forældre myndigheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

N&J

Leneur skriver:

Så det er desværre den slagne vej med en retssag hvis han modsætter sig mine krav?

der går rigtig lang tid før det kommer til en retssag.. de vil gerne forsøge alle muligheder først..igen I har begge rettigheder.. desværre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

Valle81

Leneur skriver:

Så det er desværre den slagne vej med en retssag hvis han modsætter sig mine krav?

Ja det vil jeg desværre mene........

Der er noget med at så længe barnet er meget lille, mener indtil et års tid, så harhan i start kun krav på at se barnet hjemme hos dig. Senere ret til at være alene med barnet, men kun et par timer af gangen og efter 1 år bliver det vist udvidet til en dag, og så en weekend.

Jeg vil selvom du ikke synes han er den 100% optimale far, at snakke godt med ham, og uden at nedgøre ham(så sætter han sig nok på tværs). At i gennem god snak kan blive enige om samvær der passer jer, så i ikke skal indblande samværet.

Min kæreste og hans eks ( de har sammen en søn på snart 4 år) har lige været igennem møllen fordi de ikke kunne blive helt enige om hvordan tingene skulle være fremad. Og jeg kan love dig, det er bestemt ikke sjovt.

Så mit råd er, samarbejd med ham alt det du kan, være god af dig og husk på at noget godt ,å han indeholde, siden at du har valgt at være sammen med ham:0)

Mener det virkelig kærligt, og især for dit barns skyld.

Anmeld

7. oktober 2009

N&J

Valle81 skriver:

Ja det vil jeg desværre mene........

Der er noget med at så længe barnet er meget lille, mener indtil et års tid, så harhan i start kun krav på at se barnet hjemme hos dig. Senere ret til at være alene med barnet, men kun et par timer af gangen og efter 1 år bliver det vist udvidet til en dag, og så en weekend.

Jeg vil selvom du ikke synes han er den 100% optimale far, at snakke godt med ham, og uden at nedgøre ham(så sætter han sig nok på tværs). At i gennem god snak kan blive enige om samvær der passer jer, så i ikke skal indblande samværet.

Min kæreste og hans eks ( de har sammen en søn på snart 4 år) har lige været igennem møllen fordi de ikke kunne blive helt enige om hvordan tingene skulle være fremad. Og jeg kan love dig, det er bestemt ikke sjovt.

Så mit råd er, samarbejd med ham alt det du kan, være god af dig og husk på at noget godt ,å han indeholde, siden at du har valgt at være sammen med ham:0)

Mener det virkelig kærligt, og især for dit barns skyld.

Det er desværre ikke helt rigtigt det med at når de er under et år så er det kun hjemme ved moderen..  men er helt enig med dig i at man skal forsøge så vidt muligt at få det til at fungere, medmindre at man rent faktisk tror at faderen ville kunne bevidst eller ubevidst skade sit barn eller hæmme dennes udvikling...

Anmeld

7. oktober 2009

Mor.sander

Valle81 skriver:

Jeg vil sige at det du har skrevet under på er helt gyldigt, for i det øjeblik du har født, bliver du jo myndig.

Jeg vil så lige sige at det er man ikke... Man bliver ikke myndig bare fordi man har født! Da jeg fødte min datter var jeg kun 17 år og 10 mdr.  altså ikke myndig.. Det var kun hendes far der kunne underskrive div. offenlige papier, da han var 21 år og ikke under 18 år som jeg, så er man først myndig når man er 18 år uanset om man er mor eller ej,

Anmeld

7. oktober 2009

Mor.sander

Der skal utrolig meget til før at du kan forhindre din x i at have samvær med jeres barn... Så hvis jeg var dig ville jeg ikke sætte næsen om efter det.

Statsforvaltningen har det desværre med se mere på faderens ret til end barnet tarv .

Anmeld

7. oktober 2009

Leneur

Nu er det så sådan at jeg er bange for manden og det han evt ville kunne finde på, hvis han vidste hvor vi bor henne, ergo er han ikke velkommen i mit hjem til at se hende. På de snart 6 uger hun har været her, har han kun sendt en mail hvor han ønsker tillykke, anden interesse har han ikke vist hende.
Nu ved jeg så han er eftersøgt ved politiet, da jeg selv har anmeldt ham men lige pt kan de ikke finde ham. Nå jeg må logge af for nu. Prinsessen kræver min opmærksomhed.

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Mor.sander skriver:

Jeg vil så lige sige at det er man ikke... Man bliver ikke myndig bare fordi man har født! Da jeg fødte min datter var jeg kun 17 år og 10 mdr.  altså ikke myndig.. Det var kun hendes far der kunne underskrive div. offenlige papier, da han var 21 år og ikke under 18 år som jeg, så er man først myndig når man er 18 år uanset om man er mor eller ej,

Hmm, Jeg vil mene at det bliver man.

Man bliver myndig og berettiget til at modtage understøttelse.

Man skal jo også være myndig for at træffe beslutning på dit barns vegne. Men hvis man er sammen med faderen og han er myndig, så kan det jo godt være at det er en helt anden sag.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.