Fødsel i vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
28 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Meilby

Hej skønne tøser!

Jeg vil høre om der er nogen der vil fortælle lidt om fødsel i vand, både hvad kravene er for at måtte føde i vand, samt erfaringer

Jeg har spurgt til det hos jordemoderen, som sagde at det var noget vi skulle snakke om når vi skulle til fødselsforberedelse på sygehuset (skal vi i næste uge), fordi hun ikke var helt sikker på kravene..

Hun mener, at det også har noget med ens bmi at gøre, om man må føde i vand, og da mit bmi er lige overkanten, var hun ikke sikker på om det var en mulighed - nogen der ved noget om dette?

Mange knus Pernille 36 +3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

lulleh

Heeej

da jeg skulle føde , vil jeg rigtig gerne føde i vand. men pga mit høje blodtryk måtte jeg ikke.

Anmeld

16. september 2010

Meilby

Ej hvor ærgeligt Tror nok mit blodtryk er normalt - har bare hørt det ang. ens bmi :/ Men kan ikke finde noget på nettet, som siger at der er regler omking det med bmi..

Anmeld

16. september 2010

lucas<3

Meilby skriver:

Hej skønne tøser!

Jeg vil høre om der er nogen der vil fortælle lidt om fødsel i vand, både hvad kravene er for at måtte føde i vand, samt erfaringer

Jeg har spurgt til det hos jordemoderen, som sagde at det var noget vi skulle snakke om når vi skulle til fødselsforberedelse på sygehuset (skal vi i næste uge), fordi hun ikke var helt sikker på kravene..

Hun mener, at det også har noget med ens bmi at gøre, om man må føde i vand, og da mit bmi er lige overkanten, var hun ikke sikker på om det var en mulighed - nogen der ved noget om dette?

Mange knus Pernille 36 +3

heej...

jeg havde os planer om at jeg skulle føde. men jeg skulle sættes i gang fordi jeg var i uge 42 , og da de springer mit fostervand er det helt grønt så de skal holde øje med bettemand så  kom ikke i vand som jeg gerne ville.. øv øv.

Anmeld

16. september 2010

Meilby

Øv hvor ærgeligt Håber sådan jeg kan få lov til at føde i vand

Anmeld

16. september 2010

lucas<3

Meilby skriver:

Øv hvor ærgeligt Håber sådan jeg kan få lov til at føde i vand

ja meget ...

men så krydser finger for der sker..

Anmeld

16. september 2010

Meilby

Tak

Anmeld

16. september 2010

nvm

jeg fødte i vand... ikke fordi jeg ville, men jordemoren sagde jeg lige så godt ku blive i badekaret..

kan ikke huske alt præcis da det er 4 år siden nu

Anmeld

16. september 2010

Trolde_mor

Skal selv føde i vand..

Ved det har noget med BMI at gøre - nu ved jeg ikke hvor høj din er, min er 26 komma et eller andet, og kan sagtens.

Ligeledes kan svær bækkenløsning også gøre man ikke må, da det er et krav man selv kan komme i og op af karret.

Håber du får muligheden - skulle være fantastisk

Anmeld

16. september 2010

marhemor

Altså da vi var til rundvisning på føde-/barselsgangen for et par uger siden var kriterierne for at kunne føde i vand, at man havde haft en problemfri graviditet, at fostervandet var klart og at det var indenfor de 'normale' fødeuger (37-42). Desuden nævnte de at blodtrykket skulle være normalt. Men de nævnte ingenting om at BMI'et havde nogen indflydelse...

Håber ikke at det får en indflydelse på om man må føde i vand, for det håber jeg at jeg må, og har et alt for højt BMI

Pøj pøj med det hele, og opdatér gerne hvis du får andet at vide

marhemor 35+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.