Fødsel i vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

Tina2

Jeg tror ikke ens BMI har det helt store at sige medmindre det er MEGET højt måske.....

Jeg har selv født i vand 2 ud af 3 gange og det er det ENESTE rigtige for mig.... Sidst fødte jeg i kar på sygehuset og denne gang (for 9 dage siden) fødte jeg hjemme i oppusteligt fødekar, helt fantastisk:-)))

Jeg kan kun anbefale fødsel i vand, har skrevet en fødselsberetning som ligger under fødselsberetninger under navnet "min fantastiske hjemmefødsel", hvis du har lyst til at læse:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Mor til L&S

Hej...

Tror forhindringerne kan være:

Alt for højt BMI

Problematisk graviditet

For tidlig/sen fødsel

Forhøjet blodtryk

Jeg fødte selv i vand, men havde forhøjet blodtryk, så havde egentlig fået besked på at jeg nok ikke måtte, men fødslen gik så stærkt og lillepigen´s hjertelyd var så fin, så jeg fik lov...

Kan kun anbefale vandfødsel

Anmeld

17. september 2010

Meilby

Tusind tak for svar allesammen Jeg kan også kun finde de kriterier i nævner på nettet, intet om bmi, men må høre når vi skal til fødselsforberedelse på mandag Håber sårn at jeg får lov

Anmeld

17. september 2010

Maddox

Jeg fødte i vand første gang (7 år siden) Og det var bare den BEDSTE oplevelse!

Havde egentlig fået at vide, at jeg ikke måtte, da jeg havde fået blodfortyndende igennem graviditeten (har kromosom fejlen Faktor V Leiden). Men da jeg ankom på FG, klar til fødsel, sagde JM at fødestuen med fødekar var ledig, så om ikke jeg kunne tænke mig at føde i vand... JO!!! Det havde jo hele tiden været mit ønske. Og det var virkelig en fantastisk oplevelse!

Her anden gang, var det også mit ønske at føde i vand, men da jeg sidst i graviditeten fik/ og var i behandling for leverbetinget graviditetskløe, fik jeg klart NEJ!!  Da leverbetinget graviditetskløe kan stresse barnet voldsomt især under den sidste del af graviditeten, skulle jeg sættes igang 3 uger før termin og fødslen skulle nøje kontrolleres, med CTG osv. Det nåede de dog slet ikke, da fødslen gik så hurtigt. Nåede ikke engnag at få målt temperatur eller få lavement

Men nu hvor jeg har prøvet begge dele, hælder jeg kun ENDNU mere til vandfødsel

Anmeld

17. september 2010

Meilby

Solajma skriver:

Jeg fødte i vand første gang (7 år siden) Og det var bare den BEDSTE oplevelse!

Havde egentlig fået at vide, at jeg ikke måtte, da jeg havde fået blodfortyndende igennem graviditeten (har kromosom fejlen Faktor V Leiden). Men da jeg ankom på FG, klar til fødsel, sagde JM at fødestuen med fødekar var ledig, så om ikke jeg kunne tænke mig at føde i vand... JO!!! Det havde jo hele tiden været mit ønske. Og det var virkelig en fantastisk oplevelse!

Her anden gang, var det også mit ønske at føde i vand, men da jeg sidst i graviditeten fik/ og var i behandling for leverbetinget graviditetskløe, fik jeg klart NEJ!!  Da leverbetinget graviditetskløe kan stresse barnet voldsomt især under den sidste del af graviditeten, skulle jeg sættes igang 3 uger før termin og fødslen skulle nøje kontrolleres, med CTG osv. Det nåede de dog slet ikke, da fødslen gik så hurtigt. Nåede ikke engnag at få målt temperatur eller få lavement

Men nu hvor jeg har prøvet begge dele, hælder jeg kun ENDNU mere til vandfødsel

Det lyder også til at have været en fantastisk oplevelse - og sådan synes jeg alle beskriver det Hvor ærgeligt med nr. 2 fødsel, men nu har du ihvertfald oplevet det

Knus Pernille, som håber hun får mulighed for samme oplevelse

Anmeld

17. september 2010

Halbschön

Meilby skriver:

Det lyder også til at have været en fantastisk oplevelse - og sådan synes jeg alle beskriver det Hvor ærgeligt med nr. 2 fødsel, men nu har du ihvertfald oplevet det

Knus Pernille, som håber hun får mulighed for samme oplevelse

Hejsa ;o)

Jeg ville gerne selv ha født i vand, men da jeg blev sat igang og bl.a. havde vedrop, så skulle ejg ha kørt ctg kurve under hele fødslen, og så var det ikke en mulighed at komme i vand.. Heller ikke som smertestillende... Da jeg så også fødte 42+1, havde jeg nok alligevel ikke fået lov..

Da jeg var til fødselsforberedelse nævnte de ikke noget omkring BMI(har selv forhøjet).. Men de sagde at man skulle ku komme op af karret med det samme som barnet var født, uden hjælp.. Dette fordi at moderkagen ikke må fødes i vandet, fordi de ikke kan se hvor stor blødning der er så...

Men held og lykke det hele, håber det hele flasker sig ;o)

Anmeld

17. september 2010

Meilby

Renée88 skriver:

Hejsa ;o)

Jeg ville gerne selv ha født i vand, men da jeg blev sat igang og bl.a. havde vedrop, så skulle ejg ha kørt ctg kurve under hele fødslen, og så var det ikke en mulighed at komme i vand.. Heller ikke som smertestillende... Da jeg så også fødte 42+1, havde jeg nok alligevel ikke fået lov..

Da jeg var til fødselsforberedelse nævnte de ikke noget omkring BMI(har selv forhøjet).. Men de sagde at man skulle ku komme op af karret med det samme som barnet var født, uden hjælp.. Dette fordi at moderkagen ikke må fødes i vandet, fordi de ikke kan se hvor stor blødning der er så...

Men held og lykke det hele, håber det hele flasker sig ;o)

Tusind tak - og er ked af at høre du ikke selv fik det oplevet

Jeg håber ikke bmi'et har nogen betydning, så kryds endelig fingre for mig

Anmeld

17. september 2010

Halbschön

Meilby skriver:

Tusind tak - og er ked af at høre du ikke selv fik det oplevet

Jeg håber ikke bmi'et har nogen betydning, så kryds endelig fingre for mig

Det skal jeg gøre ;o)

Jeg havde en FANTASTISK fødsel alligevel!!

Anmeld

17. september 2010

Meilby

Renée88 skriver:

Det skal jeg gøre ;o)

Jeg havde en FANTASTISK fødsel alligevel!!

Hvor skønt for dig! <3

Vil ihvertfald også have en positiv indstilling til det lige meget hvad! Glææææder mig bare til det hele nu

Anmeld

17. september 2010

lauras*mor*

Jeg ønskede også rigtig meget at føde i vand. jeg skulle sættes igang pga en sygdom jeg har (blev jeg 5 dage før tid).. jeg fik af vide da jeg stod med veer osv at jeg ikke måttte når jeg var bevet sat igang..!!! spørg lige om hormonella her blev sur.. hehe.. så jeg fik lov til at komme i badekaret da fødekaret var optaget desværre.. det var ganske fantastisk... desværre måtte jeg  melde "fra" da jeg havde lagt der nogle timer.. jeg var 7-8 cm åben og bad så om en epi.. så op af vandet med mig.. men jeg vil forsøge næste gang at blive i vandet.. hehe..

jeg fik intet af vide om BMI og for at være helt ærligt så kan jeg slet ikke se hvilket argument de vil bruge da man jo ligesom er vægtløs i vand.. det skulle da kun være hvis man er så stor man ikke kan være i karet.. men altså det er sq ret stort.. kan måske forstå det hvis ens BMI er i nærheden eller over 35, da man i den størrelse (sorry hvis jeg træder nogen over tæerne) måske ikke så nemt at klatre op og ned i karet.. og vel også noget med at når BMI'en er så høj så er ens eget hjerte noget mere under pres og man vil måske ikke kunne nå hurtigt nok op hvis der skulle gå noget helt helt galt..

Jeg er ret sikker på at du får lov, hvis du ellers har haft en problemfri graviditet... husk at få din jm til at skrive det ned i din journal eller lign, da det jo ikke er sikkert det er  hende der er på sygehuset når dagen kommer..

krydser fingre for dig.. og håber jeg selv får lov næste gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.