Casper 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.023 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Lise

Hej damer,

Tænkte at jeg lige ville komme med en lille update på Casper, som i lørdags rundede de seks måneder

Han er en skøn lille sveske, han er glad og nysgerrig, ruller rundt dagen langt, og prøver ihærdigt at kravle Han sover ok lure i løbet af dagen, og går i seng hver dag mellem kl 19 og 19:30, og står op igen kl 6-6:30. Derimellem vågner han nogle gange og vil have mad.

Og apropos mad...suk...  Han har ikke speciel lyst til at spise - tror mere bare han ikke har lyst til at være sulten. Jeg har meget svært ved at få ham til at spise grød og mos, og flasken tager han MAX 100 ml af af gangen. Det er jo ingenting for en størrelse som ham. Jeg har indtil igår givet ham vand i en kop til hans måltider, men sp i åbent hus sagde jeg skulle droppe vandet og give ham sødmælk, og så i øvrigt gå fra to til fire måltider om dagen. Vandet har han som det eneste været glad for, men det må han så ikke få mere.... Han fik også fire måltider igår, og så skreg han hele aftenen og natten med pga maveonde. Og kastede op i morges   Så idag har han slet ikke ville spise..

Han er jo siden han var 2-3 mdr blevet fulgt tæt af både læge og sp pga. ringe vægtøgning. Igår blev han vejet til 6.490 gram. Og så blev han målt til 64 cm  Det gjorde han også da han var fem mdr. Og fire måneder. Til sammenligning kan jeg fortælle at Simon som 6 mdr vejede 8,5 kg og var 68 cm. Så nu er jeg atter blev sendt til lægen med ham, da min sp mener at han nu skal ses af en børnelæge... Hun talte også om diætist måske. Det er dejligt at hun tager det hele alvorligt, for det går også mig mere og mere på at jeg har så svært ved at få ham til at spise..

Det er godt for ham at han er så forbandet sød og charmerende, for ellers havde jeg sgu fået ham byttet

Og så et billede af svesken

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

birgittemarie

Åhr, hvor er han da dejlig Lise.

Jeg er ked af at høre om spisningen. Det er bare hårdt, når man ikke kan få noget i dem. Det tager godt på humøret. Det bliver rart at komme til læge med ham så.

Umiddelbart tænkte jeg, at han vel bare ikke rigtigt var klar til at spise rigtig mad endnu, men det forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor han ikke tager på. NM var også en bette ski', så jeg kan godt huske, hvor strengt det var og hvor bekymret, jeg hele tiden var for hende.

Men hun endte jo med at blive ganske normal, så mon ikke også Casper gør det?

Stort knus fra B

Anmeld

15. september 2010

Siber

ååårrrhhhh en lille sveske! Dejlige at høre at han er glad og tilfreds, men ikke rart at høre at han ikke vil spise. Håber I får noget hjælp, så I ikke skal bekymre jer om det

Men lækker det er han

Knus Siber

Anmeld

15. september 2010

Anja

Hvor ser han bare skøn ud, Lise

Kan godt forstå, at det er hårdt, at han ikke rigtigt tager på eller vokser i længden, men mon ikke han bare pludselig tager nogle gevaldige spring? Det er godt, at din sp er obs på det og sender jer videre, hellere få tjekket ham en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

15. september 2010

Lise

birgittemarie skriver:

Åhr, hvor er han da dejlig Lise.

Jeg er ked af at høre om spisningen. Det er bare hårdt, når man ikke kan få noget i dem. Det tager godt på humøret. Det bliver rart at komme til læge med ham så.

Umiddelbart tænkte jeg, at han vel bare ikke rigtigt var klar til at spise rigtig mad endnu, men det forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor han ikke tager på. NM var også en bette ski', så jeg kan godt huske, hvor strengt det var og hvor bekymret, jeg hele tiden var for hende.

Men hun endte jo med at blive ganske normal, så mon ikke også Casper gør det?

Stort knus fra B

Tak 

Jeg troede han var mega klar til mad, da han åd vores andres mad med øjnene fra han var tre måneder. Det var så meget at jeg havde dårlig samvittighed over at spise i hans selskab... Så da han blev fire mdr fik han noget grød, og det er så noget han endnu ikke er blevet god til. Og kartoffelmos med grøntsager i kan jeg skride langt væk med  Så hellere grøden da... Det er lidt hårdt, for jeg synes at jeg bruger hele dagen på hans mad. Hvis ikke jeg koger, moser, maser ting gennem sier, så fodrer jeg, for bagefter at smide det meste ud i skraldespanden. Og sidst, men ikke mindst, må jeg rundt og tørre halvdelen af det han har spist, i form af bræk/gylp, op fra gulvtæpper, skråstol, mit tøj, hans tøj... arhmen altså  Nu har vi købt en ordentlig røvfuld HIPP grøntsags/kød-mos, for det vil han gerne spise LIDT af til aften. Så det får han. SP sagde at det var fuldstændig lige meget hvad han spiste, bare han spiste. Det han kunne lide, må han få. Og masser af det. 

Tænk at man skulle få SÅ forskellige børn. Den ene åd hvad der blev ham serveret - og gerne i stooore portioner. Og så er der ham her.. det var sgu lidt nemmere første gang. 

Nu har vi en tid til lægen på fredag, og så må vi jo se hvad der sker herefter.

Og jo, selvfølgelig ender han med at blive en helt normal dreng - vejen dertil er bare lidt op ad bakke 

Anmeld

15. september 2010

Lise

Siber skriver:

ååårrrhhhh en lille sveske! Dejlige at høre at han er glad og tilfreds, men ikke rart at høre at han ikke vil spise. Håber I får noget hjælp, så I ikke skal bekymre jer om det

Men lækker det er han

Knus Siber

Tak  Jeg håber også vi får lidt god hjælp af en forhåbentlig kompetent børnelæge (vores egen læge er nemmerlig ikke den hurtigste knallert på havnen)... 

Og så overvejer jeg om SP skal se ham spise, når hun kommer her på mandag. Med lidt planlægning, kan han få sin frokost når hun er her.. 

Anmeld

15. september 2010

Lise

Anja skriver:

Hvor ser han bare skøn ud, Lise

Kan godt forstå, at det er hårdt, at han ikke rigtigt tager på eller vokser i længden, men mon ikke han bare pludselig tager nogle gevaldige spring? Det er godt, at din sp er obs på det og sender jer videre, hellere få tjekket ham en gang for meget end en gang for lidt

Tak Anja. Jo, jeg tænker også at han måske lige pludselig skyder fem cm...eller hvad ved jeg. Men hvad hvis han ikke gør...  Uanset, så er det ikke så fedt at det bare står stille.. 

I starten da han blev kontrolleret, sagde lægen at så længe han voksede i længden var hun ikke bekymret for ham. Men hvis han stoppede med det, så var det en anden snak. Og den anden snak må vi jo så tage nu. 

Anmeld

16. september 2010

Lise

Og så et lille ekstra billede, fordi han er sådan en dygtig baby der pludselig selv kan sidde  Mor er såååååååe stolt  Billedet er taget her til morgen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. september 2010

Marco2

Arhmen, han er da så lækker. Håber virkelig I får noget hjælp til det "madsjov" for det er da ikke sjovt at gå hele tiden og være bekymret. For det bliver man jo når de ikke rigtig vokser.

Ag

Anmeld

16. september 2010

Lise

Marco2 skriver:

Arhmen, han er da så lækker. Håber virkelig I får noget hjælp til det "madsjov" for det er da ikke sjovt at gå hele tiden og være bekymret. For det bliver man jo når de ikke rigtig vokser.

Ag

Tak  Synes også han er helt fantastisk lækkerskøn og meget kys-værdig på dette billede

Ja, håber også vi får noget hjælp. Synes han er blevet meget dårligere til at spise de seneste par dage. Ved ikke om det er fordi han er mega snottet - det håber jeg. Men det er i hvert fald SÅ frustrerende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.