forældre myndigheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.321 visninger
26 svar
0 synes godt om
22. juli 2008

lille_line

jaaa nu vil jeg lige høre hvordan og hvor ledes med forældre myndigheden

for barnets far sender mig til vest jylland hvor jeg ska gå en uge 14 dage og vente på han ringer og siger om han vil være far til barnet eller ej´ "altså tage ansvaret"

men hvis han nu ringer og siger han ikke ønsker det

deler vi så stadig forældre myndigheden eller hvordan

for mit barn ska ikke til ærø hver anden weekend eller noget som helst uden mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2008

lille_line

slet ingen der gider hjælpe mig lidt??

Anmeld

22. juli 2008

Stumpen

Jeg mener at så længe I ikke er gift har du forældremyndigheden... Mener at Karste og jeg skrev under på fælles forældremyndighed da mathilde blev født.. Nogen må rette mig hvis jeg husker forkert....

Men hvis ikke han mener at han kan leve op til ansvaret tror jeg bestemt heller ikke at han kræver fælles forældrmyndighed og få barnet på besøg hver anden weekend..
(H) Anja... -der ikke er helt sikker i sin sag...

Anmeld

22. juli 2008

Jan9e D

Jeg vil godt tage mig tid til at vsre dig senere, men lige nu er jeg hængt godt op med mad, legekammerater ect. Men jeg skal nok gøre det senere i aften.
Knus Jannie

Anmeld

22. juli 2008

Plysbjørnen

øh faktisk et godt spørgsmål, hvis han friviligt skriver under på at han er faderen mener at det automatisk giver fælles forældre myndighed... Er lidt mere i tvivl hvordan og hvorledes hvis han skal slæbes i gennem retten... Ved den blanket du (jeg fik en i hvert fald) får fra jordemoderen giver fælles...

Anmeld

22. juli 2008

SOS

Hejsa.

Når du føder et barn uden for ægteskabet (som det så fint hedder selvom vi skriver 2008) så har du pligt til at oplyse hvem faderen er, da han under alle omstændigheder skal betale til barnet indtil dette fylder 18 år, hvad enten han har tænkt sig at spille en aktiv rolle i barnets liv eller ej, så skal han altså stadigvæk være medførsørger for barnet.
som ugift mor har du som udgangspunkt den fulde forældre myndighed.
hvis faderen og du selv er enige om at dele forældre myndigheden skal i kontakte statsamtet som så sender jeg nogle blanketter som i begge så skal udfylde og sende retur.
hvis man er uenige om forældremyndigheden skal man gå rettens vej.

på nogle sygehuse får du blanketterne om forældremyndigheden med hjem når du har født.
håber at du kan bruge dette til noget.

hilsen SOS Rikke

Anmeld

22. juli 2008

A.

hvis i ikke bor sammen eller har boet før du har født for du automatisk fulde forældremyndigheden

Anmeld

22. juli 2008

SOS

lege et lille tillæg. det er dig der oplyser hvem barnets far er, det behøver du ikke hans underskrift for, han kan i så tilfælde at han ikke mener at det er ham, anfægte faderskabet. i et sådan tilfælde vil der blive foretaget en faderskabstest.

hilsen Rikke;)

Anmeld

22. juli 2008

Jan9e D

Fandt lige dette på nettet

I har haft fælles folkeregisteradresse inden for de sidste 10 måneder og manden er far til barnet.
Dvs at hvis han ønsker det får i fælles forældremyndighed, men han kan jo evt give dig den fulde forældremyndighed, hvis han ikke ønsker at tage del i jeres barns liv. Se evt
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1369

Mht samvær :

De første måneder efter barnets fødsel fastsættes der normalt hyppige og kortvarige samvær. Det kan for eksempel være ½ - 1 times varighed tre gange om ugen. Omfanget af samvær kan så gradvist optrappes i takt med barnets alder.

Der vil ofte være mulighed for at fastsætte et samvær med overnatning for børn på omkring 9-12 måneder, hvis der er en god kontakt mellem barnet og samværsforælderen.

Se evt http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=691

Mange kærlige tanker herfra
(H) jannie

Anmeld

19. august 2008

Frk-Carina

Det er rigtigt, at moren har den fulde forældremyndighed fra starten af. Faren skal betale børnebidrag, men det er noget, moren afgør, hvorvidt der skal være delt forældremyndighed.

Som der også nævnes, underskriver man fælles en erklæring (ansvarserklæring), når barnet er født, hvis man ønsker fælles forældremyndighed.

Faderen har jo selvfølgelig samkvemsret, men moren har forældremyndigheden ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.