til at skrive privat til mig og spørge om alt mellem himmel og jord vedr. fødsler og graviditet, for der må jo være rigtigt meget du er usikker på, siden du har opbygget sådan en angst. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Skouboe

Begge mine piger er kommet til verden ved kejsersnit.

Den første ved AKS da lægerne efter 16 timers ve-storm vurderede at jeg ikke kunne holde til en fødsel, heller ikke selvom det skulle lykkes os at få styr på veerne, så de blev lange nok til at udvide ordentligt. Jeg fik en epi, men den virkede ikke. Tilsidst kunne jeg dårligt huske mit eget navn og lå bare og græd... 

Ved nummer 2 havde jeg ønsket en vaginal fødsel, men havde nægtet igangsættelse (jeg tror det var de 4 døgns igangsættelse med nummer 1, der var skyld i at det gik så galt). Jeg aftalte med lægerne at vi kunne tale om at de tog vandet, men ellers ville jeg ikke have hjælp. Det forpurrede tøsen så ved at sætte sig godt til rette med bagdelen ned i mit bækken og nægte at blive vendt. De 2 læger der prøvede at vende hende fortalte faktisk at de aldrig havde prøvet at vende et barn der var SÅ lidt samarbejdsvillig..

Og med 2 KS bag mig, får jeg under ingen omstændigheder lov til at føde vaginalt, hvis vi skulle få en hjerneblødning og ville have nummer 3. 

Hvis jeg kunne få det som jeg ønskede det, ville nummer 3 blive født hjemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.