forældre myndigheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2008

qp

Hvis i ikke har underskrevet en fælles omsorgs og ansvarserklæring og/eller i ikke har boet sammen indenfor de sidste 10 mdr/har været gift, så falder myndigheden automatisk til dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2008

monstar99

Du for den fulde myndigheden over dit barn.

Min mand og jeg har da jeg blev gravid udfyldt fælles omsorgs og ansvarserklæring. Da vi jo officelt er fraskillt.
Så nu skal vi bare vente på vores søn bliver født og ned og aflevere papirne med hans cpr nr. og navn på kirkekontoret.

Anmeld

3. august 2009

sarathell

Er der nogen der kan hjælpe mig med det her..

Jeg er 19 og har en datter på 4år , og er stadig sammen med faren nu , men for ca 2 år siden , gav jeg ham forældremyndigheden , fordi jeg ikke følte at jeg kunne give min datter det hun havde brug for , og nu sidder jeg så og tænker på om det overhoved er gyldigt det jeg skrev under på , for jeg var omkring16 år der.
Skal begge ens forældre så ikke skrive under på at man er myndig eller noget?
Knus

Anmeld

8. august 2009

Leneur

sarathell skriver:

Jeg er 19 og har en datter på 4år , og er stadig sammen med faren nu , men for ca 2 år siden , gav jeg ham forældremyndigheden , fordi jeg ikke følte at jeg kunne give min datter det hun havde brug for , og nu sidder jeg så og tænker på om det overhoved er gyldigt det jeg skrev under på , for jeg var omkring16 år der.
Knus

Jeg synes da helt klart at i skal få ændret tilbage til fælles forældremyndighed, for man ved jo aldrig hvad fremtiden bringer. Nu er i jo stadig sammen og alt er godt men hvad hvis den dag kommer at jeres forhold slutter? så er det ham som har forældremyndigheden og du har ikke så meget at skulle have sagt i den forbindelse mht skolevalg, forældremøder osv. osv. 

Anmeld

6. oktober 2009

stefaniewa

lille_line skriver:

slet ingen der gider hjælpe mig lidt??

Har du fået svar på dine spørgsmål? Jeg synes det er lidt svært at finde hoved og hale i de svar du har fået.

Jeg vil gerne hjælpe dig.

Har du og faren boet sammmen?

Det er en almindelig misforståelse at forældremyndighed og samkvemsret hænger sammen, sådan er det ikke! At du har forældremyndigheden betyder med andre ord ikke, at han ikke har ret til samkvem med jeres barn. Hvis faren gerne vil se barnet, og i ikke selv kan finde ud af, at blive enige om, hvordan og hvorledes samkvemmet skal foregå kan man få statsforvaltningen til at afgøre det. Her ser man selvfølgelig barnets forhold til faren, barnets alder mv.

Dog er det ikke nogen dum idé at få forældremyndigheden, da det giver mindre at skændes om i fremtiden. Forældremyndigheden giver dig fx ret til at bestemme hvad barnet skal hedde, hvor det skal bo, religion og lign.

Spørg endelig, jeg er selv alene med min datter, og satte mig meget grundigt ind i tingene (er en anelse control-freak)

Anmeld

7. oktober 2009

Leneur

stefaniewa skriver:

Har du fået svar på dine spørgsmål? Jeg synes det er lidt svært at finde hoved og hale i de svar du har fået.

Jeg vil gerne hjælpe dig.

Har du og faren boet sammmen?

Det er en almindelig misforståelse at forældremyndighed og samkvemsret hænger sammen, sådan er det ikke! At du har forældremyndigheden betyder med andre ord ikke, at han ikke har ret til samkvem med jeres barn. Hvis faren gerne vil se barnet, og i ikke selv kan finde ud af, at blive enige om, hvordan og hvorledes samkvemmet skal foregå kan man få statsforvaltningen til at afgøre det. Her ser man selvfølgelig barnets forhold til faren, barnets alder mv.

Dog er det ikke nogen dum idé at få forældremyndigheden, da det giver mindre at skændes om i fremtiden. Forældremyndigheden giver dig fx ret til at bestemme hvad barnet skal hedde, hvor det skal bo, religion og lign.

Spørg endelig, jeg er selv alene med min datter, og satte mig meget grundigt ind i tingene (er en anelse control-freak)

Hvad så hvis jeg vil have den fulde forældremyndighed og ikke vil have at faren har samkvem? for pga hans løgne, hans personlighed og hans kriminelle løbebane mener jeg ikke det er mit barn's tarv at kende sit fædrende ophav.
Jeg skal nemlig til at udfylde papirerne om faderskabet og har i sinde at sende en skrivelse med.

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

sarathell skriver:

Knus

Jeg vil sige at det du har skrevet under på er helt gyldigt, for i det øjeblik du har født, bliver du jo myndig.

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Leneur skriver:

Hvad så hvis jeg vil have den fulde forældremyndighed og ikke vil have at faren har samkvem? for pga hans løgne, hans personlighed og hans kriminelle løbebane mener jeg ikke det er mit barn's tarv at kende sit fædrende ophav.
Jeg skal nemlig til at udfylde papirerne om faderskabet og har i sinde at sende en skrivelse med.

Hmm, den bliver svær.

Selvom du har fuld forældremyndighed, så har han stadig ret til samvær.

Der skal virkelig være gode beviser for at samvær med hans fader kan skade ham, for at han bliver frakendt samvær.

Hvis faderen øsnker samvær og i ikke kan blive enige, tjah så går det gennem statsamtet, som fastsætter præcis hvor hvornår og hvor meget han må se ham osv.

Anmeld

7. oktober 2009

Leneur

Valle81 skriver:

Hmm, den bliver svær.

Selvom du har fuld forældremyndighed, så har han stadig ret til samvær.

Der skal virkelig være gode beviser for at samvær med hans fader kan skade ham, for at han bliver frakendt samvær.

Hvis faderen øsnker samvær og i ikke kan blive enige, tjah så går det gennem statsamtet, som fastsætter præcis hvor hvornår og hvor meget han må se ham osv.

Så det er desværre den slagne vej med en retssag hvis han modsætter sig mine krav?

Anmeld

7. oktober 2009

N&J

Leneur skriver:

Altså så gælder det stadig om I har boet sammen indenfor de sidste 10 mdr., for så (hvis han anerkender faderskabet) har I begge forældrermyndigheden, og så skal du stadig rette henvendelse til statsforvaltningen fordi du ønsker fuld forældremyndighed.

Har I derimod ikke boet sammen, så får du automatisk den, men han kan til enhver tid søge om samkvem ved statforvaltningen, og så skal I begge op og argumentere, men det skal vist være nogle ret overbevisende beviser før de overhovedet ikke vil lade ham se jeres barn. Istedet kan de fastsætte supervisere besøg hvor der er en fra, tror nok det er statsforvaltningen/kommunen der skal være til stede og observere, hvis de er af den mening af han ikke er i stand til at varetage jeres barn. Det mest sandsynlige er nok at de stiller nogle krav til jer begge: eks. at du skal ringe eller skrive et brev/mail om hvordan jeres barn har det/udvikler sig eller lign. og han skal så måske bevise at han har tage imod rådgivning, ikke har indtaget stoffer eller hvad det nu må være.

Men uanset hvad så er det statsforvaltningen, så ville jeg kontakte dem og så forhøre om hvordan du forholder dig også netop til de "beviser" på at han ikke bør have noget med jeres barn af gøre. Men du skal nok igennem nogle møder og nogle forsøg før det kan lykkes, da de i dag tager ligeså meget hensyn til faderens rettigheder som dine...

Knuz fra Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.