lotchen skriver:
Tror det er dagpenge, du har hørt om.... Nogen kan få dagpenge det første år af uddannelsen, fx hvis de har været ledige og vil i gang med at uddanne sig. Er du i fagforening og dagpengeberettiget?? Mener man skal være over 25 + en masse andre regler og undtagelser, så jeg ville snakke med fagforening.
Hvis ikke I kan få det til at hænge sammen på SU + SU-lån + din kærestes løn (plus boligsikring og bfy), er der så nogle ting I kunne ændre på? Finde en billigere bolig? Ekstrajob? Skære nogle ting væk?
Vi har bosat os så billigt som vi nu kunne uden for byen, så der kan vi nok ikke spare længere- Vi kører meget med brændeovn så vi kan spare på varmeudgifterne, vi har dog bil, men uden den kan manden ikke gå på job- Han har fået en lille lønstigning,, men den rækker ikke langt- Vi er faktisk ret besparende i forvejen, så der kan vi nok ikke ændre på så mange ting igen, desværre-
Jeg ville bare ønske at jeg kunne få en ny ordentlig uddannelse uden det skulle gå ud over bebs, så vi også kan leve ordentligt senere hen. Kunne være så fedt hvis vi kunne spare op til eget hus og ferier senere hen i livet jo
det er vel det alle ønsker sig.
Men jeg vil nu aller helst gerne have en uddannelse jeg kan lide, istedet for bare at tage et job- Hvis ikke det kan lade sig gøre, så er det bare sådan, men vil virkelig gerne have det til at lykkedes hvis det er muligt 
Anmeld