Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

SussieThyssen

Babyklar skriver:

- kan man godt selv vælge et kejsersnit?

Så vidt jeg ved, så kan man godt, men man skal være klar over at både læger og jordemødre vil lægge meget pres på en for at forsøge at føde normalt, men man skal snakke det hele godt igennem med læge og jordemoder først.

Vedr. kejsersnit og gener, så havde jeg en følelsesløs plet foran på maven, fra navlen og ned, men det fortog sig efter nogle måneder
Ellers så blev jeg "syet" sammen med laser, og det gjorde at jeg ikke havde nogen tråde, kun et fint lyserødt ar lige med det samme, hvor jeg så blev sendt i bad og skrubbe det med håndsæbe.
Det var ret fedt, for jeg lå på stue sammen med en pige, som både havde dræn i og meget andet, men jeg var omkringfarende, så snart jeg var vågnet.
At mit maveskind så ikke er særligt kønt efter 3 kæmpestore børn er en hel anden historie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

iris-mor

Vores første er født ved akut kejsersnit. En ret hård omgang, men ingen problemer efterfølgende.

I en del år efterfølgende ville/turde jeg ikke få børn, så vi troede faktisk det var et enebarn vi havde. Men så fandt jeg ud af at jeg kunne føde ved ønsket kejsersnit, tja så gik der 2 måneder og jeg var gravid.

Fødte ved planlagt kejsersnit - skøn fed oplevelse. Allerede da jeg lå på briksen og de skulle til og i gang, tænkte jeg det her gør jeg gerne igen. Eneste problem var at vores datter fik komplikationer efterfølgende, min teori er at det var fordi hun ikke var klar til at komme ud. Vores førstfødte var fødslen jo i gang, og nr 2 var 14 dage før termin. Jeg havde rigtig store smerter i såret ved 2. fødsel, men ikke noget at snakke om længer - slap jo for veer.

Pøj pøj.

ida

Anmeld

22. oktober 2010

Peanut

Hvor stort bliver sådan et ar fra et kejsersnit?

Anmeld

22. oktober 2010

Kamelia

Nej aldrig og havde jeg vidst hvilket helvede jeg skulle igennem 3. gang så havde jeg helt sikkert også valgt kejsersnit dér.

Kamelia 

Anmeld

22. oktober 2010

Kamelia

Peanut skriver:

Hvor stort bliver sådan et ar fra et kejsersnit?

Ja det kommer jo an på lægen....hi hi.....tror den dame der skar i mig havde regnet med et meget stort barn, for jøsses det er langt det ar. Men det bliver hele tiden pænere og nu efter 4 1/2 år og et barn mere så bliver selv pølsen over arret pænere og mindre.....juuuhuuuu  

Kamelia

Anmeld

22. oktober 2010

VictorsMoar

Min fødsel endte ud i AKS, men det havde jeg det helt fint med. Vandet gik 19.30 og han blev født næste dag kl 13.

Fik blokade, og det var bare helt fantastisk -havde super meget overskud hele natten og ingen smerter.

Selvfølgelig var jeg øm en lille uges tid efter, men var kun på smertestillende 4 dage efter, og herefter var det ikke nødvendigt. Mit ar heler fint, og tror det er ca. 10 cm.

Jeg synes jeg har haft en fantastisk fødsel og frygter ikke at skulle igennem det igen.

Anmeld

22. oktober 2010

saxa

Begge mine fødsler endte i AKS - så kan ikke fortryde, men er nu godt tilfreds med begge..  Dog havde jeg svært ved at acceptere det første gang, men det kom med tiden.. Her anden gang accepterede jeg det med det samme og vidste det kunne ende sådan.. Var også meget mere mobil efter kejsersnittet denne gang.. Og havde ikke så mange smerter mm. Og jeg kom hjem efter et døgn Måske fordi man vidste hvad det indebar. 

Dog havde jeg sindssygt mange efterveer Men arret er pænt og har ikke været generet af det nogle af gangene..

Anmeld

22. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

mth1987 skriver:

Hej
nu er det ikke så relevant lige nu men ville alligevel gerne høre jer der har fået kejsersnit. Har i fortrudt?
Jeg har efter tre mdr stadig fødsel gener. Det har været en ret hård omgang og gider snart ikk mere. Så næste gang overvejer stærkt at få kejsersnit. Kun hvis man ikk kommer i fuld narkose altså.
Så jeg ville bare høre jeres mening om det

her kunne han ikke komme ud pga han lå i tværleje, så havde intet valg...

Anmeld

23. oktober 2010

dollygirl

er det hårdt at få maven flad igen efter kejsersnit eller efter alm. fødsel ?

Anmeld

23. oktober 2010

Moar2011

SussieThyssen skriver:

Så vidt jeg ved, så kan man godt, men man skal være klar over at både læger og jordemødre vil lægge meget pres på en for at forsøge at føde normalt, men man skal snakke det hele godt igennem med læge og jordemoder først.

Vedr. kejsersnit og gener, så havde jeg en følelsesløs plet foran på maven, fra navlen og ned, men det fortog sig efter nogle måneder
Ellers så blev jeg "syet" sammen med laser, og det gjorde at jeg ikke havde nogen tråde, kun et fint lyserødt ar lige med det samme, hvor jeg så blev sendt i bad og skrubbe det med håndsæbe.
Det var ret fedt, for jeg lå på stue sammen med en pige, som både havde dræn i og meget andet, men jeg var omkringfarende, så snart jeg var vågnet.
At mit maveskind så ikke er særligt kønt efter 3 kæmpestore børn er en hel anden historie

- okey, jeg ville helst have kejsersnit, tanken om fødsels gør mig endnu mere bange, end jeg er i forvejen for alt det ens krop skal igennem :s - er hvis en kylling heh ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.