Fødsel i vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Meilby

lauras*mor* skriver:

Jeg ønskede også rigtig meget at føde i vand. jeg skulle sættes igang pga en sygdom jeg har (blev jeg 5 dage før tid).. jeg fik af vide da jeg stod med veer osv at jeg ikke måttte når jeg var bevet sat igang..!!! spørg lige om hormonella her blev sur.. hehe.. så jeg fik lov til at komme i badekaret da fødekaret var optaget desværre.. det var ganske fantastisk... desværre måtte jeg  melde "fra" da jeg havde lagt der nogle timer.. jeg var 7-8 cm åben og bad så om en epi.. så op af vandet med mig.. men jeg vil forsøge næste gang at blive i vandet.. hehe..

jeg fik intet af vide om BMI og for at være helt ærligt så kan jeg slet ikke se hvilket argument de vil bruge da man jo ligesom er vægtløs i vand.. det skulle da kun være hvis man er så stor man ikke kan være i karet.. men altså det er sq ret stort.. kan måske forstå det hvis ens BMI er i nærheden eller over 35, da man i den størrelse (sorry hvis jeg træder nogen over tæerne) måske ikke så nemt at klatre op og ned i karet.. og vel også noget med at når BMI'en er så høj så er ens eget hjerte noget mere under pres og man vil måske ikke kunne nå hurtigt nok op hvis der skulle gå noget helt helt galt..

Jeg er ret sikker på at du får lov, hvis du ellers har haft en problemfri graviditet... husk at få din jm til at skrive det ned i din journal eller lign, da det jo ikke er sikkert det er  hende der er på sygehuset når dagen kommer..

krydser fingre for dig.. og håber jeg selv får lov næste gang..

En skam du ikke nåede at blive i karet, men håber du havde en god fødsel alligevel Håber sådan jeg får lov - har døjet med smerter i lænd og bækken, så ved ikke om det måske også kan have en betydning Min jordmoder kunne ikke rigtig fortælle mig om jeg kunne føde i vand, og vidste faktisk utroligt nok ikke ret meget om det, hvilket undrede mig lidt Hun sagde bare bare noget med ens bmi, fordi man selv skulle kunne komme op af karet, hvis noget går galt, men så kraftig synes jeg nu heller ikke jeg er Jeg vil ihvertfald spørge når vi skal fødselsforberedelse på mandag - og så må jeg bare krydse fingre for at både bmi, samt de andre små skavanker ingen betydning har

Håber du får muligheden for at blive i vandet næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

lauras*mor*

Meilby skriver:

En skam du ikke nåede at blive i karet, men håber du havde en god fødsel alligevel Håber sådan jeg får lov - har døjet med smerter i lænd og bækken, så ved ikke om det måske også kan have en betydning Min jordmoder kunne ikke rigtig fortælle mig om jeg kunne føde i vand, og vidste faktisk utroligt nok ikke ret meget om det, hvilket undrede mig lidt Hun sagde bare bare noget med ens bmi, fordi man selv skulle kunne komme op af karet, hvis noget går galt, men så kraftig synes jeg nu heller ikke jeg er Jeg vil ihvertfald spørge når vi skal fødselsforberedelse på mandag - og så må jeg bare krydse fingre for at både bmi, samt de andre små skavanker ingen betydning har

Håber du får muligheden for at blive i vandet næste gang

At du har smerter de steder er vist det man betegner som ganske normal.. når de siger en graviditet med problemer mener de fx: bækkenløsning, svangerskabsforgiftning, for højt blodtryk, dykkende hjertelyd ved barnet osv.. noget af de mere alvorlige ting.. jeg tror sq ikke der er mange gravide der kaan sige at de aldrig havde ondt i enten lænd, ryg, ben eller underlivet..

du må endelig smide en opdatering på mandag når du ved om du kan/må.. :-)

Jeg havde en helt fantastisk fødsel synes jeg.. du kan evt læse om den i min barnets bog herinde. :-)

Anmeld

17. september 2010

Meilby

lauras*mor* skriver:

At du har smerter de steder er vist det man betegner som ganske normal.. når de siger en graviditet med problemer mener de fx: bækkenløsning, svangerskabsforgiftning, for højt blodtryk, dykkende hjertelyd ved barnet osv.. noget af de mere alvorlige ting.. jeg tror sq ikke der er mange gravide der kaan sige at de aldrig havde ondt i enten lænd, ryg, ben eller underlivet..

Jeg havde en helt fantastisk fødsel synes jeg.. du kan evt læse om den i min barnets bog herinde. :-)

Håbe ikke det har nogen betydning så Min læge mente det begyndte at ligne bækkenløsning, da jeg blev sygemeldt pga. det, men har aldrig fået "konstateret" bækkenløsning Jeg må bare fingre og håbe på det bedste Dejligt at høre, at du havde en fantstisk fødsel, vil da lige gå ind og læse om den - altid rart at læse andres oplevelser når man selv står overfor så stor oplevelse  

Skal nok lige melde tilbage, når jeg ved mere

Anmeld

22. september 2010

Meilby

lauras*mor* skriver:

Så har jeg været til fødselsforberedelse - og fik en snak med jordmoderen Hun mente ikke, at det ville være noget problem for mig at føde i vand hvis ellers min graviditet har forløbet uden problemer, da hun siger at man skal have et meget højt bmi for at det vil være et problem

Nu krydser jeg bare fingre for at min sygemelding pga. smerter i lænd og bækken ikke får nogen betydning

Anmeld

22. september 2010

karina pigen

hej hej.

jeg har også planer om at skulle føde i vand.. og jeg har en BMI på 27... og jeghar ik fået af vide at det skulle ha noget med noget at gøre..

men jeg har fået af vide hvis der sker noget under fødslen eller nogen der gør man skal kunne holde bedre øje end man kan gennem vand, at så villejeg ik få få eller at man bliver bedt om at stå ud af vandet...

jeg har valgt denne måde da jeg har hørt at det er en god overgang fra mave til den virkelighed verden for en lille.. og da vand i det hele taget er meget beroligende for mig synes jeg det er et forsøg værd og ja håber for det er en oplevelse i sig selv

Anmeld

22. september 2010

lauras*mor*

Meilby skriver:

Så har jeg været til fødselsforberedelse - og fik en snak med jordmoderen Hun mente ikke, at det ville være noget problem for mig at føde i vand hvis ellers min graviditet har forløbet uden problemer, da hun siger at man skal have et meget højt bmi for at det vil være et problem

Nu krydser jeg bare fingre for at min sygemelding pga. smerter i lænd og bækken ikke får nogen betydning

det var da nogle dejlige nyheder.. skønt!!!

held og lykke med fødslen i hvertfald og glæder mig til at høre din fb når den er skrevet.. :-)

hvis det er så bare argumenter rigtig godt når den tid kommer at du skal i vandet.. sig at det ønsker du rigtig meget og evt prøv derhjemme eller et andet sted med badekar og se om dine smerte er mindre for er de  det, så siger du selvføflgelig det til dem.. altså at du gerne vil føde i vand da du har mindre ondt der end når du ligger på en seng eller lign.. :-)

Anmeld

22. september 2010

marhemor

Meilby skriver:

Hvor dejligt for dig

Krydser fingre for at det bliver en nem og hurtig fødsel  - i vandet!!

Anmeld

22. september 2010

Meilby

lauras*mor* skriver:

det var da nogle dejlige nyheder.. skønt!!!

held og lykke med fødslen i hvertfald og glæder mig til at høre din fb når den er skrevet.. :-)

hvis det er så bare argumenter rigtig godt når den tid kommer at du skal i vandet.. sig at det ønsker du rigtig meget og evt prøv derhjemme eller et andet sted med badekar og se om dine smerte er mindre for er de  det, så siger du selvføflgelig det til dem.. altså at du gerne vil føde i vand da du har mindre ondt der end når du ligger på en seng eller lign.. :-)

God ide Må have alle argumenterne iorden

Anmeld

22. september 2010

Meilby

marhemor skriver:

Hvor dejligt for dig

Krydser fingre for at det bliver en nem og hurtig fødsel  - i vandet!!

Mange tak skal du have - GLÆDER mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.