S.u. hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.016 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. september 2010

michella88

Min barsel slutter snart, og jeg skal til at igang igen.. Jeg har besluttet mig for at prøve noget helt nyt, og tage en Hf til næste sommer- Mit problem er bare at jeg ikke kan holde mig kørende på en s.u. jeg er ikke enlig mor, men min kæreste tjener altså IKKE kassen- Jeg har ringet rundt og prøvet at undersøge en masse med økonomien, men får så mange forskellige svar.. Nogen siger jeg kan få en suplerende kontanthjælp, andre at det kan man ikke, men få forhøjet s.u. lån- men jeg vil helst undgå at låne-

I smarte og kloge tøser, kan i ikke hjælpe mig med at få svar?

Hvis ikke jeg min. kan få 9500,- om måneden så kan jeg ikke starte på uddannelsen da økonomien så ikke kan køre rundt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Snefnug1984

Har aldrig hørtr at man kan få supplerende kontanthjælp... du kan vidst kun tage SU lån ved siden af, når I er 2..

Anmeld

15. september 2010

michella88

JordbærBlomst skriver:

Har aldrig hørtr at man kan få supplerende kontanthjælp... du kan vidst kun tage SU lån ved siden af, når I er 2..

Så jeg kan på ingen måde søge støtte til s.u.? selvom jeg er forsørger?

Anmeld

15. september 2010

Ann.

Så meget får man desværre ikke på en SU, heller ikke med SU-lån

Anmeld

15. september 2010

henh01

Jeg har ladet mig fortælle at nogen starter uddannelse på kontanthjælp, men det er vidst mere i situationer hvor vedkommende har været på kontanthjælp i en periode og mere eller mindre er tabt bag en vogn, i et desperat forsøg på at få vedkommende i gang igen.

Under normale omstændigheder kan du ikke få andet end forhøjet lån og SU på 5174 kr før skat.

Når man vælger at få barn så sætter det begrænsninger ift studie job, og så må man låne hvis man vil have en udd. Samfundet skal jo ikke betale for at du har fået barn og dermed ikke har råd til at studerer Jeg selv har taget udd med lån og synes da det er skide surt, men det var muligheden og hellere gæld og uddannelse end et job i netto

Anmeld

15. september 2010

michella88

TrineLærke skriver:

Så meget får man desværre ikke på en SU, heller ikke med SU-lån

Men kan man ikke søge om støtte til uddanelsen?

Anmeld

15. september 2010

Ann.

michella88 skriver:

Men kan man ikke søge om støtte til uddanelsen?

Niks eller så vidt jeg ved? Når man starter uddannelse må man tage det som det er, det er "straffen" eller hvad man kalder det for at få børn før man tager en uddannelse - er selv på vej igennem det nu

Anmeld

15. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

michella88 skriver:

Min barsel slutter snart, og jeg skal til at igang igen.. Jeg har besluttet mig for at prøve noget helt nyt, og tage en Hf til næste sommer- Mit problem er bare at jeg ikke kan holde mig kørende på en s.u. jeg er ikke enlig mor, men min kæreste tjener altså IKKE kassen- Jeg har ringet rundt og prøvet at undersøge en masse med økonomien, men får så mange forskellige svar.. Nogen siger jeg kan få en suplerende kontanthjælp, andre at det kan man ikke, men få forhøjet s.u. lån- men jeg vil helst undgå at låne-

I smarte og kloge tøser, kan i ikke hjælpe mig med at få svar?

Hvis ikke jeg min. kan få 9500,- om måneden så kan jeg ikke starte på uddannelsen da økonomien så ikke kan køre rundt..

Du kan søge noget der hedder : ekstra børnetilskud til studerende.
Det bliver udregnet ud fra jeres års indkomst.. Prøv det, du ka jo ikk få mere end du har... :-)

Anmeld

15. september 2010

michella88

henh01 skriver:

Jeg har ladet mig fortælle at nogen starter uddannelse på kontanthjælp, men det er vidst mere i situationer hvor vedkommende har været på kontanthjælp i en periode og mere eller mindre er tabt bag en vogn, i et desperat forsøg på at få vedkommende i gang igen.

Under normale omstændigheder kan du ikke få andet end forhøjet lån og SU på 5174 kr før skat.

Når man vælger at få barn så sætter det begrænsninger ift studie job, og så må man låne hvis man vil have en udd. Samfundet skal jo ikke betale for at du har fået barn og dermed ikke har råd til at studerer Jeg selv har taget udd med lån og synes da det er skide surt, men det var muligheden og hellere gæld og uddannelse end et job i netto

Du har en pointe? Problemet ligger bare der at jeg har en uddannelse, men den har givet mig konsekvente skavanker, så den er nul i status for mig nu- Så hvis jeg skal videre i livet må jeg tage mig en ny, og den kan kun lade sig gøre hvis vi kan få økonomien til at fungere-

Grotesk at man kan få kontanthjælp der er så høj og lave ingenting, men at systemet ikke vil betale for at man får sig en uddannelse synes jeg-

Anmeld

15. september 2010

michella88

LouiseVous skriver:

Du kan søge noget der hedder : ekstra børnetilskud til studerende.
Det bliver udregnet ud fra jeres års indkomst.. Prøv det, du ka jo ikk få mere end du har... :-)

Mange tak, det vil jeg lige prøve at undersøge nærmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.